RSS / diskuze diskuze

Diskuze

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


11819202122232425262728poslední (292)11647 příspěvků celkem

 [11246] Strýček Biolit 17.02.2020 15:13  

@Gaarq[11242]: Kvalitně napsané (samozřejmě zde musíš zohlednit čas, respektive sloh typický pro danou dobu, jazyk prochází vývojem), zábavné, nenudící, v hodně případech nadčasové (protože se to zabývá tématy [klidně jinotajně], která provází lidstvo od počátku věků, tématy, která má každý v sobě, i kdyby stokrát říkal, že ne – láska, život, smrt, odvaha, strach, naděje; to jsou evergreeny, o kterých se bude číst pořád, nikdy s nimi neuděláš chybu). Navíc kvalitní dílo většinou tak nějak vyplave, vykrystalizuje, zatímco ostatní věci z dané doby se obrací v prach; často je z hromady prachu vytaženo až po nějakém čase. Ať nechodíme daleko – proč je Krysař stále ok i po letech, ale většina fantasy/sci-fi knih z té doby je už dnes považována za dřevní kuriozity? Proč je stále ceněn Erben?

Chceš přestat? Ok. Nicméně jsem přející člověk, tak mi, prosím, ještě dovol, abych v předstihu vyjádřil svou radost nad stovkami či dokonce tisícovkami dopisů, mailů, přání a podpůrných zpráv, které autoři scénáře k seriálu dostanou, až se Geralt bude prodírat temným lesem, narazí na maličkou vesničku ve stínu rozeklaných horských masivů, jen pár chalup, střechy z rákosu…a…dostane na hlavu sombréro a oslaví s obyvateli Cinco de Mayo, důležitý svátek v americké kultuře, který není v knihách striktně „zakázán“, a tak ho scénáristé v klidu mohou použít, protože to viděli kolem sebe.

@barbar[11244]: Podívám se na to.

 [11245] Gaarq (editor) 17.02.2020 14:39  

@FerryH[11243]: :-D

 [11244] barbar (editor) 17.02.2020 11:11  
diskuse pokračuje:

https://www.sarden.cz/2020-02-16-1745/re-zkostnatela-ceska-fantastika

 [11243] FerryH 17.02.2020 08:58  

@Gaarq[11242]: cte se po 20, 30, … 100 letech … a porad se libi :)

 [11242] Gaarq (editor) 17.02.2020 08:40  

@Strýček Biolit[11241]: jeden o voze a druhý o koze. navrhuji, abychom toho nechali, je to neproduktivní. mě už vážně nenapadá, jak to říci jinak či lépe, evidentně se nevyjadřuji srozumitelně a pochopitelně.

kontrolní otázka na závěr, co je to „opravdu kvalitní film/kniha“? to, že se líbí komisi? odborníkům? většině diváků/čtenářů? mně? jsou nějaké absolutní, nezpochybnitelné, časově stálé kvality uměleckého díla?

 [11241] Strýček Biolit 16.02.2020 22:07  

@Gaarq[11240]: O spiknutí nikdo nemluví (pokud nemyslíš krabí lidi, na ty bacha), spíše už jde o alergii na ohýbání předloh a příběhů, cpaní zbytečných motivů jen kvůli tomu, že pár jedinců zařve kdesi na sociálních sítích, nebo kvůli tomu, aby někdo nebyl náhodou uražen. Či – v případě velkých korporací – aby ona korporace neutrpěla jakoukoli újmu a vypadala, že se stará a zajímá. Když vyvíjeli herního Zaklínače 3, taky sem tam padlo nařknutí z rasismu (ale to už bylo před x lety, takže to vyšumělo); připočítej to KC:D, v neposlední řadě Chuchla (tam to autoři změnili…ale, bohové, co musíš být za exota, že tě urazí koule prachu a chlupů?).

Stejně tak to, řekl bych, nedělá dobrotu v různých cenách (ať už literárních, nebo filmových), kdy nevíš, jestli je film/kniha opravdu kvalitní, nebo jestli k výhře došlo jen na základě řešeného tématu (které je zrovna cool).

