Ladislav Fuks

Myši Natalie Mooshabrové

vydání: Československý spisovatel 1970; Odeon 1977; Český spisovatel 1994; Odeon 2004; Lama (web) 2014

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé

1

[4] Gaarq (editor) 13.10.2010 22:37

@FerryH[3]: „oslovení ze tmy“ se imho trošku autorovi vymknulo z rukou, příliš mnoho šílenství na můj vkus. chyběla mi v tomto příběhu právě ta zdánlivá jednoduchost, která se pomalu rozplétá nahlížením za ni, bylo to moc husté už od začátku a prokousávání nepřinášelo to příjemné mrazení jako u jiných fuksových děl. jistě, činí to z tohoto dílka originální ztvárnění vnitřního zápasu při chápání našeho děsivé světa, jenže jenže… moc se mi to nelíbilo.

[3] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 13.10.2010 21:34

priznam se ze Mysi NM na me tak nezapusobily jako http://www.legie.info/kniha/3093-osloveni-z-tmy ale je to mozna take proto ze tahle knizka (je to mozne ze vysla jen v tom jednom vydani ???!!! ) je genialne ilustrovana Lastovkou … ta grafika pak jen podtrhuje Fuksovu literarni genialitu… podle mne je Fuks stale jeste hodne nedocenenym spisovatelem, nejen v ceskem meritku, ale i ve svetovem… je to jeden z mala autoru u nas, ktery dosahoval kvalit tak nebeskych ze ho lze bez uzardeni srovnat s jinym nasim rodakem – Francem Kafkou …

[2] Gaarq (editor) 13.10.2010 20:35

@V.Š.[1]: vřelý souhlas. „myši NM“ a „vévodkyni a kuchařku“ mám od fukse nejraději. a na „spěšném vlaku ch.24.12.“ je hodně vidět (formální) inspirace právě „myšmi NM“ of fukse (a „panem TM“). vytváření tísnivé, absurdní a podivně neklidné atmosféry je fuksovým poznávacím znakem. a gradace, kterou hravě strčí do kapsy spisovatele dobrodružných románů, mrazivá a odzbrojující. fuks je můj oblíbený šílený autor.

[1] V.Š. 13.10.2010 19:58

odstraněno autorem

1