originál vyšel: 06/2005

vydání: Brokilon (web) 2008

odkazy: 2x [ukázka], 3x [recenze]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé

1poslední 250 příspěvků celkem

[51] Hyperion (editor) 26.09.2009 09:08

Star Trek vyjde, původně měly knihy z tohoto prostředí vycházet častěji, ale Laser-books nestíhá a k tomu si ještě hlavní postava celé edice, Radim Rouče, zrovna dodělával právnické vzdělání (úspěšně!). No, čas se kvůli tomu všemu nezastavil, ovšem zastaveny byly další Star Trek projekty a přednost do budoucna dostanou právě série Titan, Teorie strun a Zkouška ohněm. No a k tomu ještě přepis posledního filmu, který se bohužel zdržel a náboj potenciálního hitu vyšuměl do ztracena.

[50] BorgDog 26.09.2009 06:54

Abych také přispěl k diskuzi – co se mého ryze osobního názoru týče, zcela na rovinu mi na tom až tolik nesejde. :-) Problém je, že mám averzi skoro ke všemu, co má víc jak tři díly díky čemuž čtu převážně jen knihy, které jsou uzavřené, povídkové antologie, apod. takže mě problém nedokončených sérií až tolik netrápí. Jediná větší sága, do které jsem „zahrabaný,“ je Malazská kniha padlých, ale jak tu kdosi podotkl, Erikson píše jak hodinky a doufám, že této sérii snad zrušení nehrozí. Spíš se bojím, aby někdo v Talpressu nedostal ten geniální nápad, vyměnit na poslední díly překladatele a nahradit Danu Krejčovou třeba „akčním duem“ Sichingerů – to bych asi nepřežil. Čistě jako experiment jsou si koupil první díl „Zakalené,“ ale ještě jsem ho nepřečetl, takže nemohu soudit, nakolik (ne)budu toužit po dalších dílech a totéž platí pro „Prince ničeho“ od Bakkera. Pak mě ještě mrzí Star Trek trilogie Laseru, hlavně „Teorie strun,“ která byla dost dobrá, ale u těch stále doufám, že vyjdou. Jinak toho mám ke čtení tolik, že stejně nevím, do čeho kousnout dřív… :-)

[49] knedle (editor) 25.09.2009 23:12

@Hyperion[48]: sarka – ja myslel, ze prvni dil slovniku byla bomba…

[48] Hyperion (editor) 25.09.2009 20:51

Já to tady celé beru jako přátelskou diskusi, jenže i v té bývám velmi ofenzivní :-) Ty i FerryH máte svůj pohled a já to naprosto uznávám, jen jsem chtěl, aby tu zazněl i pohled jiný, ne vše je černobílé, jak sám víš. Máš pravdu, fantastika má svá specifika a co platí ve větších nakladatelstvích, neplatí v těch zaměřených na fantastiky, tedy ne vše. Někdy je to velká škoda a jistě by prospělo, kdyby se nakladatelé SF/F více řídili obecnými pravidly. Na druhou stranu, znám řadu nakladatelů z téhle branže, vlastně skoro všechny, a i přes spoustu chyb, které jako každý člověk mají, musím říct, že většina z nich jsou v podstatě nadšenci, stará škola vycházející z dávných fanoušků, někdy je to docela na škodu :-)

Ad Slovník – řekl jsem si, že když dostanu šanci, pokusím se Slovník dodělat. A opravdu rád bych. Laser by to i vydal, jenže první díl byl velký průšvih, a já bych nechtěl, aby tak dopadl i druhý díl. On je potom problém zaplatit další projekty a lidi. Hledám cestu, jak to udělat s co nejmenším rizikem, nejlépe formou nějakého grantu. Jenže zatím nemám štěstí, kdekoli jsem se ptal, bylo mi řečeno, že jen při slově fantastika ani nemá cenu o něco žádat. Pokud bys náhodou měl pro mě nějakou radu, sem s ní. Ve chvíli, kdy se na to seženou peníze, dám dohromady to co mám, dopíšu zbytek, celé to proberu a aktualizuju, jsou to stovky hodin neplacené práce, ale vážně, já to chci udělat, mě to totiž baví.

