kniha » Ve službách republiky
chce si přečíst 1 | chce mít v knihovně 3 | má v knihovně 25
hodnotilo: 32
74%
Koupit knihu:
FantasyShop.cz
Fantasya.cz
Ve službách republiky

Tomáš Bandžuch

Ve službách republiky

série: Ve službách republiky
díl v sérii: 1

Kategorie: fantasy - alternativní historie

originál vyšel: 2012

vydání: Straky na vrbě (web) 2012

odkazy: 10x [recenze], 1x [info]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


12poslední 384 příspěvků celkem

 [45] barbar (editor) 01.04.2012 02:37  

@yerry[44]: Ono to vlastně není tak těžké, protože kniha není dopsána v den, kdy vyjde, takže poskytnout text k recenzi lze i o dost dřív. (Akorát se časopisy bojej, že do vydání pak něco vlítne a budou za blbce, že recenzují něco nevydaného.) A u věci překladové to platí tuplem…

 [43] tomts (editor v době uložení příspěvku) 31.03.2012 23:17  

@Dilvermoon[42]: ale chápe neboj:-DD Já už se po těch letech jenom nedivím ničemu, ani třeba tomu, že někdo u v pátek vyšlé knihy chce v sobotu komentář:-)))

 [42] Dilvermoon (editor) 31.03.2012 22:55  

Hm, to je asi marný. Evidentně nikdo nechápe, co jsem měl na mysli. :(

 [41] Elinor 31.03.2012 22:44  

@Dilvermoon[38]: že by taky četl ještě v Drakobijcích Noc nekromantů? :)

 [40] Dilvermoon (editor) 31.03.2012 18:50  

@tomts[39]: Kdo ví, ale zdá se, že Tomáš Bandžuch zklamal, když to nedal hned za 5, ale jen za 4. :-))

 [39] tomts (editor v době uložení příspěvku) 31.03.2012 17:49  

@Dilvermoon[38]: Třeba jej navnadila kvalita povídek…:-)

 [38] Dilvermoon (editor) 31.03.2012 13:13  

No teda… dát prvotině mladého domácího autora 80% a doprovodit to větou „sice ne tak dobré, jak jsem čekal“, to si kladu otázku, kde vzal autor komentáře takové očekávání, že 80% se mu zdá málo. Kde vzal nějakou indicii, která by velela očekávat hned napoprvé pětihvězdičkovou záležitost? :)

 [37] makakuk (editor) 26.03.2012 13:27  

Zkuste
to
takhle.
Což
dělám
mezerníkem
na
začátku
řádku.

 [36] Elinor 26.03.2012 11:30  

@Dilvermoon[30]: to jsem dělala, ale fakt je, že počítač má poslední dobou poněkud svérázné období :)

Každopádně zkouším menší experiment, jestli se teď už umoudřil, nebo budou na místě další drastičtější prostředky. :D

 [35] Dilvermoon (editor) 26.03.2012 10:50  

@idle[34]: Já to vyřešil tou vynechanou řádkou. Což je určitě taky cesta k zpřístupnění náročného textu širokým masám. :-))

 [34] idle (editor) 26.03.2012 10:44  

@Dilvermoon[33]: Tak optimistická bych nebyla… kdo chce odstavec udělat, ten si to zjistí nebo se zeptá, a ostatní si té informace stejně nejspíš nevšimnou.

 [33] Dilvermoon (editor) 26.03.2012 10:36  

@idle[32]: Díky. Konečně by mohl být konec zničujícím nečitelným blokům textu o desítkách řádek na jeden zátah. :-)

 [32] idle (editor) 26.03.2012 09:55  

Jo, dvojitý enter je správný postup, v komentářích i diskusi. A protože tu nedávno proběhly i další dotazy na formátování, dovolila jsem si do sekce FAQ 2 doplnit odkaz na návod.

 [31] barbar (editor) 26.03.2012 09:26  

@Elinor[29]: Obecně mi fungují dva entery, které se zobrazí jako jeden odsazený řádek. Ale zatím nepíšu komentáře, jen do diskuse, tak nevím, jak je to tam…

 [30] Dilvermoon (editor) 26.03.2012 08:16  

@Elinor[29]: Klasickej odstavec asi nevytvoříš, musíš se spokojit s mezerou po vynechaném řádku.

