Diskuze
Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé
| [4842] Hyperion (privilegovaný) | 03.09.2010 10:27 | |
|---|---|---|
|
@tomts[4840]: Jasně, vždyť o tom mluvím. S Akademií nemusím vždy souhlasit, ale výsledky nemohu povětšinou nijak odsuzovat, což u jiných cen zase tolik neplatí. Ani Locus není zase tak bez poskvrny, např. mi vadí ta záplava cen pro Neila Gaimana, není to rozhodně špatný autor, ale téměř polovinu cen dostal spíše kvůli svému jménu a hvězdné auře, zatímco méně známí autoři lepších prací setřou. Ovšem i to dobře chápu a nebudu Locus očerňovat. Tedy až na případ se Jménem větru od Rothfusse, to tenkrát nebylo vůbec fér. | ||
| [4841] Hyperion (privilegovaný) | 03.09.2010 10:16 | |
|---|---|---|
|
Tak začíná sezóna a po měsících sucha se do toho nakladatelé opřou, v jeden den tak vyjdou tak skvělé věci jako Bacigalupi-Čerpadlo 6, Ian McDonald-Brasyl a Scalzi-Válka starého muže. Nakonec se díky tomu, že se knihy objevily takhle pohromadě nebude dobře prodávat ani jedna z nich a nakladatelé si řeknou – tak SF tedy ne, budeme vydávat upírské romance… | ||
| [4840] tomts (privilegovaný) | 03.09.2010 09:55 | |
|---|---|---|
|
@FerryH[4837]: Na ceny ASFFH jsem pozapomněl…Je to všechno už hezky doplněné, nechme to tak jak je. :) @Hyperion[4839]: A tak to je vždycky, že někomu se něco líbí víc a pak kroutí hlavou nad vítězem ceny. Mě se to občas stává právě u cen Hugo a Nebula (u Locusu spíš ne). Že by vítězná práce byla vysloveně blbost, to mám pocit spíš u těch menších českých cen, zejména pro začínající autory. Jenže tam většinou moc není z čeho vybírat. A názor, že když přide do soutěže sto sra..k, tak má větší hodnotu, než když jich tam přišlo deset, myslím neobstojí… Víc prací tam spíš chodí proto, že se mezi pubescentními autory rozkřikne, že je úroveň soutěže natolik tristní, že i jejich blábol tam má možnost se dostat do finále. A nedejbože, že tam omylem pošle práci trochu kvalitnější autor, to si ho pak pubíci v chatu podaj: „Týjo Ágnes, vona sem poslala povídku KLM, to by se mělo zakázat. Jakto, že to není v pravidlech…“ | ||
| [4839] Hyperion (privilegovaný) | 03.09.2010 09:02 | |
|---|---|---|
|
@FerryH[4837]: Nemohu víc nesouhlasit. Je to samozřejmě věc názoru, ale i když jsem se mnohdy s vítězem sám neshodl, nemůžu povětšinou říct ani popel, tedy až na ten seznam cen pod mým jménem, tam bych viděl spoustu dalších kandidátů. Tak třeba letos – Řeka bohů a Lži Lockeho Lamory, co chceš proti tomu říct? Např. místo Lží bych dal Stíny v létě, ale to je jen můj názor, Lži samotné jsou skvělé. O rok dříve získaly ceny knihy jako Židovský klub nebo Cesta, tam nelze říct ani popel, jen ten Sapkowski ve fantasy mi přišel jako setrvačnost. A předtím Simmonsův Olymp a k němu Clarková. Proboha, co jiného? Summa sumárum, překladové knihy dostávají ceny více než zaslouženě! | ||
| [4838] Lucc | 03.09.2010 07:40 | |
|---|---|---|
|
@tomts[4823]: +1 | ||
| [4837] FerryH (privilegovaný) | 03.09.2010 01:28 | |
|---|---|---|
|