[47] tomts (editor v době uložení příspěvku) 25.09.2009 19:05

@Hyperion[46]: Hyperione, já přiznávám, že se nepohybuji (a nikdy jsem se nepohyboval) v žánru SF. Je mi jasné, že musí mít svá specifika, stejně jako ostatní žánry. Co se týče anonymity, prostě mám rád svůj klid, není to nic proti ničemu. V literatuře byly vždy běžné pseudonymy, tak proč se pohoršovat nad nicky. Ale neber to, prosím, jako nerespektování Tvého názoru. Jde podle mě jen o úhel pohledu, který má každý člověk maličko odlišný. Já si Tvé (nejen) editorské práce vážím. Jen mě občas zamrzí přístup některých nakladatelů, a můžeš mi věřit, že jsem se mnohokrát setkal s těmi, kteří to brali a berou jen jako kšeft. Možná jsem hloupý idealista, ale určitý druh poslání jsem v nakladatelské práci vždycky spatřoval též. Asi proto mě některé věci mrzí, byť to beru z okruhu žánru, který jsi nazval „vážný“. Mimochodem, co Tvůj Slovník spisovatelů SF? Nebude snaha vydat jej někdy kompletní?

[46] Hyperion (editor) 25.09.2009 16:54

@tomts[45]: To mi jako odpověď stačí, i když ono skrývání v anonymitě pod internetovými nicky mi tedy osobně bylo vždy proti srsti. Nemyslím si, že šlo o demagogický argument, ačkoli jsem s ním váhal. Prostě některé věci může posoudit zejména člověk s praxí. Každopádně za svými slovy si stojím. U malých žánrových nakladatelství jde mnohdy o otázku přežití, zvláště když je ve fantastice téměř jakákoli kniha součástí nějakého cyklu.

[45] tomts (editor v době uložení příspěvku) 25.09.2009 16:45

@Hyperion[39]: To Hyperion- „A promiň, v čem si oprávněný posuzovat něco jako amaterismus, kolik kompletních sérií máš už na svědomí? Téměř každé nakladatelství má na konte nějakou nedokončenou sérii“.---promiň, ale tohle je snad přece jen pod Tvou úroveň, nebo jsem se v Tobě spletl? Argumentovat můžeme věcně nebo demagogicky, pokud chceš to druhé, můžu též posloužit, ale nehodlám vystupovat z anonymity jen proto, abych mohl ukojit čísi zvědavost. Přesto odpovím alespoň částečně: v literatuře toho mám na svědomí přiměřeně době, kdy se okolo ní motám, tedy nějakých 27 let. Pokud jsem něco začal, tak jsem to také dokončil, byť s vědomím, že to nebude zrovna „kšeft století“. Ale to je asi právě o tom svědomí.

[44] Gaarq (editor) 25.09.2009 08:15

taky se přidám ;) u krátkých sérií kupuju díly jak vycházejí, první přečtu, rozhodnu se a pak až je to venku všechno. výjimkou jsou velmi zajímavé věci, kde to čtu, jak to chodí a pak, až je to celé, si to dám znova. dlouhé série mám jen dvě, malazskou kroniku padlých a píseň ledu a ohně; erikson jede jak mašinka, martin se mizera fláká ;) po story s helikonií jsem dokonce několik let série zásadně ignoroval, jediného sapka jsem kupoval. zlomil to až GRRM.

někdy mám strach, aby to autor dopsal (že, milý GRRM? ;) nebo nakladatel dovydal (utkaná cesta, např). zatím mě dožral jen jeden jediný nakladatel a sic triton, že uťal věk nerozumu, ale nepláču, už to má přečtené :) mrzel mne i potrat série land and overland, ale tam chápu „objektivní příčiny“ a taky jsem si to sehnal v originále. v zásadě díky abebooks.com mě nedovydané série už netrápí, jediné, co mě na nich trápí je to, že čtu raději česky, anžto mám svou mateřštinu rád a knihu čtu nejčastěji kvůli příběhům a jejich jazyku.