 [11240] Gaarq (editor) 16.02.2020 15:57  

@Strýček Biolit[11239]: asi si vážně nerozumíme. to víš, že jsem neviděl v každé sapkově krčmě černocha, asiata, ani po prvním, ani po pátém čtení a nikdy neuvidím. nemůžu, protože moje kulturní pozadí je jiné než americké. ale nedělá mi problémy si uvědomit, že je tam amík viděl už napoprvé. a proč furt kurva všichni tvrdí něco o nějakých oltářích rozmanitosti, když to doprdele může být úplně přirozená reakce. tak jako ta naše je, že tam ty černochy nevidíme. vidět ve všem jiném a nám nelibém spiknutí, pikle a marketing je rovná a dlážděná cesta do pekel. howgh.

a samozřejmě text můžeš interpretovat libovolně, ale nadinterpretace je reálný čtenářský fenomén ;) u sapka přímo programový, očekávaný a autorem nastražený, protože je to provokatér par excellence. právě často až nesmyslná kombinace aluzí je prostě hra se čtenářem a hledat v ní něco víc, nevím, nic pro mě.

 [11239] Strýček Biolit 16.02.2020 12:07  

@Gaarq[11238]: Tomu se říká interpretace. Moje. Ty máš jinou. Není to exaktní věda, takže moje geografická je stejně dobrá/špatná jako tvoje antizeměpisná, koneckonců, v umění si každý najde to svoje. S mapami máš pravdu, ty ze začátku neměl, nicméně inspirace v reálném světě/histori­i/mýtech zkrátka znát je (dokonce bych řekl, že na tom posledním staví). Skellige nejsou Vikingové, ale mají k sobě blízko jako bratr a sestra v Alabamě. A našlo by se toho více. Každopádně pokud mi budeš tvrdit, že když jsi to četl poprvé, viděl jsi v každé krčmě černocha, asiata, atp., nebudu ti věřit. Producentni, co zaplatili za práva, to vidí jinak (včetně tuny dalších věcí, což je evidentně…poli­továníhodné). Budiž. Může to být tak, jak říkáš, může to být marketing, může to být další vykuchaná oběť na oltáři rozmanitosti. Výsledek je zřejmě od všeho trochu.

Ad GRRM/GoT – souhlas, ani jsem nedokoukal. Jen si nejsem jist, že on sám teď ví, jak to celé v knihách ukončit, protože se zdá, že píše všechno možné, jen ne pokračování. :))

 [11238] Gaarq (editor) 16.02.2020 09:48  

@Strýček Biolit[11236]: tomu se říká nadinterpretace; sapek tahá čtenáře za fusekli a on se ochotně nechá. mně zase například nilfgaard přišel jako kříženec všech moderních totalitních režimů nehledě na nějakou geografickou lokalizaci na jihu (imo sapek nechtěl mít dichotomii východ-západ a zvolil jih-sever), geografie je u sapka opravdu irrelevantní. nehrála u autora roli. je jen součástí autorské hry se čtenářem. v nějakém rozhovoru říkal, že mapy nedodal proto, že sám měl jen vágní představy o tom, jak ten jeho svět vypadá. a tak jako thor z dílny marvelů není thorem germánské mytologie, nejsou skelligané vikingy. nepleťme si odraz hvězd na hladině s hvězdnou oblohou. a opravdu, ale opravdu nechápu, co spojuje moji neochotu vidět ve fantastickém světě sapkowského nějakou reálnou geografii a historii s tím, že černoši nebyli v historické hře KC:D jen proto, že se o nich v dobové literatuře nepsalo. to je nějaký mentální skok, na nějž má ubohá mysl žel nestačí.