@tomts[4836]: v celku souhlas .. treba nominace u Ludvika by mela jen velice malou cenu .. ve starsich rocnicich Mlok ty nominovane dilka meli velice vyrovnanou kvalitu… v principu by se dalo rict, ze prvni tri byli vsichni vitezove, jak to je ted to netusim, jsem ale skepticky.. a to silne … zato u cen ASFFH – tam ty nominace jsou prevelice nutne uvadet!! zkuste si to sami projit a tam kde jste precetli, jak viteze, tak dva tri nominovane, tak velice casto narazite na zajimavej jev – vitez je skoro vzdy blbej az to boli … :))) kdezto dva dalsi nominovane skutecne patri k te spice… :)) alespon u prekladovejch romanu me tohle potkalo skoro vzdycky … nevim, nevim co to tam ti „akademikove“ delaji :))) | ||
| [4836] tomts (privilegovaný) | 03.09.2010 00:05 | |
|---|---|---|
|
@Julianne[4832]: Nejde ani tak o velikost jako o kvalitu, ale jinak samozřejmě souhlasím. Je to jak říká Jana677, buďme soudní, žádná z československých cen nemůže (a ani se nesnaží) být světová a tudíž myslím, že přehled vítězů je maximum, s čím bychom se měli zabývat. Nakonec i tak budeme jediní, kdo mají ty údaje o místních sf-f cenách a wikipedisté už jsou netrpěliví až to budou moct okopčit :DD P.S. : Já bych smáznul i ty nominace u Mloka, nějak nám to poslední léta upadá…:D | ||
| [4835] Julianne | 02.09.2010 22:52 | |
|---|---|---|
|
@knedle[4834]: Ono se právě „uděluje“ prvních pět a tyto povídky také mají vyjít v Pevnosti. | ||
| [4834] knedle (privilegovaný) | 02.09.2010 12:52 | |
|---|---|---|
|
@Julianne[4832]: osobne bych u tech mensich cz daval viteze a pokud se udelovalo 2 a 3 misto, tak ty do nominaci – zbytek ne vsak, my se nejak domluvime | ||
| [4833] Jana677 | 02.09.2010 11:50 | |
|---|---|---|
|
@tomts[4823]: V tomhle s tomtsem souhlasím, zajímají mě nominace na jím jmenované významné ceny. Vítěze v našem Brčálníku beru s rezervou – neignoruju, ale přece jen mám přehled, kdo co píše, proto je pro mě jméno autora a zkušenosti s jeho tvorbou směrodatnější než to, jestli dostal/nedostal poplácání po zádech (od svých známých v Brčálníku:-P). | ||
| [4832] Julianne | 02.09.2010 10:35 | |
|---|---|---|
|
@tomts[4823]: Pokud by se nezadávali nominovaní u Vidoucích, tak nejlépe ani u Ikara a CKČ… Vidoucí je větší soutěž než Ikaros a dosahuje velikosti cca poloviny CKČ. Spíš trochu větší části než poloviny. | ||
| [4831] Subcommandante | 02.09.2010 00:31 | |
|---|---|---|
|
@tomts[4830]: Obsah Tíživých nocí bohužel neznám (ale chci si je pořídit:)), Velký portrét je rozsáhlejší (ve sci-fi kulisách psaná) povídka, tam je shoda vyloučena. Ale věřím, že i kdyby faktický průnik s Tíživými nocemi nebyl, duchem by to odpovídalo (citace z obálky – dle mě důvěryhodná – „Své příběhy zbarvuje sinalým světlem příšernosti a úzkostné hrůzy“). V tomto punktu naprosto souhlasí. | ||
| [4830] tomts (privilegovaný) | 02.09.2010 00:13 | |
|---|---|---|
|
@Subcommandante[4829]: no to první se divím, že tu není…u toho druhého- od Buzzatiho jsou tu dvě sbírky, koukni jestli v té tvé jsou nějaké shodné povídky, pak by to sem patřilo určitě také. | ||
| [4829] Subcommandante | 01.09.2010 23:43 | |
|---|---|---|
Návrh
Dovolil bych si navrhnout doplnění do databáze: Eliade, Mircea, Slečna
Kristýna ; Had [z rumunského originálu přeložil J. Našinec]. –
