Princezna

série: Sestřenky

originální název: Księżniczka
originál vyšel: 2004

vydání: Laser-books (web) 2011

BlackDawn  | ***1/2 09.07.2011 20:42

Moc jsem se těšil, Pilipiuk je originální, vtipný , dobře se čte a navíc první díl Sestřenky se mi moc líbil. Narovinu druhý jeho kvalit nedosahuje. Jsou tu pořád ty 3 správné holky, je tu Monika , do které bych se v životě určitě moc rád zamiloval a dokonce se na chvíli objeví i Jakub Vandrovec s osikovým kůlem. Jenže humoru je tu už o poznání méně a knihu drží jen jedna dějová linie, u které její vyvrcholení odhadnete během pár stránek. Nadruhou stranu osobitost Andrzeje je pořád z textu cítit a i přes uvedené zápory jde pořád o nadprůměr, oddechový čtení co pobaví. Takže pokud máte rádi Moniku jako já a chcete vědět, jak to bylo v Praze opravdu s Golemem za přečtení stojí.

Gaarq  | ** 14.06.2012 20:48

nu, pilipiuk je skutečně spíš grafoman než spisovatel. koncepčně nezvládá delší texty. v první části mi roztříštěnost příliš nevadila, line se proplétaly a celkem to odsýpalo. v princezně přibylo nezávislých linií, spojitost byla slabá. také prudce vzrostla haluzovitost fantastických motivů, v jedničce ještě jakžtakž zajímavých (např. bratrstvo druhé cesty). sem tam ještě dokáže zaujmout historickými zajímavostmi a v poslední třetině má děj opět příjemný spád, ale… těch ale je až moc. za prvé, pro všechny bohy, nenechte pilipiuka už nikdy pindat o vědě! takovou snůšku žvástů aby jeden pohledal (henryk gagarin, stabilní izotopy etc.). za druhé, autor by se měl držet lajny a ne skákat jak zajíc od ničeho k ničemu. a v posledku, ten závěr je tak špatný, až jsem jen nevěřícně čučel. to není bůh ze stroje, to je megagigabožisko ze superhypermašiny. fuuuuuuuuuuj.