série: Silo

originální název: Dust
originál vyšel: 2013

vydání: Knižní klub (web) 2016

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

Dilvermoon  | ****1/2

Tak u mě dobrý. Silo super, Turnus měl své drobné mouchy, ale Prach se vrátil do ideálních kolejí. A vypadá, že je opravdu, ale opravdu posledním dílem. Díky Knižnímu klubu, že trilogii vydal v dobrém tempu a nenechal mě dlouho čekat.

Lokina  | ****

Spoiler. Bavilo mě to. Mělo to spád a takovou divnou atmosféru, kdy kniha byla tak realistická, že jste si říkali, ne takovou budoucnost bych tedy nechtěl. Jen co mi přišlo na škodu, byla smrt mužských postav, Lukase z osmnáctky a Darcyho z jedničky, u Donalda se to dalo čekat, ten už byl jednou nohou v hrobě.

dva mraky  | ****

Lehké spoilery. Skvělá věc je, že rozvláčnost Turnusu je ta tam, opět máme svižné atmosférické vyprávění. Hodně prostoru se věnuje Juliette a celkově silům 17 a 18, což je knize jednoznačně ku prospěchu. Nicméně onen červený knoflík mají v silu 1, kde se vrací hlavní záporák a začne škodit. A v silu 1 jedna to opět drhne a snad ještě více jak v Turnusu. Howey jakoby náhle nevěděl, co má se svým odvážně navrženým konceptem Operace padesát světového řádu a tak ho raději poměrně banálně utne a tím ve mně nechal pocit neuvěřitelnosti celého toho plánu, čímž mě trochu zklamal. Všechno důležité už totiž padlo v předchozích knížkách a události jen dobíhají do konce. A jestli bude dobrý či špatný, je až příliš často řešeno náhodami, což není úplně ideální výstavba. Ale způsob návratu Thurmana na scénu mě pobavil, Donald je prostě ňouma, málem až do konce. Takže zakončení důstojné, leč zůstává hodně nevyřčeného a hodně z toho, co se rozpracovávalo celý předchozí díl vlastně přišlo vniveč.