1. vyd. Buzzati, Dino, Sedm pater : výbor z povídek; z italského originálu
vybrala a přeložila Alena Hartmanová. – 1. vyd. Opět těžko mluvit o čistém hororu (na takového Stephena Kinga už by to bylo možná trochu obecné pojetí žánru), ale za (nejspíš) existencialistickou motivací podle mě dřímají opravdu sofistikovaně děsící povídky. | ||
| [4828] Subcommandante | 01.09.2010 23:32 | |
|---|---|---|
|
@zdenda[4822]: Historiografy naštěstí ano ;-) | ||
| [4827] tomts (privilegovaný) | 01.09.2010 21:49 | |
|---|---|---|
|
@idle[4826]: To je naprosto úžasná diskuze, musel jsem přeposlat pár známejm odkaz na mail. Já se smál až mi tekly slzy. Když tohle navíc člověk zná z vlastních zkušeností, tak je to ještě pikantnější :DD | ||
| [4826] idle | 01.09.2010 21:42 | |
|---|---|---|
|
@tomts[4825]: Přesně tohle. Já nevěděla jestli se smát nebo brečet (ale většinou jsem se teda smála, ještě že šéf má zrovna dovolenou :)). | ||
| [4825] tomts (privilegovaný) | 01.09.2010 21:35 | |
|---|---|---|
|
@idle[4818]: Bylo to tohle? Já se u toho královsky pobavil:)) http://www.sfkpalantir.net/index.php?pid=2012 | ||
| [4824] SLIM | 01.09.2010 21:28 | |
|---|---|---|
Kohout,liška a já.
Tato kniha Slavomíra Mrožka byla dokonce v Ikarii oceněna 5 hvězdičkami,je možno ji přidat do databáze abych si ji umístil do knihovny? | ||
| [4823] tomts (privilegovaný) | 01.09.2010 21:10 | |
|---|---|---|
|
@zdenda[4822]: No já bych je zadával alespoň u těch třech největších Hugo, Nebula, Locus. Tam to má smysl, protože to jsou všechno výborné věci a mnohdy ty „pouze“ nominované mají mnohem větší čtenářský ohlas než práce vítězné, ale to je opravdu výjimka a je to výčet opravdu toho nejlepšího čtiva ve světovém měřítku. Rozhodně, alespoň pro mne, je zajímavější, kdo byl nominovaný na cenu Locus, než například vítěz ceny Vidoucí nebo Ikaros. :)) | ||
| [4822] zdenda (privilegovaný) | 01.09.2010 15:49 | |
|---|---|---|
Ocenění
Rozhodně se přikláním k názoru nezadávat nominované u malých a čistě vnitrostátních cen. Šel bych dokonce tak daleko, že bych je nezadával nikde! Historii poražení nezajímají :-) | ||
| [4821] knedle (privilegovaný) | 01.09.2010 15:17 | |
|---|---|---|
|
@cagekh[4820]: znacim si, mrknu @cagekh[4819]: uz mam znaceno, ale musite pockat – ted jdou na rade svety, pak prijde prekopavka casopisu a s tim i tato funkcnost | ||
| [4820] cagekh | 01.09.2010 15:06 | |
|---|---|---|
Daemon
Před několika týdny přestaly fungovat odkazy recenzí na daemon.cz. Naštěstí to vypadá, že to půjde zalgoritmovat… Knedle? | ||
| [4819] cagekh | 01.09.2010 14:55 | |
|---|---|---|
|
@avalion[4782]: Hodilo by se i u časopisů – třeba Ikarii mám komplet a klikat mě ani nenapadne… | ||
| [4818] idle | 01.09.2010 12:13 | |
|---|---|---|
|
@Julianne[4817]: Já bych všechny tyhle… přes ty uvedené odkazy jsem se doklikala až na nějakou stránku s komentáři porotců a to jsem neměla dělat, zasekla jsem se u toho. Cítím s nimi :) | ||
| [4817] Julianne | 01.09.2010 10:12 | |
|---|---|---|
|
@tomts[4816]: U těch prvních ročníků to tak bývalo, ale teď se hlásí kolem stovky, víc než do kategorie CKČ. Ale to je na posouzení adminů Legie. | ||