@toms[11237]: ten polský seriál byl pro mě nakonec docela milým překvapením, se vědomím toho, že bude mizerný rozpočet a že sapkowski píše nesnadno zfilmovatelný příběh. od amíku jsem nic nečekal, nebo spíš jsem měl obavy (stejně tak se upřímně děsím toho nového ze středozemě). HBO a GoT měli výhodu, že jim GRRM stál za prdelí a dokud točili, co napsal, bylo to výborné, jak se dostali za ten bod knižní předlohy, šlo to do kopru – bylo to nepromyšlené a unáhlené. sapkowski je pro amíky obtížně poživatelný, protože jeho čtení vyžaduje určité kulturně-historické pozadí. je vidět, že slavnou se mimo střední evropu stala až hra a ne knihy samotné. a to podle mě vedlo k té nové podobě – povrchní, akční a absolutně bez šťávy.

 [11237] toms (editor) 15.02.2020 21:02  

@Gaarq[11235]: Vyvraždění Melitelé je opravdu strašidelně mizerný díl, a určitě je toho mnohem víc, ale fantasy obecně má smůlu na zfilmování, a já čekal, že bude ten polský Zaklínač ještě horší. Poté, co jsem viděl ten film, tak byl seriál ještě milým překvapením… Naopak od američanů jsem asi naivně čekal příliš, ale je to prvoplánově zaměřené na pubescenty…

 [11236] Strýček Biolit 15.02.2020 12:59  

@toms[11233]: Jo, přesně tohle vydání mám. :D Špatné ještě nebyly historické filmy Sluha jeho veličenstva a Alexandr: Něvská bitva. Ta východní „rozervaná“ duše je holt znát, no. Ve filmu, v muzice, ve všem.

@Gaarq[11235]: To je hodně naprasklá berlička – právě kvůli dvěma velmi exotickým strážkyním, kde to bylo explicitně zmíněno. Stejně tak díky zmínkám o Zerrikánii („kde mají pruhované koně“ → zebry → Afrika) a Ofiru (zřejmě ekvivalent Blízkého východu). Stejně tak Nilfgaard mi přišel jako nějaký jihoevropský stát zasažený renesancí již naplno, zatímco Sever něco jako náš středoevropský prostor, kde vrcholí středověk a do té renesance se přelívá. O Skellige mluvit netřeba, tam tvrdě jedou Vikingové. Pokud dáš aspoň trochu na geografii…no. Asi tak. S takovouto logikou by ses mohl přidat mezi ty, co chtěli černochy v KC:D, protože nikde nebylo explicitně napsáno, že tam v tu dobu nebyli. (A že se takoví našli…)

 [11235] Gaarq (editor) 15.02.2020 10:56  

@Strýček Biolit[11232]: proč by to mělo být nesmyslné, inu proto, že sapkáč žádná pravidla stran toho nestanovil, a to ani ve vyprávění. není to dané žádnou apriorní podmínkou. argumentačně chabé mi přijdou námitky, že jen proto, že jsou tam, mimo jiné, bytosti ze středoevropských mýtů nebo že lidé mají indoevropská jména, že to nějak určuje etnicitu nebo rasu (sapkáč byl prudil a ta jména jsou tam jen kvůli jeho aluzoidním žertíkům). ano, autor popisuje mnohé postavy detailně, většinu jen zběžně, ale nikdy z toho žádné „všeci-sou-bílí“ nevyplývá (jistě, v našem prostoru by tam černochy nikdo neviděl, ale to jsme u mého argumentu týkajícího se zvyku čtenáře, ne podmínečnosti příběhu), není to totiž v jeho díle podstatné. to podstatnější je třeba to, že elfové nemají špičáky (viz ciri u lidu olší), dále, že lidé se liší původem, kulturou od trpaslíků, gnómů, dryád atd. a na základě toho vyvolává xenofobní napětí (není to roztomilá ironie?). je to totéž, co v podstatně satiričtější podobě využívá pratchett a označuje jako „druhizmus“.

a bohové chraň abych někomu bránil cokoliv kritizovat. jen se dotyční vystavují té stejné možnosti, že někdo zase bude kritizovat je :)