[43] pull 24.09.2009 23:21

@DreamChaser[25]: DreamChaser: Ono je to taky o omezeném čtenářově rozpočtu a nutnosti volit mezi spoustou lákavých knih. Proto volím opatrnější přístup (který vydrží do nejbližší výplaty :-)). Kupovat NĚKTERÉ dlouhé série má smysl, pokud vychází pravidelně, alespoň jako Eriksonova MKP. Písni ledu a ohně nepodlehnu, dokud ji nedopíše :-) @Marigold[32]: Marigold: díky za odpověď, na restart KČL se těším.

[42] Hyperion (editor) 24.09.2009 23:21

@FerryH[40]: Sakra, nestíhám reagovat. S tímhle souhlasím. Vůbec nemám námitek. Nikdo tu na čtenáře nic nesvádí. Já tu prostě jen říkám „budete-li se chovat takto, dopadne to takto“.

A dodávám "Nemůžete pak nakladateli nic vyčítat, dělá biznis a musí ho dělat rozumně, tak to proboha nesvádějte na nakladetele… tak to prrr:-))) Tohle je ekonomická realita, když mám rád colu, ale nikdo ji nekupuje, tak se cola přestane vyrábět a já můžu řvát jak chci, že mi nic jinýho nechutná.

[40] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 24.09.2009 23:15

@Hyperion[39]: (ne urcite nejsem nastvany, beru to jako pekne osolenou diskusi co zustava docela v hranicich vecne argumentace :O) takze pohoda)

k tomu dalsimu co pises… zakladnim problemem je ze zatimco ctenar ma na vyber.. muze zacit cist v jinych jazycich… a nakladatel ceske knihy at si pak teda trhne… (skoro mam takovej dojem, ze k tomu spjejem a urcite to nelze svadet na ctenare… jeste to tak!! :O(((
…tak nakladatel moc na vyber nema, ze? dela biznis, tak at ho dela dobre a hlavne at proboha neco nesvadi na ‚ctenare‘ … tak to prrrr!! :O))to je ufair a obracene na ruby…

[39] Hyperion (editor) 24.09.2009 23:06

To Robert: Vůbec nejsem naštvaný a doufám, že FerryH také ne :-)

To Tomts: U Moorcocka nevyšla tři díly ze šesti, ale celá trilogie, sorry, můžeš to různě okecávat, ale to je fakt (klídek, dělám si legraci). Rádi bychom tentokrát vydali případně i navazující trilogii, ale vydat ji bez předchozích svazků by byl amaterismus (a bude záležet na prodeji). A promiň, v čem si oprávněný posuzovat něco jako amaterismus, kolik kompletních sérií máš už na svědomí? Téměř každé nakladatelství má na konte nějakou nedokončenou sérii. Mnohem větší pravděpodobnost je, pokud se dané nakladatelství specializuje na knihy pro „náročnějšího“ čtenáře (nemám to slůvko rád, ale snad si rozumíme).

To Ferryh: Zjednodušuješ, nejde o minci o dvou stranách, to by byl případ jedné knihy, u série nebo u knih jednoho autora platí zcela jiná souvztažnost. Nakladatel nabídne, čtenář (ne)koupí, nakladatel (ne)nabídne další. Je to jednoduché, Watsone. Souhlasím, může jít (částečně) o chybu nakladatele, jenže opět zjednodušuješ. Nakladatel může udělat vše dobře a knihu stejně nemusí prodat, trh totiž není jednoduchá věc, ale naprosto nepředvídatelná záležitost, to by tě ovšem naučila jen praxe.

Lidi, uvědomte si, že NIKDO tu neumí předpovědět, jak se bude většina sérií prodávat. Spolupracuju s několika nakladatelství a tohle vím zcela jistě. A můžete všechny pokládat za amatéry. Záleží totiž na spoustě různých věcí, které mnohdy nakladatel ovlivnit ani nemůže.