| [4816] tomts (privilegovaný) | 01.09.2010 09:42 | |
|---|---|---|
|
@Julianne[4815]: No nevím, vzhledem k dosahu a úrovni bych snad evidoval u těhle menších cen jen vítěze. Těžko brát ostatní jako nominované, když to mnohdy jsou všichni přihlášení. Přece jen si myslím, že není účelem, aby každá česky nebo slovensky napsaná povídka (román, novela) měla u sebe nějakou cenu (či nominaci) a přitom to kolikrát není ke čtení. Je to samozřejmě jen můj osobní názor, ale nerad bych se dočkal toho, že budu ke každé povídce dopisovat, že byla nominovaná …na Cenu skřeta Breberkyna či O největší smrkanec barbara Cretýna… | ||
| [4815] Julianne | 31.08.2010 23:23 | |
|---|---|---|
|
@knedle[4813]: Výsledky Vidoucího jsou tady: 2009 – http://www.sfkpalantir.net/?pid=1988 (+ veřejná porota zde: http://www.sfkpalantir.net/?pid=1961) 2008 – http://www.sfkpalantir.net/?pid=1790 (+ veřejná porota zde: http://www.sfkpalantir.net/?pid=1733) 2007 jsem nenašla výsledky, jen nominace: http://www.sfkpalantir.net/?pid=1101 Ročník 2006 neproběhl. 2005 – http://www.sfkpalantir.net/?pid=895 2004 – http://www.sfkpalantir.net/?pid=323 2003 – http://www.sfkpalantir.net/?pid=250 (ale není moc jasné, kolik míst brát, asi prvních pět jako nyní nebo první tři jako v ročnících 2004 a částečně 2005) 2002 – http://www.sfkpalantir.net/?pid=160 (ale není moc jasné, kolik míst brát, asi prvních pět jako nyní nebo první tři jako v ročnících 2004 a částečně 2005) | ||
| [4813] knedle (privilegovaný) | 31.08.2010 11:39 | |
|---|---|---|
|
@Julianne[4812]: plan je tento: vsechny velke/zname/zasadni zahranicni ceny u cesky a slovenskych i ty mensi, ze kterych pravidelne vypadavaji kvalitni dila – s Rukavici, Ikarosem jsem pocital uz pri napadu – takze jo samozrejme zalezi, zda nam nekdo doda data – ja treba aktualne nemuzu najit ani kompletniho mloka… – takze kdyz nedodani, nebude | ||
| [4812] Julianne | 31.08.2010 11:30 | |
|---|---|---|
|
@knedle[4810]: : Je skvělé, že tu přibyla ocenění, to je užitečná kolonka. Chystá se přidání ještě nějakých dalších? Z českých mají dobrou pověst třeba i O nejlepší fantasy, Žoldnéři fantazie (dřív O železnou rukavici lorda Trollslayera) nebo Vidoucí. Je samozřejmé, že se nedají přidat všechny soutěže, jinak by se to tu za chvíli hemžilo obskurnostmi a nová kolonka by ztratila veškerý smysl, ale tahle trojice mi připadá na podobné úrovni jako třeba Ikaros, který tu je, i když nemají takový zvuk jako CKČ. | ||
| [4811] Lucc | 31.08.2010 09:07 | |
|---|---|---|
|
@knedle[4810]: Díky! | ||
| [4810] knedle (privilegovaný) | 31.08.2010 08:32 | |
|---|---|---|
ceny Akademie Science Fiction, Fantasy a Hororu (ASFFH) jsou kompletní
| ||
| [4809] knedle (privilegovaný) | 31.08.2010 07:35 | |
|---|---|---|
|
@Subcommandante[4808]: no faktem je, ze vymezeni zanru nemame jiny nazor jenom my dva – mezi adminy je rozpor kazdou chvili… | ||
| [4808] Subcommandante | 30.08.2010 21:58 | |
|---|---|---|
|