@toms[11233]: no vidíš, film jsem, zdá se naštěstí, neviděl, jen seriál. geraltovo dětství, ani učňovská léta mi nevadila, mně vadila ta přídatná linka s honbou za ciri (ten díl z vyvražděním útočiště melitelé byl exemplárním příkladem). a nám odchovancům a milovníkům českých televizních pohádek hned tak nějaký gumák či papundekl nevadí ;) ne že bych si třeba nedokázal užít vizuálně filmový warcraft nebo lotra, nicméně vizuál mě obvykle nedojímá. spíš kamera a scénografie – nedávno jsem viděl takovou úchylárnu, zbrusu nový zákon, a to bylo vizuální pošušňíníčko, a prakticky bez triků.

 [11234] gokudo 15.02.2020 10:20  
Temnota nepomíjí

Tohle sem urcite patri… https://www.databazeknih.cz/knihy/temnota-nepomiji-426106

 [11233] toms (editor) 15.02.2020 08:35  

@Strýček Biolit[11232]: Staré báje Vikingů se před 13 lety objevily v Levných knihách na dvd asi za 39 Kč, tak jsem neodolal. Stejně jako třeba Ohněm a mečem a další. Pravdou je, že ten původní název Když Slunce bylo Bohem má větší logiku :-)

Mimochodem v papírové pošetce jsem kdysi zakoupil ruský fantasy film Vlkodav z kmene Šedých psů a překvapivě se na to dalo docela koukat. U té východní provenience je bohužel dlouhodobě problém s těmi triky, které už v očích dnešního diváka neobstojí…

@Gaarq[11231]: polská verze – záleží jestli mluvíš o filmu (naprosto strašné, tam asi režisér se střihačem zešíleli) nebo výrazně rozšířenou seriálovou verzi, kde si naopak myslím, že doplnění Geraltova dětství a učednických let ději pomohlo. Iritovaly mě ty latexové příšery, draci apod. Oč je americká verze lepší vizuálně, o to je děj nudnější a herecké výkony slabší.

 [11232] Strýček Biolit 14.02.2020 22:49  

@toms[11230]: No…a která z Lóže semetrika není? :D Jinak – viděls „Staré báje vikingů“? Polská produkce, hraje tam Zebrowski, triky nic moc (ale zas jich je tam málo). Docela mě to bavilo, jen ten název neodpovídá (Vikingové se spíše tak jako mihnou). Je to zpracování polské pověsti/polských pověstí.

@Gaarq[11231]: Proč by to mělo být nesmyslné? Máš nějakou předlohu/látku. Jestli to je skutečná historie, nebo vymyšlený svět, na tom zase tolik nesejde, chceš-li to nějak adaptovat.

Samozřejmě tvůrci, kteří zaplatili za práva, mají nárok natočit si to, jak chtějí. Sapkovi je to evidentně jedno, neboť už léta razí, že jediný pravý Zaklínač je ten jeho knižní (proti čemuž se nedá nic namítat). Pokud by mu záleželo na „ostatních“ Zaklínačích, vydupal by si ve smlouvě, že bude dohlížet na hry/komiksy/seriál… Stejně tak konzument má právo dílo kritizovat, případně se na něj vůbec nedívat. A kritizovat může za cokoli, za sterilitu a povrchnost, za nedodržení barvy postav, za špatnou zbroj. Nic z toho nesmí být tabu.

 [11231] Gaarq (editor) 14.02.2020 21:38  

aniž bych vám chtěl kazit zábavu, ve společnosti, která je co do barvy kůže takřka rovnoměrně namíchaná, zrovna ona barva kůže takřka žádnou roli nehraje. tak jako pro asiaty jsou světlé vlasy pořád nezvyk, tak jsou i černoši u nás (vidět to ve filmech nestačí, je třeba s tím žít, aby si člověk uvykl). nicméně stejně jako u nás je barva vlasů kosmetický detail, je v americké městské kultuře barva kůže. může se nám to nelíbit, můžeme na to nadávat, ale to je tak vše, co se s tím dá dělat ;) a seriál točili američané pro američany, primárně.