[38] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 24.09.2009 22:59

@DreamChaser[34]: s tim bych i dokazal ‚skorosouhlasit‘… podane takto uz me to tak nezdviha ze zidle… a kdyz se zamyslim tak to tak i ja sam casto delam… :O)) ale jak sem zminil ja a take Toms pak po me.. nikdy neodpustim nakladateli podraz kerej zopakuje nekolikrat… v prubehu desitek let… tam pak mam jako ctenar vysostne pravo NEKOUPIT uz od nej zadnou serii dokud neni vydana cela …

k tem serim co silene leta neni ‚dovydana‘, kdyz sem to psal mel jsme na mysli dve konkretni veci, ktere me silene stvou uz fakt dlouha leta: http://www.legie.info/serie/88-pribehy-alvina-tvurce

a nebo jsem na dalsi pokracovani cekal skoro deset let: http://www.legie.info/serie/195-saga-o-exilu-v-pliocenu/zakladni-info#zalozky

dve dalsi veci pak uvedl Toms mimo mne.. a jen mi je pripomnel.. nastesti v obou pripadech sem ja netrpel.. cetl jsem to v polstine (Farmer a Moorcock) ale dokazu se vzit do kuze ceskeho ctenare co asi pak reaguje obdobne jako ja na ty predchozi a Toms na ty dve zminene…

Laser nepovazuji za ‚obdoby‘ ‚priser‘ Navratu a Classicu, dela kvalitni veci, vetsinou dobre… ovsem… pravda je ze jako ctenar si uz od Laseru nikdy nekoupim nedokoncenou serii… asi to ma logiku ze? nikdo se mi asi nebude divit…

[37] Marigold (editor) 24.09.2009 22:47

@DreamChaser[34]: Ke dvěma bodům z tvého dlouhého (a zajímavého příspěvku). Absolutně netuším, jestli Tyranie má být trilogie nebo dekalogie :) Nechám se překvapit :D A série? Třeba sérii Navigátor jsem začal vydávat v roce 1999 a dovydával ji v roce 2004. Jenomže první vydání prvního dílu vyšlo v roce 1993, takže sedmidílná série vycházela jedenáct let. :D Ovšem já jsem v tom nevinně, já měl průměr jeden díl ročně, a nová vydání jedničky a dvojky jako bonus :)

[36] tomts (editor v době uložení příspěvku) 24.09.2009 22:35

@DreamChaser[34]: Pokud se nepletu, tak třeba série Mark Stone vycházela zhruba 15 let, dost dlouho vycházel Tarzan, Zaklínač vychází nepřetržitě asi 20 let, Conanů je nekonečná řada skoro 30 let atd. Samozřejmě proti jiným žánrům to je ještě krátká doba, ale i tak.

[35] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 24.09.2009 22:32

„nakladatel prodava produkt a ctenar je spotrebitel, co si má produkt koupit… pokud o produkt není dostatečný zájem, pak nakladatel nemá žádný důvod produkt nadále podporovat… za zadnych okolnosti…“

ano i s tim souhlasim – do urcite miry … je to jen druha strana mince… s tim rozdilem, ze nabizejicim je nakladatel a kupujicim je ctenar a na ctenari je to ‚posledni‘ slovo zajem/nezajem o ten ci onen produkt… bohuzel v nasich podminkach se stale vic a vic mluvi o ‚nekorektnosti‘ ctenaru.. a ‚nevernosti‘ ctenaru a tom ze ctenar za to ‚muze‘… a ze ctenar to a to … NE!!! to je to s cim nesouhlasim a je me to bytostne protivne.. tehle pristup JE zvraceny a vede do pekla…

zkusme to vratit tam kam to patri a uz ‚fnukaci‘ nepodporovat tyhle vymluvy…

ctenar je kupujici a kupuje produkt – on teda ma pravo si diktovat podminky za kterych je ochotny si neco koupit… a nakladatel? nabizi to spatne? ci spatny produkt? no tak at si trhne.. on na tom prodela … na vlastni chybe!! … a prosim nesvadejme to pak na ctenare… to NENI fer… takhle nefunguje trh… a knizni trh je totez co jinej trh… nema zadnej specialni (socialne-solidarni) status …

