Psí zima

série: Zaklínačka Lota

Kategorie: fantasy - akční

vydání: Fantom Print (web) 2008; Motto (Albatros Media) (web) 2014

odkazy: 2x [ukázka], 11x [recenze]

Majkl  | ****1/2 19.04.2009 10:19

Možno som emancipovaná upírka :), ale mňa tento štýl baví. Opäť sa stretávame s drsnou hrdinkou, ktorá k pravej upírke ďaleko nemá. Jej priateľ je vampír, ktorý je slušne vychovaný, vzdelaný, brnká na lutnu… áno, v porovnaní s Lotou pôsobí menej mužne. :) a opäť sa tu rieši mimo premnožených kožomeňcov aj pôsobenie dlhého života na upírov, ktorí pre tú nudu zdivočejú. Tieto body by nasvedčovali, že sa jedná o kópiu Tiny Salo. Alraune však pridala do knihy oveľa viac postáv, niektoré sú prekreslené viac iné menej, ale zážitok z knihy zaručia. Napr. zaklínač „vleze na všechno“ Torge, prefetovaný Ingolf či znudený Enno. Počas celej knihy nechýbajú vtipné britké dialógy a nutné reči o sexe (ktoré sú prevedené decentnejšie) – a to Alraune ide. Z môjho pohľadu sa jedná o ďalšiu vydarenú knihu, ktorá stojí hlavne na dialógoch a sexe, ale aj takýto žáner treba. V iných knihách ma sexuálne scény rušia a pôsobia na mňa nevhodne. V prípade kníh Petry Neomillnerovej však viem do čoho idem a v spojení s humorom prečítam s chuťou aj sexuálne scény. Ak niekto vie písať, nemusí postaviť knihu na príbehu. Len tak ďalej Alraune :)

Vlask  | ****1/2 13.05.2009 18:39

Ech, další kniha, kvůli které jsem se opět vůbec nevyspal (pro přístě tisknout na takovéto knihy upozornění, že čtení škodí zdraví). U druhé autorčiny fantasy série s čarodějkou Moire se většinou jen kecá a chrápe s kdekým, ale akce je pomálu. To zaklínačka Lota je z jiného těsta. Ne, že by se tu nekecalo a chrápe s kdekým snad ještě víc, ale hlavně je tu akce a napětí od začátku až do konce. Prostě akční fantasy rychlík, co si nedělá hlavu s propleteností zápletky, nebo vybarvováním 50 různých postav, ale neutrhnete se od něj dokud není konec.

Madam Brbla  | ***1/2 26.01.2010 17:01

Lota – cynická, vzpurná, drsná, nepoddajná, omlácená a zjizvená životem… a samozřejmě tak trochu děvka se zálibou v S/M praktikách, bez toho by to snad ani nešlo;-). Zkrátka další typická hrdinka z pera (resp. klávesnice) Petry Neomillnerové. Lota je zaklínačka, znáte je: dlouhověcí mutanti, co se živí lovem a zabíjením potvor, mají divné oči, stříbrné meče a medailony. Jedinou změnou oproti Sapkowského zaklínačům je sexuchtivost a ještě peprnější slovník. Ač v tomto směru nejsem puritánka (není nad vhodně umístěné sprosté slovo:-)), vulgarismů je v „Psí zimě“ z mého hlediska zbytečně moc. Většinu knihy tvoří bezprostřední a přirozené dialogy, což ji činí rychle čtivou. Důraz je kladen na vystupující postavy, nikoliv na děj, jehož ústřední zápletka se točí kolem rebelie kožoměnců – chudáků, co se jsou vlivem kouzla schopní změnit ve psy. (POZOR, SPOILERY!) Lota se zamiluje do Uriáše… v zaklínačské škole z toho nemá nikdo velkou radost, Urian je totiž tradiční obávaný nepřítel – vampýr. Rovněž jeho nóbl rodina není z nové Uriášovy známosti zrovna na větvi, zvlášť, když se zaklínačka zaplete do vampýří vendety. Tak trošku emo, že?;-) Naštěstí se nekoná žádná plyšově růžová, uvzlykaná romantika. Pokud však čekáte nějakou monumentální bitku mezi vampýry a zaklínači, budete zklamáni. Vampýři jsou takoví aristokrati, akorát jsou prakticky nesmrtelní, nesmírně silní a živí se krví; řídí se svými kodexy, čas od času se mezi nimi vyskytne zmetek, ale jinak jsou velmi lidští, ochotní pomáhat… veskrze kladné postavy. Naproti tomu zaklínači jsou banda hrubých hulvátů, ovšem taky jsou „ti dobří“, co navzdory cynismu chrání ženy, děti a chudáky všeho druhu, prostě hotoví lidumilové. První polovina knihy se nese v poměrně pochmurném duchu beznaděje, v druhé půlce se namnoží dobré skutky, přátelství a spojenectví nad únosnou mez (imho). Kladem knížky je spousta humoru, především rozhovory mezi zaklínačskými mistry a jejich nezvedenými podřízenými jsou příjemně odlehčené – sukničkáře Torgeho si čtenář musí chtě-nechtě oblíbit:-). Lota, její svět a společníci mi sedí lépe než série o Tině Salo, je akčnější, vtipnější, zajímavější, zábavnější. Přesto nemůžu jít nad pěkných 70%.

Renča  | ***** 01.04.2010 13:39

Že jsem ještě nekomentovala knihu, kterou mám v Top 10, to je ostuda. Lota a Uriáš jsou sehranná dvojka s tak nějak prohozenými charaktery, než je normálně obvyklé. Ale to je u Alraune klasika, že ženská je ta silnější hrdinka :) Hodně moc se mi líbil záporák Enno, dal knize šťávu a doufám, že o něm ještě uslyšíme. Vtip, akce, svižné dialogy, člověk to hltá, a chce víc. Naštěstí Alraune píše rychle a skvěle.