a, jak jsem někde četl, srovnávat požadavek na absenci černochů v kingdom come s požadavkem na absenci černochů v zaklínači je, jak to říct slušně, nesmyslné. kingdom come je historická, a tím pádem docela jednoznačně determinovaná, hra, a to zaklínač není. sapek sám uznává a podporuje právo umělce, v tomto případě režiséra, na úplnou svobodu, takže se stím smiřte. s čím jsem se já nedokázal smířit, to byla scenáristická sterilita a povrchnost – všechno zajímavé mi ze zaklínače vzali a nechali jen nedomrlý odvar. to i ta polská verze byla lepší, byť ne zas o tolik, také tam pociťoval scénárista potřebu to „ozvláštnit“.

 [11230] toms (editor) 14.02.2020 19:44  

@Strýček Biolit[11229]: Fringilla je černoška a Yennefer připomíná v tom, že je to stejná semetrika:-) Popravdě pominu-li Marigolda, tak celkem slušný casting měli kdysi poláci – fenomenální zaklínač Zebrowski zvládl eliminovat i ty příšerné triky, Grazyna Wolszczak je Yennefer krev a mlíko a ne jako ta americká Twiggy :-D

 [11229] Strýček Biolit 14.02.2020 19:29  

@FerryH[11223]: Díky. Ad ti čarodějové – udělali nakonec černou Fringillu? Páč jestli jo, je to dost přešlap, protože (jestli si dobře pamatuju) měla připomínat Yennefer…

 [11228] Speedemon (editor) 13.02.2020 11:31  

@FerryH[11226]: černí elfové mi taky vadili ale u trpaslíků si mě teda nezískali tím jak je změnili na uřvané sprosté fotbalové fanoušky

 [11227] gokudo 13.02.2020 07:19  

@FerryH[11226]: Všimnul. No hold Američani,ty by nacpali černochy i mezi eskymacke lovce tulenu.

 [11226] FerryH 13.02.2020 07:03  

@gokudo[11225]: jj… tak nejak jsem to sve NYXi rozcileni na cernochy v Zaklinaci take pojal… nevadili me jako carodejove – konecne proc ne – muzou bejt ze vsech koutu toho sveta a ruznejch ras a barev… jinde take ne… ale neni to teda konzistetni ani nahodou (v tom svete Zaklinace) a neda se to nijak zduvodnit u elfu a … trpasliku! vsiml sis tech tmavejch trpasliku? to mi dalo posledni ranu… :O(

 [11225] gokudo 13.02.2020 06:10  

@FerryH[11223]: Ty černoši mi tam nějak nejprve nevadili, než jsem uviděl toho elfa. To jsem si říkal, kterej blbec dělal ten casting?

 [11224] gokudo 13.02.2020 05:50  

@Gaarq[11214]: To zase bylo někomu smutno a zima.

 [11223] FerryH 13.02.2020 05:24  

@Strýček Biolit[11222]: ses ma krevni skupina – v techto otazkach a tematech!! ;o)
stopro souhlas a je jen skoda, ze treba na NYXu jsem to o Zaklinaci (serialu) nedokazal takto podat/vysvetlit, kdyz jsem tam nasrane zarval, ze ty cernosti elfove me teda pekne nasrali! :)

nastesti tamni NYXikomunita neni ta ksichtoknizkova a zas tak moc me nesezrali zaziva – jen se kroutili jak hadata, ze jsem si to troufl rici tak na plnou hubu! kdybych mel tve spisovatelske strevo a vysvetlil bych to tak dobre jako ty ted tady, mozna bych mel vic zastancu :))

 [11222] Strýček Biolit 12.02.2020 15:45  

@Gaarq[11221]: Jestli by nebylo lepší, kdyby autorka příště oblékla plavky s postiskem sarden.cz a nevběhla na hřiště/sjezdov­ku/dráhu…nebo nevylezla na, co já vím, sochu sv. Václava. To by se dostala i do Blesku… :D