@knedle[4807]: Pravda, na hororové prvky jsou povídky skoupé. Ale nesnažil jsem se o nic jiného než upozornit na chybějící titul dle mého názoru poměrně logicky (databáze bez problémů obsahuje sbírku Čtyři roční doby, ze které je Nadaný žák výborem, a umožňujete hodnotit i zmíněné povídky Nadaný žák a Tělo; konečně ani Vykoupení není zrovna SF nebo F či H…). A nejen u Kinga by se toho našlo víc. No, zdá se, že máme na žánrová vymezení zkrátka trochu jiný názor, což nemusí být na škodu :) Přeju vše dobré. | ||
| [4807] knedle (privilegovaný) | 30.08.2010 19:38 | |
|---|---|---|
|
@Subcommandante[4805]: viz FerryH – nehrajeme si tu na wikipedii, ktera ma (by mela) mit vsechny informace – je plno autoru, co napsali vetsinu svych del v zanru sf a f a par v jinych zanrech – ale pokud je pridame, musime pridat i ty ostatni, kteri napsali treba jen jedno dilo sf a f a zbytek jinej… hranice je stanovena, bude dodrzena | ||
| [4806] FerryH (privilegovaný) | 30.08.2010 18:26 | |
|---|---|---|
|
@Subcommandante[4805]: to bohuzel ani jedna ze dvou novelek neni F ani SF … uz to tu dokonce bylo a je bylo na tomto zaklade smazane… :O(( ja vim ja vim.. bylo by dobre mit cele bibliografie autoru.. ale legie a jeji editori si nekde tu hranici, kam az pridavat knizky, dat museli… a je to tahle ta hranice… | ||
| [4805] Subcommandante | 30.08.2010 18:16 | |
|---|---|---|
Nadaný žák
Jedno malé doplnění: u Stephena Kinga postrádám „výbor“ ze Čtyř
ročních období nazvaný Nadaný žák. Základní info zde: King, Stephen,
Nadaný žák; z anglického originálu přeložil L. Trávníček, Ivan
Němeček. – 1. vyd. | ||
| [4804] Subcommandante | 30.08.2010 17:58 | |
|---|---|---|
Algernon Blackwood
Nenalezl jsem v databázi slovenský minivýbor z díla Algernona Blackwooda Pikestaffov prípad.Základní info zde: „http://www.books.sk/plany/kniha.jsp?id=8&bookid=8“. Bylo by možné doplnit? Věřím, že to za to stojí, Blackwood je neprávem opomíjený. | ||
| [4803] ippokorny | 30.08.2010 16:47 | |
|---|---|---|
Obálka knihy na stříbrném globu
Na http://www.ipuda.cz/detail.php?zbozi=1843333 je ještě jiná obálka, než je uvedená v legii. Nahrál jsem jí ke knize. P.P. | ||
| [4802] Hyperion (privilegovaný) | 30.08.2010 16:09 | |
|---|---|---|
|
Ne, osobně si myslím, že tohle musí rozjet velcí hráči. Ze začátku budou e-booky prakticky vyhozené peníze. Mohu se samozřejmě plést, ale v současné krizi můžete těžko čekat, že se malá SF nakladatelství poženou to takového rizika. Ne u zahraničních titulů. A navíc v zemi, kde prakticky cokoli není problém nalézt na internetu bez placení krátce po vydání… Nejde o to, že nakladatelé zaspali, nebo o to jde jen částečně, ta situace je tu už mnohem déle, jen nešlo až tak o knihy, ale o hry, filmy a hudbu, knihy se jen přidaly do toho koloběhu. Jen málokdo tu platí za internetovou hudbu, peníze za hudbu plynou z jiných zdrojů, které jsou povětšinou knihám nepřístupné. Ano, situace se pravděpodobně změní, ale myslím, že to bude poměrně dlouhý proces. Pokud by nešlo o tak malý trh, pak by riziko nebylo tak velké, ovšem investovat řádově desítky tisíc do knihy, kterou si následně stáhne jen pár uživatelů je pro klasická SF nakladatelství hodně nereálná představa. A to pokušení si prostě počkat a stáhnout si to zadarmo bude velké. Nejde tu o zboží, které můžete prodávat za symbolickou cenu s tím, že rozhoduje množství prodaných kusů. | ||