[1] Svarec 24.09.2009 22:24

edit: Fuuu, teda tady se rozjela diskuze :-) Já teprve reaguji na ten dlouhý příspěvek FerryH :-)

Za prvé. Nejde mi o podporu nakladatele (i když u nakladatelství jako Brokilon nebo Straky na vrbě částečně i o to), ale o podporu sérií. Aby se dobře prodávali a byly dovydávány.

Za druhé. Mluvil jsem spíš o trilogiích, u kterých není kvůli špatné prodejnosti vydán třetí díl. Dlouhé série ani nemá smysl si kupovat :-))

Za třetí. Jak jsem řekl, ten postup chápu a u nakladatelů jako Classic nebo různých x-dílných megasérií dvojnásobně, ovšem v konečném důsledku to odnáší sami čtenáři, kteří přijdou o nějakou kvalitní sérii… Neříkám, že všichni si musí kupovat všechny sáhodlouhé série, ale třeba vybrat si jen jednu nebo dvě trilogie, které vás zajímají a lákají, za rok a kupovat si díly hned po vydání. Pokud to tak udělá víc čtenářů, šance na to, že bude vydán třetí díl, se dramaticky zvýší… (samozřejmě se jedná jen o „kdyby“, je mi jasné, že tohle nikdy neudělá dostatečné množství čtenářů). Jinak já mluvil spíše právě o těch trilogiích. Jaký je problém si první a druhý díl koupit hned po vydání? pokud to tak udělá víc čtenářů, výrazně to zvýší šance na vydání třetího dílů. je sice blbé, že v případě nevydání v podstatě přijdu o peníze investované do předchozích dílů, ale zase pokud umím dobře anglicky, není zas takový problém koupit si knihu v angličtině… (teda aspoň myslím, já to ještě nedělal :-))

A můžeš uvést ty série, které byly vydávány třeba deset let? Já ti věřím, ale jsem zvědavý :-)

Otázka na marigolda : Mimochodem, jsou Zástupci noci vůbec zamýšleni jako trilogie, nebo Cook plánuje víc dílů?

Sorry za kostrbatý projev a chabou argumentaci, moc se neumím vyjadřovat :-))

[33] tomts (editor v době uložení příspěvku) 24.09.2009 22:24

@FerryH[30]: Mno abych se přidal k diskuzi o sériích i já, tak mě osobně třeba štve Laser. Skvělé překlady, výborné knihy, ale když vyjdou dva díly ze sedmidílného cyklu Farmera a dalších se nedočkám ani po 20 letech, tak jsem nevlídný, ale budiž… jenže když ze série od Moorcocka vyjdou tři díly ze šesti, pak 20 let nic a poté vyjde v reedici opět první díl, druhý díl atd místo mnou očekávaného čtvrtého, tak už mám chuť někomu něco provést. Jasně dá se to všelijak okecávat, ale popravdě pouštět se do vydávání sérií, které nevím, jestli vydám celé je amatérismus. I když je pravda, že za první republiky to bylo stejné. Hezký příklad je H. C. Claudy- nejdřív si Melantrich na zkoušku vydá 3. díl čtyřdílné série, pak druhý díl (pro jistotu v časáku na pokračování, aby to moc lidí nemělo), no a 1. a 4. nevyšel česky dodnes. Asi to budu musit koupit přes net a přečíst si alespoň originál :(

