Kronika konce světa

Shigor Birdman

Kronika konce světa

Kategorie: sci-fi - postkatastrofická - zombie

vydání: Epocha (web) 2009

BorgDog  | ***1/2 11.07.2009 20:10

Celkově povedený kousek. Zkraje drsné a temné, později sympatičtější, u některých narážek či postav (Warmonk, Lenička) jsem se i dobře zasmál. Nebýt poslední třetiny, která mi přišla kapku odbytá a zbrklá, bylo by o hvězdičku víc, i tak pěkné.

Svarec  | **** 06.08.2009 10:05

Co na tom, že tomu úplně chybí nějaká hlubší zápletka. Je to velmi čtivé, postavy jsou sympatické a celé jsem to přečetl s nesmírnou chutí.

BlackDawn  | ****1/2 09.08.2009 20:47

Jsem velmi mile překvapen. Krátký svižný děj ve stylu Dne Trifidů, navíc kniha se inspirací ani netají.A v něk­terých ohledech se i lépe čte.Je vidět ,že autor průběh příběhu vymýšlel do posledního detailu a myslel i na drobnosti.Zajímavé je i situování do naší vlasti, konkrétně do Brna, takže reálie Vám budou určitě něco říkat.Konec je otevřený, takže třeba i nějaké pokračování bude…Každopádně jsem opravdu potěšen, že se najde i autor co zkusí napsat text bez zbytečného množství stovek postav,text co se čte opravdu dobře.

Rwan  | ** 09.08.2009 22:56

Túto knižku som si kúpil na základe predchádzajúcej skúsenosti s týmto autorom. Jeho ďalší počin s názvom „Kronika konce světa“ nás sprevádza po svete cez ktorú sa prehnala „nejaká“ epidémia. Čo povedať na margo knihy? No nič moc, mám rád postapokalyptické príbehy, ale toto bolo fakt slabé… a ten záver, ktorý skončil na jednej strane?

malarkey  | ***** 14.11.2009 14:05

Edice Pevnost kniha č. 48 – Kronika konce světa. Stačí, když řeknu, že jsem knihu měl přečtenou za tři a půl hodiny, jedním dechem? Dlouho, hodně dlouho se mi to nestalo. Proč? Protože jsem se v té krajině viděl, jak bloudím a hledám přeživší. Nevim proč, ale občas si řikám, že bych v takovém světě chtěl žít, začít naprosto od znova, jako v tomto příběhu…a to přitom začíná nevinně. Jako obvykle. Každopádně jsem z toho měl dobrý pocit. Četlo se to fantasticky. Způsob psaní deníku neskutečně vynikal a já jsem od toho nedokázal odtrhnout oči. Skutečně se to nestává často, a apokalyptická krajina, když je dobře popsaná, kor odehrávající se ve známé oblasti? No, co víc si čtenář může přát. 10/10

LordSnape  | **** 09.05.2010 21:07

Dobře čtivá post-apokalypsa. Postavy jsou super (hlavně Tryskáč a Lenička), škoda jen toho lehce ohraného námětu, nicméně se s tím autor popral ještě dobře.

Majkl  | ***** 01.06.2010 09:06

Súhlasím, vydarená kniha. Je síce pravda, že niektoré charaktery sú nedostatočne vykreslené a tak najviac poznáme kronikára, Tryskáča a Peggy (+ zaujme Dana a „Hit-girl“ Lenička :)). Taktiež koniec vám môže pripadať trochu odbytý, ale… je to tou denníkovou formou, ktorá mi naozaj sadla. Autor si je v zvolenej forme istý a plne ju využíva (napr. ďalší zápis po polroku, na začiatku zápisu zistíte v akej nálade hrdina a tak opisuje čo sa stalo) a s tým súvisí aj posledná tretina (je zázrak, že človek v zlom psychickom stave vôbec niečo napíše) a koniec. Ku denníku jednoducho sedí a zanechá v neistote (prikláňam sa ale k horšej možnosti). Môže nám nesedieť, ale hodnotenie kvôli nemu neznížim viac než na 90%. A na dobrú postkatastrofickú scifi mám slabosť :). Po dlhšej dobe som čítal knihu, pri ktorej som sa nenudil ani stránku… vlastne, po dlhšej dobe som konečne prečítal nejakú knihu (jemne povedané – blbé skúškové) a tak je možno hodnotenie trochu vysoké, ale nechám ho tak. Kniha ma potešila, miestami dojala, inokedy pobavila a samozrejme aj zamrazila. A celkovo mi vliala do žíl trochu energie do môjho súkromného boja, ktorý je v porovnaní s koncom sveta ničím.

GeRony  | ****1/2 07.11.2011 11:34

Tak toto bol pre mna velmi sladky zakusok! Popis zaniku ludskej civilizacie v tej podobe, ako ju pozname teraz a dni, ktore nasleduju po celosvetovej katastrofe je velmi putavy. Paci sa mi, ze nebolo vysvetlene kto/ako/co/preco. Proste to prislo a bolo to tu. Kazdy, kto prezil bez uhony sa s tym musi vysporiadat sam po svojom. V tomto podla mna je silna stranka Kroniky – postavy su roznorode a urcite uveritelne. Koniec sa mi tiez pacil, ale narozdiel od Majkla sa priklanam k tej lepsej verzii. A urcite by som si precital pokracovanie.

KeB  | ***** 04.01.2012 19:38

JO! Líbilo se mi to moc. Postavy jsou živé a sympatické (i ty neživé jsou vlastně živé). Tryskáče si zamilujete a Džou vám přiroste k srdci taktéž.Hodně mi ttihle dva připomínali The Eaters. Nakonec i Pepa je správnej zombák. Osobně doufám, že Shigor už píše, Kroniku začátku světa, s těmito hrdiny bych se rád ještě jednou setkal…

minduton  | **** 23.06.2012 20:25

Dobrá kniha, jen mi krapet vadí rychlostní nevyrovnanost knihy. První polovina se doslova vleče, druhá půlka je kvapík.

Madam Brbla  | **** 12.12.2012 11:21

Málokdy mě knížečky z edice Pevnost opravdu uspokojí, většinou jde o průměrné čtení, proto jsem nečekala nic extra ani od „Kroniky konce světa“. Ztíženou startovní pozici měla i díky faktu, že se mi v současné době na veškeré texty poměrně špatně soustředí. Autor naštěstí popsal apokalypsu, při které záhadná nemoc zkosila většinu lidské populace, dostatečně čtivým způsobem, abych dokázala starosti hodit za hlavu a děj si naplno užívala. Tak nějak by se to klidně mohlo stát, jen málo věcí mi přišlo přemrštěných, nevěrohodných nebo nelogických. Příběh má své chyby; občas mi nezaškodil detailnější popis, prohloubení atmosféry nebo naopak mírné zrychlení několika pasáží, styl psaní neodpovídá deníkové formě (to je pouze formální výtka). Kladem je hlavní hrdina – úplně normální chlap, co brečí, zmatkuje a dělá chyby, žádný vyrovnaný, chladný superman likvidující jednu hrozbu za druhou a mimoděk trousící sarkastické hlášky. Rozporuplně na mě zapůsobil závěr, snad ten příliš rychlý sešup zapříčinil omezený počet stran, možná autorovi došly nápady, nevím… Zůstal značný manévrovací prostor pro pokračování a já bych se mu rozhodně nijak nebránila, ráda bych si o životě v novém, nebezpečném světě přečetla víc, lépe poznala některé postavy, poodhalila příčiny zhouby lidstva. Zdejší hodnocení 78% se mi jeví jako přiměřené, odpovídá mým převážně pozitivním dojmům.

epco55  | ***1/2 13.02.2015 09:03

Mam rad tento typ pribehov. A tento sa dobre cital, postavy boli sympaticke, prostredie dobre opisane a skoro ani nevadilo ze knizka nema pointu. Len skoda toho konca, ako by si autor povedal uz dost a uhral to do autu.