Tato kniha je částí i jiných knih: Poutník z Mohameda -- Alláhův hněv

Kategorie: sci-fi - povídková sbírka - akční - space opera

vydání: Epocha (web) 2009

Bodkin  | *** 07.09.2009 11:52

Nebyla tam ani stopa po upírech, přesto to bylo takové Kulhánkovské. Mělo to dobrý nápad, zajímavé prostředí, ze kterého by se dalo vytěžit, ale sklouzlo to jen ke střílení. A ještě takovému suššímu.

SiriusChico  | **** 30.10.2009 21:13

Leoš Kyša boduje. V téhleté sbírce dvou povídek a jedné novelky nám představuje vesmír, který je ovládán muslimy, kteří vyhnali všechny ostatní ze Země. Jenom za prostředí bych tomuto počinu dal hvězdiček pět. Ale vlastní příběh není tak skvělý a zvraty jsou očekávatelné. Každopádně se jedná o jednu z těch lepších knížek v edici pevnost.

malarkey  | *** 14.11.2009 14:10

Edice Pevnost kniha č. 50 – Poutník z Mohameda. Jedna velice kvalitní novela a dvě povídky, kde povídky jsem, přiznám se vcelku odflák. Chybí mi ta návaznost na předchozí příběh. Jen bych dodal jedno. Je dost možné, že v budoucnu to s Muslimy takhle dopadne. Vždyť už v dnešní době se v Evropě se každé čtvrté dítě narodí jako Muslim…6/10

Glumino  | *** 28.03.2010 22:22

Velmi zajímavý a neotřelý námět. Prostředí mě také zaskočilo a děj, sklouznuvší na matičku Zemi a do evropských luhů a hájů, je v kontrastu velkých vesmírných akcí tak nějak osobnější.

Madam Brbla  | *** 19.07.2010 10:30

Svižná knížečka plná akce, kterou jsem v posledních dnech vyplňovala polední pauzy. Leoš Kyša představil svou vizi budoucnosti lidstva – varianta nadvlády muslimů, zatímco lidé odlišných náboženských vyznání skončí v exilu na jiných planetách, se nejeví nijak přitažená za vlasy. Hlavní hrdina knížky nepatří ani k jedné skupině: bývalý voják, špion, žoldák, nyní pašerák, nejedná ve jménu žádného boha, jeho hnacím motorem je většinou finanční zisk. Není to žádný svatoušek ani vyložený padouch – jeho očima sledujeme atentát na muslimskou loď v první povídce, následnou zdlouhavou akci (z donucení) na Zemi i pokus o záchranu dcery v příběhu posledním. Všechny tři části na sebe víceméně plynule navazují. Děj obvykle svižně pádí kupředu, chvíle oddychu jsou vzácné, nechybí nezbytné hlášky, přestřelky, ba ani romantické linie nezůstane divák ušetřen. Autor si dal práci se stručným popisem historických událostí i s principem cestování subprostorem, leč dle mého názoru selhal v popisu ostatních reálií. Na jednu stranu má lidstvo lodě schopné v krátkém čase překonávat vzdálenosti mezi hvězdami, na druhou stranu na planetách vše působí jako za krále klacka: představovala bych si trochu jiná technická zabezpečení různých objektů než jak z pohádek „Tisíce a jedné noci“ (tedy obyčejné zámky, mříže, neschopné stráže). Kde jsou silová pole, roboti, zabezpečovací mechanismy, proč jsou soupeři (tedy převážně islamisté, zcela dominantní mocnost) vždy tak chabě vybavení? Muslimové mají nevýhodu při pronásledování, protože nepoužívají nečistá zvířata – psy… To jako za cca čtvrt tisíciletí ještě nebude vymyšlen jiný efektivní způsob sledování? Hlavní hrdina je profík, ovšem při přepadení policejní stanice nepomyslí na kamery? WTF?! Po napadení ve vlastním domě nezkontroluje, zda někde nečíhají další útočníci? Příkladů nepříliš věrohodného chování a šťastných náhod by se našlo podstatně víc: např. otevřené dveře do pilotní kabiny luxusní vesmírné lodi (když se ví o chystaném pokusu o atentát!), nerušený útěk před policií přes střechy (policajti budoucnosti nejenže nemají ve standardní výbavě neprůstřelné vesty, ale ani nějaké blbé vrtulníky či vznášedla) etc., etc., etc.. Demence a nepřipravenost nepřátel mě bohužel až moc často přiměla vrtět nespokojeně hlavou a snižovala jinak pozitivní dojem ze čtivého dílka. Potenciál slibný, chtělo by to však domyslet detaily – nenechávat hlavního hrdinu (ač není vyloženě kulhánkoidně nezničitelným supermanem) proplouvat jako žraloka hejnem početného, leč neschopného a bezmocného planktonu. 63%

makakuk  | *** 21.08.2010 14:28

Průměrná akční střílečka, souhlas s Janou ohledně nelogičností (zaujalo mě používání DVD za xxx let, když už dneska dosluhují …) Je to prostě technický dnešek, přenesený do budoucnosti. A navíc … nebylo by od věci zaplatit korektora … těch hrubek je tam jak nas… (vysel(!), olbřímý, stráže pátrali …) I když někde jsou překlepy zajímavé, např. pařil místo patřil :D).

veere  | ****1/2 01.06.2012 17:24

První povídka – zajímavý vesmír nepřející nevěřícím a nekompromisní řešení, bez zbytečných keců, asi nejlepší v knize. Poutník k Zemi – zde se už hraje až moc na náhodu a přijde mi to zbytečně rozvláčněné (a už trochu přející i nevěřícím). Poslední povídka – nesmrtelná legie hlavního hrdiny, přijde mi to nepromyšlené a odfláklé. Celkové resumé – zajímavý námět, zajímavý svět, dobrá četba a co víc chtít…

Zombi  | *** 21.06.2013 21:30

Zajímavý svět, bohužel akční příběh by chtěl trochu více promakat. Hlavní hrdina je profík, bejvalej špion, voják atd. jenže zásadně nic předem neplánuje, spolejhá na náhody, co mu autor přihraje. Technika budoucnosti je na jednu stranu vyspělá a lítá se ke hvězdám, ale dole na planetách to vypadá jak v současnosti. Logických děr je tu dost, ale ty náhodičky a vydávání hrdiny za profíka, v kontrastu k jeho jednání, mě štvaly nejvíc.

Lmslaver  | ****1/2 20.05.2014 19:05

Poutník z Mohameda je skvělá akční jízda nevšedním univerzem Leoše Kýši. Poutavý a zajímavý svět ovládaný muslimy, do kterého vpustil chlapáckého hrdinu, který se s tím extra nemaže a svižný styl psaní, to jsou hlavní atributy, které dokážou připoutat ke knize až do poslední stránky. Autor si dal za úkol především pobavit čtenáře a to se mu povedlo.