Kategorie: fantasy - romantika

originální název: A Kiss of Shadows
originál vyšel: 2000

vydání: Epocha (web) 2012

odkazy: 3x [ukázka], 7x [recenze], 1x [info]

Vlask  | ***1/2 05.12.2012 19:15

Upozornění pro čtenáře – s Anitou Blake to má společného jen výšku hlavní hrdinky a zálibu v palných i chladných zbraních. Upozornění pro čtenářky – je to červená knihovna nejklasičtějšího a nejhrubšího zrna. No a teď trošku všeobecněji – příběh poměrně zajímavý, čtení napínavé, žádní upíři ani vlkodlaci, spousta fae a dalších ne tak moc očtených bytostí (goblini, víly, duchové, skřítci) a vražedné intriky královského dvora v každé druhé kapitole. Bylo by to dobré univerzální čtivo, kdyby se hrdinka v každé kapitole neválela, nebo aspoň neflirtovala s jiným urostlým, sexy a nebezpečným tvrďákem. Když navíc dostane rozkazem rozdat si to s celou ochrankou (co držela několik posledních staletí celibát), tak není co řešit ohledně zařazení knihy do kategorie červená knihovna. Čtenářky se zálibou v tomto žánru si budou libovat, ostatní jen litovat nevyužitého potenciálu poměrně slušně navrhnutého alternativního svě­ta.

trudoš  | ** 26.08.2018 22:48

Kdyby se Laurell K. Hamiltonová soustředila na detektivní linii, byl bych spokojen – úvodní zločin má šmrnc a dokud není viník lapen, vše funguje bezvadně. Dokonce bych řekl, že i mnohem zajímavěji, než ve čtenářsky oblíbenější Anitě. Jenže když pak Merry Gentryová zamíří do Říše kouzel zjistit, co po ní chce matička královna, jde všechno do kopru. Začala to být vysloveně nuda, alespoň pro mě, poněvadž se v důsledku neděje nic jiného, než že se ohmatává jeden nadržený chlapák za druhým. Přesto dojde na zajímavý zvrat, kdy hrdinka musí usouložit všechny vybrané elfy, jinak nedosáhne Temného trůnu. Dobře, říkám si, detektivka to nebude, ale jako burleskní erotika by to třeba fungovat mohlo. A ono zase nic, jen spousta toužení, vzdychání, laskání a jedna krátká rychlovka. Na čtyři sta stran teda docela labutí přístup. Přesto musím pochválit jednu zábavnou scénu, kdy Merry svede celou policejní stanici, jen aby dokázala zvrácené účinky jakéhosi olejíčku hrajícího roli v nějakém případu.