 [29] Elinor 26.03.2012 08:03  

@Elinor: ehm, nevíte, jak oddělit od sebe odstavce v komentářích? Klasický postup mi nejde… :(

 [28] Lucc 20.02.2012 15:46  

@snovačka[27]: No rozhodně!

 [27] snovačka 20.02.2012 14:50  

@Kostelník# tak to já byla knihou naprosto nadšena, každý máme jiné čtenářské chutě, asi budu muset taky napsat komentář…

 [26] barbar (editor) 18.02.2012 20:58  

@Kostelník# Dneska se tomu říká „povídkový román“. Je to spjaté hlavním hrdinou i sledem událostí, texty na sebe navzájem odkazují a čas plyne lineárně. Rozhodně to nelze označit za „sbírku povídek“, ty od jednoho autora nic společného nemívaly…

To je jen technická; jinak mne mrzí, že se nelíbilo, ale proti gustu žádný dišputát… :)

 [25] eviljack 12.02.2012 22:08  

Dočteno, prima knížka, a vazba taky ok, nevím, co všichni máte :D Držel jsem ji převážně v jedné ruce, žádné lámání nebylo nutné, hehe.

 [24] barbar (editor) 11.02.2012 09:21  

Z hlediska nakladatele: Samozřejmě jsem taky zvědav, knížka vyšla takhle tlustá, chvíli jsem přemýšlel, zda ji nerozdělit na dvě, pak jsem dospěl k závěru, že bych tím celkem neznámému autorovi možná tak úplně nepomohl…

Každopádně mají Tiskárny Havlíčkův Brod od ledna novou výrobní linku, která se sice zajíždí, takže klouzají termíny, ale jinak by měla být kvalitnější. A tahle kniha je (stejně jako všechny mé za posledních zhruba 7 let) V4, nikoli V2. To znamená, že zezadu je ještě nalepené plátno, které to drží pevně pohromadě; stojí to od kusu asi o kurunu navíc, ale mělo by to výrazně víc vydržet…

 [23] pull 11.02.2012 09:19  

Úplně slyším FerryHo, jak s patřičným výrazem ve tváří slibuje: „Neboj se maličká, bude to bolet jenom chvilku.“

 [22] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 10.02.2012 23:16  

budes se divit nevypadavaj ani po nekolika prectenich v prubehu let.. i kdyz je to zprelamane na dvacetkrat.. proste lamat tem mrskam hrbetik se musi umet.. je to jako knizni Chiropraxe :)))

 [21] Gaarq (editor) 10.02.2012 19:33  

@Ranad[18]: to je dobrá zpráva!

@FerryH[19]: ty starej saďoure! :-D mě vadí, že pak často vypadávají jednotlivé listy. brož nemusí být nutně podkladem pro salátové vydání.

 [20] Dilvermoon (editor) 10.02.2012 19:18  

@FerryH[19]: Kdyby to byl někdo jinej, tak se divím, ale víš co? Tobě to věřím. :-))

 [19] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 10.02.2012 19:16  

@Dilvermoon[17]: Pche! brozovane knizce se musi pekne hned na zacatku zlomit hrbetik! aby si moc nevyskakovala!! krup a je to!… to tak! jeste to drzet obema rukama!! no fuj! Paperback je od toho aby se CETL, ne se kolem nej davali vonne svicky, kadidlo a obetiny! :)))

 [18] Ranad 10.02.2012 18:50  

Po přečtení vazba knihy v pohodě, až mě to udivilo.

 [17] Dilvermoon (editor) 10.02.2012 18:33  

@Gaarq[16]: Doufám, že ne. Co NESNÁŠÍM, jsou zlámané hřbety. Za zlámání způsobené nedbalým otevíráním bych posílal do lágru. Třeba Stanice Pell je podobný formát i tloušťka a přesto v pohodě. Ale jasně, záleží na mnoha okolnostech.

