Richard K. Morgan

Brutální byznys

originální název: Market Forces
originál vyšel: 2004

vydání: Triton (web) 2007

shpina  | **** 17.05.2007 13:49

Opravdu mrazivý román o blízké budoucnosti. Zemi ovládly korporace a konzumní styl života. Manažeři bojují na ulicích a místo i o život… Velice umně skloubený mix Šíleného Maxe, psychologických thrillerů a opravdu děsivě uvěřitelné vize budoucnosti. Konec je opravdu drsný a nemilosrdný… Jedinou slabinou je občasné pžílišné vykecávání autora, který tak brzdí už tak nepříliš svižný děj. V této knize ale nejde je však děj pouze kulisa pro uzrávání a pochopení světa hlavního hrdiny – až krutě lidského antihrdiny Chrise Faulknera.

nery  | **1/2 13.09.2012 19:42

Svět je docela propracovaný (nakolik vám přijde pravděpodobný je druhá věc), ale jinak to prakticky postrádá děj…nebo nevim, prostě sem se u toho neskutečně nudil.

lenivec  | * 01.10.2013 14:38

Nemám ekonomické vzdelanie ani som si neoveroval autorom spomínané knihy, ale nápad, že súboj s autom rozhodne obchode, som nevedel zhltnúť. je to autorova literárna predstava, tak som na to pristúpil. Nečítalo sa to zle. Potom začal nezmyselný prerod, či vývoj hlavnej postavy a celá kniha išla do kelu.

jirikk  | ***** 05.10.2016 18:25

Morgana zaslouženě proslavila trilogie s T. Kovacsem v hlavní roli (minimálně kvalita prvního svazku je nezpochybnitelná), já měl ale vždy ještě raději tento samostatný román. Kruté drama k porážce předem odsouzeného korporátního žraloka v drsném světě blízké budoucnosti nenechá vydechnout, přes absenci nějakého rozsáhlejšího děje těch necelých 600 stran uteklo jako voda. I při opakovaném čtení jsem byl stejně nadšen jako před devíti lety, Morgan vrší jeden sugestivní obraz za druhým, čtenář si dlouho hýčká naději, že by vše mohlo dopadnout jinak než špatně. Nedopadne, globalizace dotažená ad absurdum je neúprosná a role v jejím světě jasně dané.