[32] Marigold (editor) 24.09.2009 22:23

Hlavně klid, chlapi, oba to myslíte dobře a oba máte svým způsobem pravdu… Prostě to nehroťte, vychladněte a tak… Oba jste mí kamarádi, které znám osobně a mám je rád. Kdybyste seděli naproti sobě v hospodě, věřte mi, že byste si dobře porozuměli. Prostě to nechte být, prosím… :) (To bylo pro FerryH a Hyperiona) A pro ostatní – omlouvám se, že jsem tady nějakou dobu nebyl, měl jsem jiné starosti… K Černé legii jsem psal tuším na Fantasyplanet, že na příští rok chystám „Big Restart“ – vydám znovu první trilogii a budu pokračovat v dalších dílech. Tak držte palce, ať to vyjde :) A co se týče Tyranie noci – dělám maximum, třetí díl ještě není napsán :)

[31] Hyperion (editor) 24.09.2009 22:20

Ale prd. Nikdo nechce, aby čtenáře zajímal nakladatel. Pokud se čtenář zajímá o nějaký produkt, jenž má víc dílů, pak má dvě možnosti:

1. buď bude čekat, až bude série celá, čímž v podstatě přispívá k tomu, že celá nikdy nebude
  2. riskne to a daný projekt podpoří, je to risk, ale jinak se dostáváme do začarovaného kruhu, kdy i dobré a potenciálně prodejne série přestanou vycházet

Tvůj názor respektuju, ale pak nechápu tvá slova níže. Pokud bych totiž přijal tvou logiku, pak bych musel dodat: nakladatele NEMA co zajimat blaho čtenáře… nakladatel prodava produkt a ctenar je spotrebitel, co si m áprodukt koupit… pokud o produkt není dostatečný zájem, pak nakladatel nemá žádný důvod produkt nadále podporovat… za zadnych okolnosti… tehle princip nelze obracet naruby… za zadnych okolnosti…

Kapišto? :-)

[30] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 24.09.2009 22:02

@Hyperion[29]: nebylo to na Roberta a ty to vis .. bylo to na to:

„…tenhle čtenářský postup „počkám až to vyjde celé“ chápu, ale musím podpořit Martina Šusta v jeho názoru, že tímhle přístupem se dají pohřbít celé série… “

… tehle pristup JE zvraceny!! a s tim polemizuji … tohle neni pristup, co by mel mit ctenar… je to totalne obracene na ruby… absolutne nelogicke.. ctenare NEMA co zajimat privat nakladatele … nakladatel prodava produkt a ctenar je spotrebitel, co si za produkt plati… tehle princip nelze obracet na ruby… za zadnych okolnosti…

[29] Hyperion (editor) 24.09.2009 21:52

@FerryH[28]: Teď jsem smazal dlouhatánský příspěvek na toto téma, ale nakonec mám jen otázku. Vážně si myslíš, že nakladatelé mají z nedokončení nebo prodlužování sérií nějakou zvrácenou radost? Uvědom si prosím, že Robert je obyčejný člověk s manželkou a malými dětmi, jeho rodina musí něco jíst a to, že Ferryh nemá co číst ho v podstatě od určitého bodu prostě nemůže zajímat. Vím, že na Brokilon sis nestěžoval, ale všude jinde je to podobné. Víc už k tomu vážně nemám, co říct.

