Záře supernovy

série: Vesmírná asociace

Kategorie: sci-fi - space opera

vydání: Brokilon (web) 2016

odkazy: 1x [ukázka], 4x [recenze]

Vlask  | ****1/2

Promakanější než první díl, originálnější a téměř kompletní výměna ansáblu taky pomohla. Je to akční, romantické, čtivé, jsou tu zvraty – myslím, že každý si tu najde to svoje. Jen ta likvidace kompletní flotily nepřítele byla až příliš příhodně holywoodsky filmová. Jinak se knize nedá nic vytknout.

Svarec  | ****1/2

Jak píše Vlask, mnohem lepší a zajímavější než první díl. Trochu mi přijde, že autor nechtěl plýtvat zajímavými a originálními nápady, tak se nejdříve rozhodl napsat Světlo plusaru, aby se ujistil, že dokáže napsat space operu, a teprve když viděl, že tedy ano, tak se rozhodl střílet ostrými. Příběh je tady mnohem méně předvídatelný a klišovitý, zvraty jsou narozdíl od jedničky opravdu nečekané. Hlavní postavy z předchozího dílu jsou poněkud netradičně odsunuty na vedlejší kolej a na jejich místo nastupuje mnohem zajímavější a originálnější hrdina. Pitzmos navíc dále rozvinul svůj svět a já jsem měl během čtení pocit, že by klidně utáhnul mnoho dalších příběhů. Půl astry dolů za občas trochu zmatené a nejasné popisy, občas bylo dost těžké si nějak vizuálně představit prostory, v nichž se hrdinové měli nacházet. Ale celkově velká spokojenost a hned bych si dal pokračování (nejlépe rozvíjející motiv mimozemských civilizací a původ koridorů).

KeB  | ***

Přečteno před měsícem a záměrně čekám, kolik toho zůstane v hlavě. Už to pomalu vyprchává. Takže, děj přímo navazuje na pulsar. Je to napsané trochu jinak a nejsem si jistý jestli lépe. Ubylo trochu akce a přibylo trochu víc nelogičností. Přitom by se jim dalo předejít. Tady jsem měl pocit, že si to autor poněkud ulehčil a to je vždycky strašně poznat. Není to špatné, ale mám z toho trochu horší, ale i lepší pocit než z pulsrau. Nechám lehce nižší hodnocení.

Abych nebyl jen příkrý není to špatné a rozhodně to není srágora. Jen by to mohlo být nohem lepší. Jako krmná scifi to je v poho. A můžu doporučit :)