Nového Zaklínače neposoudím, neviděl jsem. Ze začátku jsem si říkal: „No, když to nepodělaj, mohlo by to být ok, přeci jen, americké prachy jsou znát.“; Pak jsem viděl Triss (z níž místo roztomilé modelky, která si zakládá na svých mírách, udělali šmudlu od nádobí) a zbroj Černých (vykradený nápad ze South Parku :)) a řekl jsem si, že nemusím mít všechno. Že jsou lidé iritování černochy chápu – v předloze jsou snad jen ty dvě strážkyně, jinak nic. Jde o princip. „Všichni jsme stejní, všichni jsou si rovni, na rase nezáleží…hele a proč tam není černoch?“ Jasně, otázku bys mohl i otočit, ale pak je na ní snadná odpověď: „Předloha.“ (A nutno dodat, že ve fantasy/sci-fi komunitě jsou lidé schopni servat se o správnou barvu uniformy, natož o barvu člověka.) Proto si třeba budu vážit Vávry, který do svého KC:D nedal černochy i přes nátlak (páč by to byla z historického hlediska strašlivá hloupost), a naopak si nebudu vážit tvůrců Chuchla, kteří neškodnou postavičku pro děti změnili kvůli pár lidem, jimž připomínala blackface (což byla forma umění převážně na jihu Spojených států někdy kolem roku 1890 +- pár desítek let – a zde opět podotýkám, že pokud nejsi specialista na jih USA, nemáš šanci o něčem takovém vědět, natož v našich končinách). Přijde mi jako strašlivé pokrytectví cpát něco někam jen proto, aby to tam bylo, aby náhodou někdo neřval.

 [11221] Gaarq (editor) 12.02.2020 09:24  

@Strýček Biolit[11219]: to dozajista nevylučuje a ani si nejsem extra jistý kvalitou ono článku. nicméně prostředek k nastartování diskuze jest odůvodněn účelem ;) a ano, sarden takovou diskuzi neviděl desetiletí. je-li dobrá či špatná, ta diskuze, těžko říct, je internetově standardní. a negativní pozornost je pořád pozornost, jak vědí marketéři. mně osobně je dané téma úplně ukradené :) nechápu, proč se někdo rozčiluje nad margináliemi jako černoši v americkém zaklínači, když podstatně iritujícnějšejší byl pitomý scénář. jistý JVJr. to pěkně shrnul: fašizmus neporazíš kargokultizmem (což je obecný společenský problém). pro mě je důležitý příběh, kulisy to jen nesmí kazit. a co se týče toho sardenského článku, není mu úplně nesympatický, neb jistá míra provokativnosti je mi vlastní, nejdelší flejmy na FP byly pod mými recenzemi ;) už povahy toho, co mě zajímá na SF, to rýpání do „zkostnatělých“ hnízd to tak nějak vždycky doprovázelo.

@FerryH[11220]: imho je problém v tom, že se tu sčítají jabka a hrušky. hodně lidí dá primárně na kulisy (akce, typy postav apod.), další na příběh (přesah). tyto dvě skupiny nenajdou snadno společnou řeč co je proč dobré a špatné. a co je imho komické, jak autorka článku, tak i její největší oponenti, jsou vlastně ze stejného klubu – kulisáři. českou SF mám dobře načtenou jen asi do roku 2009, pak jsem nějak rezignoval, a možná právě proto, že mě tyhle žabomyšiny nezajímají, měl bych i docela problém najít nějaká díla, která se diskutovanému tématu explicitně věnují.

 [11220] FerryH 12.02.2020 05:30  

@Gaarq[11214]: no ja nevim…
Nejsem nijak velkej odbornik na ceskou fantastiku (ctu ji, ale dost vyberove… na rozdil od te prekladove SF… tam se skoro za pokrocileho ctenare muzu snad povazovat…), ale i tak mi prijde nejzakladnejsi problem toho clanku: NEZNALOST zanru – teda nedostatecna nactenost te vlastni ceske fantastiky…
… i me jako neprilis zasvecenemu ctenari Ceske SF a F pri cteni toho clanku vytanulo v mysli hned nekolik desitek prikladu – knih povidek i autoru SF+F, kteri se uz leta u nas tomuto tematu venuji
…a nekteri uz jsou povazovani skoro za klasiky zanru… :O)
Tak kde je problem? asi nejspis mozna v nedostatecne informovanosti autora clanku… ne v samotne Ceske Fantastice …

 [11219] Strýček Biolit 11.02.2020 23:50  

@Gaarq[11216]: To se nevylučuje. Ba naopak.