 [16] Gaarq (editor) 10.02.2012 17:47  

@pull[11]: tohle je jiný papír (o fous silnější), kniha se musí víc rozevírat (užší stránky než malaz). technologie brože u malazu je celkem dobrá, u této knihy netuším. jen prostě pošmatem cítím, že ta vazba dostane pokouřit.

 [15] Majkl 10.02.2012 16:40  

@pull[11]: Môj Malaz je úplne v pohode. Trochu sa bojím o chrbát osmičky a deviatky, majú ho trochu tvrdší.

 [14] pull 10.02.2012 16:03  

@idle[12]: @BorgDog[13]: No jo, sem sto let za vopicema. Ale i po dvou přečteních (jednou já, jednou táta) jsou moje cihly v naprostém cajku.

 [13] BorgDog 10.02.2012 15:50  

@idle[12]: Jo, přesně. :-) U prachu snů ho bohužel nemám, tak čtu VELMI opatrně, na stole, pokud možno s ne úplně rozevřenými stranami. Šílenosti jako lámání přes koleno nemluvě. Zatím to jde, jsem už ve dvou třetinách a žádné negativní stopy nepozoruji… ono většinou stačí jenom nezacházet s knihou jako prase.

 [12] idle (editor) 10.02.2012 15:23  

Takovýhle špalky se potěžkají, zalistuje se v nich a pak se šoupnou do knihovničky a čte se ebook (je-li). :)

 [11] pull 10.02.2012 15:10  

@Gaarq[10]: A jak vypadá libovolný díl MKP, když s ním skončíš? ;)

Prosím nekamenovat, MKP uvádím čistě jako příklad špalku v broži. Nic víc v tom nehledejte. Děkuji :)

 [10] Gaarq (editor) 10.02.2012 14:24  

wow, takový špalek a brož… to jsem zvědav, jak to bude vypadat po přečtení…

 [9] Dilvermoon (editor) 30.01.2012 14:00  

@barbar[8]: To se prostě nedá nic dělat, nikdo nejsme charita :-) Nechtěl jsem ti to nějak vrážet, jen to tak vyplynulo z diskuse. Je spousta sérií, které se nedotáhly, je to sice k nas…í, ale holt, tak to chodí.

 [8] barbar (editor) 30.01.2012 12:14  

@Dilvermoon[7]: U těch dvou sérií (Hogan, Benford) mi nic jiného nezbývalo; nešlo o to, že zbyla polovina nákladu, ale měsíčně se prodal tak jeden kus, což už prostě nemá cenu…

Ze SF Strak bych Ti doporučil třeba Polomené světy nebo Stín železné věže.

Doufám, že tuhle knížku už konečně někdo přečte, pač jsem zvědav na názory čtenářů!

 [7] Dilvermoon (editor) 28.01.2012 23:01  

@barbar[6]: Vyloženě vyhraněnej nejsem, ale už podle toho, co sem občas plácnu, je jasný, k čemu převážně inklinuju. A co vychází u Strak nebo jinde, vím samozřejmě dobře, taky proto jsem psal, že bych nešel světa kraj… :-) Ty dvě jmenované série prošly Levnýma knihama, bohužel… což je konečná.

 [6] barbar (editor) 28.01.2012 22:09  

@Dilvermoon[5]: Pokud jsi na hard SF, tohle má silné prvky fantasy, ale Tvému oblíbenému subžánru se to blíží exaktností pojatého tématu.

Benford ani Hogan se bohužel moc neprodávali. Kdybys chtěl, můžu Ti ještě doporučit pár SF od Strak, ale většina mých autorů se kloní k fantasy.

 [5] Dilvermoon (editor) 28.01.2012 21:47  

@barbar[4]: To zní dobře. To mám rád. :-) Zatím jsem od tebe četl jen trilogii od Hogana, 2× Benford (škoda, že to usnulo) a Vládce snů. Další dvě od Zelaznyho čekají v krabici. Sám jsem napnut, jestli se ten skromný seznam rozroste. :-)

12poslední 384 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu