série: Stín krkavce

originální název: Tower Lord
originál vyšel: 2014

vydání: Host (web) 2015; Host (web) 2016

Masorz  | brak

Tato kniha se bude hodně prodávat a autorovi vydělá…ne proto, že by byla dobrá, ale proto že je velmi jednoduchá pro masy a to bohužel v dnešní době vydělává ve všech odvětvích.

Anthony Ryan vsadil na jednoduchost už v Písně krve, ale i tak jsem si knihu užil a chabé, neúspěšné pokusy autora o to, aby některým postavám přidal punc „šedivosti“, jsem přešel s úsměvem a pokračoval ve čtení. V první polovině Pána věže Ryan pokračoval v nasazeném trendu, kniha se zase dobře četla(jak jinak, žádnou sofistikovanost v této sérii nehledejte), ale od druhé poloviny už to bylo na mě prostě dost. Tak banální, stupidní příběh a vývoj charakteristik postav jsem už dlouho nečetl – jedna z hlavních postav se pár týdnů cvičí v boji s mečem s hlavní postavou a supermanem celé série, načež porazí několik elitních bojových otroků, kteří jsou od narození cvičeni v bojových jámách k jedinému účelu…a obdobných situací je tam opravdu přehršel. Tahle fantasy není pro mě, pan Erikson, Sapkowski, Žamboch a další ve mě nastavili určitý standart a v porovnání s jejich díly na mě celá tahle série, a hlavně tato kniha, působí jako píseň „Jsi moje máma“ od Luneticu v porovnání se Symfonii č. 9 „Z Nového světa“ od Antonína Dvořáka.

Za mě brak.

robousek  | ****1/2

Přímočará fantasy, která si na nic nehraje. Autor vytvořil zajímavý svět, o kterém se v této knize čtenář mnohé dozví. Na rozdíl od mnoha jiných lidí bych řekl, že vyprávění z perpesktivy více postav knize prospěla. Není to Erikson a ani být nechce (také kdo by to zkoušel…) Jde zkrátka o velmi napínavý a čtivý příběh s poměrně originálními hrdiny s občas trochu přepjatými situacemi, ale to přeci k fntasy patří. Doporučuji jako velmi kvalitní oddechovou knihu, která se člověku nechce odkládat.

Skabandari  | ****

Příjemné čtení, všechny postavy s vlastní linkou mají něco do sebe a tak je jedno, které z nich se kapitola věnuje. Trochu mě mrzí, že jak si na konci Vélin zazpívá podobá se spíš řezníkovi než zkušenému vůdci a rovněž u ostatních postav díky jejich přehnané dominanci ztrácím pocit výzvy, prostě si poradí s každou překážkou.

Durgas  | ****

Dôstojné pokračovanie jednotky. Za mňa najlepšia Frentisova línia, tá mladá Cumbrélinka je na mňa až príliš mačo, hlavne ku koncu. Nadškrtnutie hlavného antagonistu na konci zaujímavé, a to už jeho „loutky“ boli cool. Som zvedavý, ako sa to celé vyvŕbi.

Pepa 62  | ***

„Chcípněte,vy odporní kacíři!“ zaječela nějaká mladá žena,načež zvedla nad hlavu obrovský kus zdiva a shodila ho na hlavy Volarů. Dopadl mezi štíty a zanechal v nich díru… Jasný, ve fantastice musí být člověk trochu nad věcí a asi nemá moc cenu přemýšlet nad tím, kolik kilogramů těžké kusy zdiva normálně mladé ženy zvedají nad hlavu, ale tady mi to vyloženě vadilo, podobně jako některé další situace vylíčené v knize.A nesedla mi vlastně, na rozdíl od prvního dílu trilogie, kniha celá.Rozhodně celkovému dojmu asi nepomohlo, že jsem knihu četl s větším časovým odstupem od dílu prvního, takže mi některé souvislosti trochu unikaly, poměrně často jsem se vracel v knize zpátky, abych se podíval,jak vlastně skončila daná dějová linie, pomáhal jsem si seznamem postav, abych si ujasnil, kdo je kdo (není mi moc jasné, jak budu v tomto smyslu „bojovat“ s Eriksonem a jeho MKP, která mě čeká).Vše se odvíjelo tak nějak předvídatelně, je vám jasné, že hrdina dorazí za pět minut dvanáct a zachrání jiné hrdiny. Prostě další trilogie, kterou nedočtu. Mám vůbec zkoušet Císařovy čepele?