Záře supernovy

série: Vesmírná asociace

Kategorie: sci-fi - space opera

vydání: Brokilon (web) 2016

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

Vlask  | ****1/2 24.08.2016 20:20

Promakanější než první díl, originálnější a téměř kompletní výměna ansáblu taky pomohla. Je to akční, romantické, čtivé, jsou tu zvraty – myslím, že každý si tu najde to svoje. Jen ta likvidace kompletní flotily nepřítele byla až příliš příhodně holywoodsky filmová. Jinak se knize nedá nic vytknout.

Svarec  | ****1/2 08.09.2016 19:55

Jak píše Vlask, mnohem lepší a zajímavější než první díl. Trochu mi přijde, že autor nechtěl plýtvat zajímavými a originálními nápady, tak se nejdříve rozhodl napsat Světlo plusaru, aby se ujistil, že dokáže napsat space operu, a teprve když viděl, že tedy ano, tak se rozhodl střílet ostrými. Příběh je tady mnohem méně předvídatelný a klišovitý, zvraty jsou narozdíl od jedničky opravdu nečekané. Hlavní postavy z předchozího dílu jsou poněkud netradičně odsunuty na vedlejší kolej a na jejich místo nastupuje mnohem zajímavější a originálnější hrdina. Pitzmos navíc dále rozvinul svůj svět a já jsem měl během čtení pocit, že by klidně utáhnul mnoho dalších příběhů. Půl astry dolů za občas trochu zmatené a nejasné popisy, občas bylo dost těžké si nějak vizuálně představit prostory, v nichž se hrdinové měli nacházet. Ale celkově velká spokojenost a hned bych si dal pokračování (nejlépe rozvíjející motiv mimozemských civilizací a původ koridorů).

KeB  | *** 19.04.2017 19:40

Přečteno před měsícem a záměrně čekám, kolik toho zůstane v hlavě. Už to pomalu vyprchává. Takže, děj přímo navazuje na pulsar. Je to napsané trochu jinak a nejsem si jistý jestli lépe. Ubylo trochu akce a přibylo trochu víc nelogičností. Přitom by se jim dalo předejít. Tady jsem měl pocit, že si to autor poněkud ulehčil a to je vždycky strašně poznat. Není to špatné, ale mám z toho trochu horší, ale i lepší pocit než z pulsrau. Nechám lehce nižší hodnocení.

Abych nebyl jen příkrý není to špatné a rozhodně to není srágora. Jen by to mohlo být nohem lepší. Jako krmná scifi to je v poho. A můžu doporučit :)

biafra  | ***1/2 29.01.2018 10:02

Příběh je skvělý, zamotaný a v zásadě nepředvítalený. Jako space-opera to funguje velmi dobře. V oblasti psychologie postav nikoli. Líčení emocí je velmi šablonovité a kýčovité. Mindráky uplakaného hlavního hrdiny jsou otravné (motiv kráska a zvíře; představuji si, že příslušníci speciálních sil jsou vybíráni i podle psychické odolnosti). Nejsem si jist, jestli mi hlavní hrdina byl nesympatický kvůli tomu, jaký byl, nebo kvůli tomu, že jeho vnitřní pochody jsou špatně popsané. Pitzmos také nadměrně používá při líčení dialogů výraz „uchechtl se“ – a to i tam, kde se to dost nehodí. Vzhledem k autorské slepotě by tady měl zasáhnout redaktor. Jinak mě to dost bavilo.