 [11218] Rezaria 10.02.2020 12:00  

@Gaarq[11216]: souhlasím, je to asi nejsnazší způsob jak přimět lidi diskutovat.

 [11217] Dilvermoon (editor) 09.02.2020 19:19  

Tak to je věc. Článek a diskuse pod ním především. Dokonce tam někdo jako motto svého výplodu použil slogan z Parlamentních listů :-)

 [11216] Gaarq (editor) 09.02.2020 14:53  

@Strýček Biolit[11215]: provokace.

 [11215] Strýček Biolit 09.02.2020 13:14  

@Gaarq[11214]: Blábol.

 [11214] Gaarq (editor) 09.02.2020 12:24  

ring volný :)

zkostnatělá česká fantastika

 [11213] ippokorny (editor) 06.02.2020 11:14  

@Gaarq[11200]: Majitel webu loni dodělal ikonu "zobrazit spoiler – obsah / děj knihy. Je to podle mě obdobné, jako se to řeší se zápletkou i ve Wikipedii. Tedy je možné toto menu obecně použít na skrytí zápletky, i když dohoda s majitelem byla, že se to bude dělat pouze u starých knih, typicky těch, co vyšly do roku 1950. Stačí se ho zeptat…

 [11212] ippokorny (editor) 31.01.2020 19:00  

@yerry[11211]: Tu Encyklopedii jsem neznal, dík za odkaz. A s tím velkým B počkám do příštího týdne a opravím to na Legii a napíši knihovnám. Minule jsem psal NKP.cz, že název knihy Cesta na Oceán patří velké O, šlo o název země, ne o oceán.

 [11210] ippokorny (editor) 31.01.2020 16:07  
Špatný název knihy?

https://www.legie.info//kniha/8820-pekna-pani-v-bielom-dome Předpokládám, že v uvedeném názvu knihy „Pekná pani v bielom dome“ by mělo být velké B, tedy doufám, že Slováci to píší stejně jako my. Prolistoval jsem knihu a všude včetně obálky je to psáno fontem, kde jsou všechna písmena velká. Kouknul jsem do NKP.cz, SNK.sk, UKB.sk a všude to mají v malým b. Asi neumím slovensky.(:-)

 [11209] Lucc 30.01.2020 18:06  

@toms[11208]: Omlouvám se. Měl jsem v paměti nějakou starou debatu, kde tato možnost byla zmíněna ergo jsem myslel, že to jde. Ale když říkáš, že nejde, tak to bude určitě tak.

 [11208] toms (editor) 30.01.2020 15:40  

@Lucc[11204]: ad komentáře: sice to píšeme pořád dokola, ale budiž, proč si to opět nezopakovat. Po 60 hodnoceních lze využít pohodlí komentářů u knih. Kolegovi ze Lvovic tudíž chybí pouhých třináct hodnocení, což dá určitě méně práce, než 50 diskuzních příspěvků. Pokud někdo umí nějaké odblokování, tak možná webmaster Knedle, ale pochybuji, že by se do podobné záležitosti pouštěl.

 [11207] barbar (editor) 30.01.2020 12:25  

@Lucc[11204]: Taky mi to vadí; a chyby už se natolik rozmáhají, že občas sám váhám, co je vlastně správně…

 [11206] Gaarq (editor) 30.01.2020 07:37  

@Lucc[11204]: děkuji ti náčelníku, že ses mě zastal :) netušený aspekt mého pravopisného kvazi-novátorství.

11819202122232425262728poslední (292)11647 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu