Třetí triarcha

série: Dobrodruh

Kategorie: dobrodružná - fantasy - povídková sbírka - historická

vydání: Straky na vrbě (web) 2011

odkazy: 5x [recenze]

snovačka  | ***** 15.12.2011 15:14

Franta Franta se těší dobrému zdraví (kupodivu, při jeho způsobu života a talentu přitahovat magické průšvihy), Kellyho coby kumpána vyměnil za Belle alias Džamilu a opět pronásleduje padoucha přes značnou část světa. Dobrodruh 3 je napínavý, místy tajemný, místy snad až hororový, ale rozhodně ne temný. Atmosféra doby i jednotlivých míst, kam příběh zavítá, na člověka přímo dýchá. Vřele doporučuji. Jen ilustrace jsem tentokrát raději ignorovala, neb nějak mi nesedly. Ale obálka jest krásna.

Svarec  | ***** 27.12.2011 21:10

Hlavní důvod, proč mi třetí Dobrodruh (stejně jako předchozí díly) tak sedl do vkusu a já mu napálil plný počet hvězd, je fakt, že Medkovi se prostě do příběhu podařilo naprosto dokonale přenést atmosféru oné doby a popisovaných míst. Ale opravdu dokonale, až jsem měl vážně pocit, jako bych tam byl a spolu s hrdiny příběh prožíval. Což tedy zní trochu klišovitě a trochu asi přeháním… Faktem však je, že už dlouho jsem se u žádné knihy necítil tak jako u třetího Dobrodruha. Jinak samozřejmě tahle kniha je skoro dokonalá i po všech ostatních stránkách. Franta je sympaťák, vedlejší postavy taky velmi dobré, o akci není nouze. Jediná nepatrná vada na kráse: řešení některých problémů mi přišly už dost přitažené za vlasy… Kupříkladu to s tím panterem zůstává v podstatě nevysvětleno. Ale to už jsou fakt jen detaily, jinak je třetí Dobrodruh vynikající…

Lmslaver  | ***** 03.08.2012 14:00

Čtivá, úchvatná, dobrodružná kniha, zahalena napínavým mystickým tajemstvím. Série povídek propojených jedním společným příběhem v pozadí. Opravdu skvěle vykreslena doba a prostředí. Jako by na mě dýchlo kouzlo starých rodokapsů. Zatím nejlepší kniha ze série Dobrodruh.

GeRony  | **** 24.07.2013 12:45

Tretia cast serie o dobrodruhovi Frantovi sa vracia k poviedkovemu formatu, podobne ako bol koncipovany prvy diel. Spolocnym prvkom je aj honba za zloduchom cez polku sveta (tentoraz na zapad) a koniec, ktory sa znova odohrava v hore ;) Prednostami su perfektna dobova atmosfera a sympaticky hrdinovia, ktorym budete drzat palce. Najmenej sa mi pacila cast v New Yorku, najviac asi ta na mori :D