Robert Fabian

Carpe Diem I

Tato kniha je částí i jiných knih: Carpe diem

Kategorie: sci-fi - akční - military

vydání: Straky na vrbě (web) 2005

Madam Brbla  | ** 23.07.2008 11:36

Pro mě osobně byl první díl „Carpe Diem“ velkým zklamáním – věnuje se v podstatě jen nesmírně nudnému a 100× omletému výcviku hlavního hrdiny (aneb kterak se z frajírka stane drsný, zodpovědný voják), což mě nijak zvlášť nezaujalo ani v Heinleinově „Hvězdné pěchotě“. Minimum akce, žádná hlubší myšlenka, co by stála za řeč, nulová originalita, jen dril a významné upozorňování, jaký je to hlavní hrdina kabrňák a jací jsou mariňáci ti nejlepší tvrďáci. Nuda, šeď, průměr, z mého hlediska nejslabší Fabianova kniha – rozhodně velký krok zpátky oproti „Mariňákům“ (byť šlo o kostrbatý klon filmu „Aliens“, bylo to velmi čtivé) a nezáživná slabota při srovnání třeba s Bartošovými „Žoldáky“. Druhý díl „Carpe Diem“ je naštěstí podstatně zajímavější, zábavnější a akčnější, oba dohromady bych tedy hodnotila mírně nadprůměrnými 60%.

KajaSan  | ***** 11.08.2008 14:38

Mě osobně se tato kniha velmi líbila…s očekáváním něčeho velkého jsem se těšil na dvojku…

Majkl  | ***1/2 14.09.2008 18:37

Táto kniha je výbornou sf military, avšak po stránke príbehu (zápletky) nevyniká. Porter sa stava vojakom telom aj dušou, vďaka nesmierne tvrdému výcviku, ktorý je popísaný veľmi podrobne. Pre mňa vojensky neskúseného jedinca, to bola zaujímavá skúsenosť (no dúfam, že v ďalšej sf military, ktorú budem niekedy čítať, už výcvik nebude). Akurát Porterova zmena pohľadu na vojenčinu mi pripadá neprepracovane (stretne skúsených profesionálov, bez nejakého silného zážitku, ktorý by bol príčinou tej zmeny pohľadu). Mierne mi tu vadilo veľké používanie skratiek, ktoré sú však na konci knihy takže sa to dalo zvládnuť. Takmer na konci knihy sa začína zápletka (aspoň dúfam, že sa tým bude zaoberať druhá kniha), ktorá obsahuje konečne napätie, nejaké to tajomno a podozieranie. Kniha sa však číta na malé výnimky veľmi dobre, postavy si obľúbite (zvlášť Drobečka), takže už sa teším na zakončenie. 3,5*

Svarec  | **** 05.08.2009 18:13

V podstatě dost tuctová military scifi. Asi tři čtvrtiny knihy se věnují výcviku, který je sice stokrát omletý, nicméně napsaný velice poutavě a já si při něm ani jednou nenudil. Poslední čtvrtina knihy pak popisuje akci na odlehlé planetě, na které mají hlavní hrdinové vypatrát ztroskotance z vesmírné lodi. Celá tato část se odehrává v džungli, takže má velice zajimavou a hustou atmosféru, která je místy až hororová. Celkově bych řekl, že jde o velice čtivou knihu, která nesmí chybět v knihovničce žádného fanouška military sci-fi.

CyberMageFroll  | *** 03.03.2010 09:13

Zajímavý začátek, hodně nudný dlouhý střed a napínavý konec. Celkově na mě kniha působí příliš nevyrovnaně a nekompaktně.

Karas  | **** 22.04.2010 08:35

Zajímavý kousek military sci-fi, který by něměl chybět u fanoušků tohoto druhu knížek. Pro někoho nudné popisování výcviku. Každopádně je tato část vhodná ke sblížení se s postavami.

Lmslaver  | ***1/2 19.07.2014 11:29

Kniha má skvělý rozjezd, vypráví nám o tom jak se hlavní hrdina dostane k mariňákům, pak přijde pomalejší výcvik okořeněný závěrečným polním cvičením. Ještě zbývá seznámit se s novou jednotkou, kam jsou nováčci zařazeni (taky ne moc záživné noční tahy a bitky v barech) a konečně je tady ostrá akce v nějakém zapadlém koutě vesmíru. Z celé knihy mi pouze nesedělo to, jak se ze zarytého odpůrce armády a kriminálníka stal tak rychle, během pouhých dvou měsíců výcviku zelený mozek. Ale jinak slušné čtení.