[28] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 24.09.2009 20:46

@DreamChaser[24]: dovolim si polemizovat … ulohou ctenare neni aby myslel pri koupi knihy na to jestli tim podpori nebo nepodpori nakladatele ci autora… jeho ulohou a bytostnym pravem je si dobre pocist … Normalniho ctenare nic tak nerozhodi jako kdyz docte knizku a ta nema konec… ja bych za tohle vrazdil…a jeste vic bych vrazdil kdyz si predstavim, ze bych mel cekat nekolik mesicu ci dokonce LET(!) nez to doctu… Tolik teda k zakladnim principum, co lze ocekavat od ctenare a co ne… pravdou je, ze hazarderstvi a kseftareni nekterych nasich nakladatelu (Brokilon mezi ne nepocitam!) s toleranci a trpelivosti ctenaru je uplne idiotska… je zcela bezne, ze nakladatel rozdeluje v originale vysle romany na dve az tri amputace.. a ty pak vydava az z nekolikamesicni pauzou (zarnym prikladem budiz nakladatele jako je Návrat ci Classic a jeho precetne klony…fuj!!) take se nezridka stava, ze nejake serii se dockaji dokonceni az za DESIKU LET!! (ano!! par jich znam a muzu na ne ukazat pokud tomu cislu neverite…) a nebo jsou ukoncene zcela a sance na pokracovani je velmi velmi mlhava, prave protoze na to ma nakladatel koupene prava a nechce se mu je pustit i kdyz to jaksi nemini uz vydat… jelikoz mu to nevydelava… Takove priklady ‚prace‘ nakladatele s ctenarem pak jen nuti ctenare k logickemu kroku: nedokoncena serie?? ani nahodou!! nejsem idiot, abych to zacal cist, kdyz si nejsem jist ze to vubec vbrzku vyjde.. zacnu az to bude cele! …a TOHLE a jedine TOHLE je logicka reakce ctenare na nasem trhu … kde si nakladatele fakt hraji s ctenarem velice nechutnou a osklivou hru… tohle si nakladatele jaksi sami zpusobili a prejme jim to! za ty vsechny pocetne nedokoncene serie, co nam ctenarum nadelili za ta leta…

kdyz to vyjadrim drsneji: my si v dobre vire – za mnohdy drahe penize – nakoupime a pak nas nakladatel pekne vypece, ze prestane vydavat pokracovani a nebo se s tim s*** leta … je to jako kopanec do kuli duverivemu ctenari… jde to ale provadet jen chvili… i ctenar naivka se casem pouci, ze?? takze se jim(nam) nedivme… a nakladatele maj to co sami zaseli…:O))

[27] Svarec 24.09.2009 19:44

Aha, no, já to samozřejmě vím, ale dneska mám nějak zpomalené myšlení, tak jsem si to neuvědomil :-)

Já mám celkem dobrou paměť, takže když se nejedná zrovna o složitou knihu, jako je Tyranie noci, nedělá mi problém si to zapamatovat :-) Mimochodem, já si tyranii koupil už někdy před prázdninami, ale odložil jsem to jako příliš nudné, ten začátek je fakt hrůza… ale teď jsem to zas začal číst, tak uvidím jak se to vyvrbí…

[26] Majkl 24.09.2009 19:39

DreamChaser: dá sa to editovať ;) tá ikonka pomlčky. mimochodom, kúpim prvý diel, prečítam, prejde určitá doba a vyjde diel druhý, prečítam prvý diel aj druhý naraz :) – ja to tak robím ;)

[25] Svarec 24.09.2009 19:28

Chybička se vloudila, takhle je to správně :-)

Sered: tenhle čtenářský postup „počkám až to vyjde celé“ chápu, ale musím podpořit Martina Šusta v jeho názoru, že tímhle přístupem se dají pohřbít celé série… Představ si, že takhle smýšlí většina čtenářů. Takhle se dobrého titulu, kterého by se normálně prodalo hodně, prodá málo, a pokračování jde do kytek :-/ Vždyť za půlroku nebo za rok stejně zapomeneš kompletní děj a bude ti to jedno, bude tu spousta jiných knih…

[24] Svarec 24.09.2009 19:27

Sered: tenhle čtenářský postup „počkám až to vyjde celé“, ale musím podpořit martina Šusta v jeho názoru, že tímhle přístupem se dají pohřbít celé série… Představ si, že takhle smýšlí většina čtenářů. Takhle se dobrého titulu, kterého by se normálně prodalo hodně, prodá málo, a pokračování jde do kytek :-/ Vždyť za půlroku nebo za rok stejně zapomeneš kompletní děj a bude ti to jedne, bude tu spousta jiných knih

[23] pull 24.09.2009 10:21

@Duirin[22]: Durin – tak bohužel, Jednorožec taky nevyšel.

[22] Duirin (editor v době uložení příspěvku) 23.09.2009 23:40

@Sered[21]: Dej vedet, jak jsi pochodil (s tim Jednorozcem). Dik. Ale moc tomu neverim, ze to tam maji.

[21] pull 23.09.2009 15:03

@BlackDawn[19]: Dík za typ, zkusím tam zavolat. @Gaarq[20]: Tam jsem se díval, ale našel vyprodáno u všech 3 dílů.

[20] Gaarq (editor) 23.09.2009 13:50

@BlackDawn[19]: na fantasyi.cz mají taky tuším celou černou legii komplet.

[19] BlackDawn 23.09.2009 10:04

Nedávno jsem byl v Jednorožci na staromáku v Praze pro něco nového a černou legii tam ještě měli komplet. Ale je to už nějaký měsíc. Strašně se těším na další díl knih jihu a na silverspike pokud tedy brokilon ho nakonec vydá. Marigolde šance je ne?

[18] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 22.09.2009 12:32

koukam na brokilon web a treti dil je jeste na sklade http://www.brokilon.cz/cs/articles/40/glen-cook-bila-ruze zbytek uz vyprodan… Marigold by mozna mohl uvest keri knihkupci si brali vic kousku a byla by tak sance, ze to jeste nekde vyhrabou… :O))

[17] pull 22.09.2009 12:03

@Jana677[16]: Jednotlivé díly MKP jsou taky celkem uzavřené. Ale představ si, že by další díly nevyšly…. Kdepak, počkám si, jak se to vyvrbí. Už tak postupně sbírám komplet Zaklínače v pevné vazbě a nové vydání Amberu s překladem od páně Kantůrka (a dokud je nebudu mít komplet, můžu jen slintat). Ovšem pokud budou ohlasy na „Pána tichého království“ stejné jako na „Tyranii,“ stejně asi podlehnu :-) Marigold: plánuje se dotisk „Černé legie?“ Bohužel mi utekla.

[16] Madam Brbla 22.09.2009 10:21

@FerryH[14]: FerryH: Ale neoblbnul, já od Brokilonu objednávám běžně – právě proto, jak je to výhodné;-). Sered: První díl je celkem uzavřený – je sice zjevné, že bude pokračování, ale nekončí to v půlce nebo v nejlepším, podstatné pro děj této části bylo vyřešeno. Pokud je podobným způsobem dotažená i dvojka, pak by nevydání trojky nebylo pro čtenáře až takovou katastrofou (ikdyž samozřejmě doufám, že to vyjde).

[15] pull 22.09.2009 09:56

@Marigold[12]: Koupit první dva díly ze tří, přečíst a pak si užívat napětí, zda vůbec vyjde díl poslední? Tak to je Výzva ;-)))

[14] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 22.09.2009 09:12

@Jana677[13]: pekne te oblbnul… Robik … tuhle slevu ma pri objednavce u nej jako standardni… :O))

[13] Madam Brbla 22.09.2009 08:52

@Marigold[12]: Ale jo, může být:-D. Přemýšlela jsem, že si dvojku nechám nadělit pod stromeček, ale do té doby bych mohla 3/4 „Tyranie noci“ pozapomínat, takže objednávka přijde brzo;-).

[12] Marigold (editor) 22.09.2009 08:23

@Jana677[6]: Provize nebude, ale sleva jo :) 25% procent na všechny knihy při platbě předem může být? :D @Sered[10]: To je problém… Kdo ví, kdy to Cook dopíše, trojka zatím v nedohlednu. A jestli se prodá málo dvojky, rovnou hlásím, že trojku nevydám. Ve dvojce zahučelo hodně přes čtvrt milionu a musí se vrátit aspoň něco :) (Ale jinak žádný nátlak, fakt…)

[11] Majkl 21.09.2009 19:51

@Jana677[9]: strašné niečo :D Tak potom niečo napíš do drbárni, nech sa používa… a nebudeme zase drbny :)

1poslední 250 příspěvků celkem