Magická loď

série: Živé lodě

originální název: Ship of Magic
originál vyšel: 1998

vydání: Fantom Print (web) 2012

robousek  | ***1/2 23.02.2016 18:35

Opravdu dobrá fantasy kniha, vlastně mix fantasy a dobrodružného pirátského příběhu. Bylo to napínavé a rád bych hodnotil výše, ale ve výsledku mě vlastně všechny postavy příběhu nějakým způsobem iritovaly. Dobrý příběh, pěkně napsaný, ale když se všechny hlavní postavy snaží alespoň čas od času chovat jako idioti? Ale snad se to vytříbí v průběhu dalších dílů, celkově bych doporučil jako oddech od chlapáckých příběhů o nezničitelných rytířích a mázích, neporazitelném prastarém zlu a vůbec dnes moderních temných příběhů.

trudoš  | *** 17.11.2016 23:27

Robin Hobb si vždycky zakládala na poetické stránce dobrodružné fantastiky, takže kromě draků, elfů a trpaslíků se vždy snažila přijít i s něčím novým. A dá se říct, že Magická loď je vrcholem její imaginace.
Takže jo, co se týče ústředního motivu živých lodí, zvládla autorka domácí úkol na jedničku. Vztah kapitána a lodě zde funguje na podobné bázi jako třeba u jezdců a draků Anne McCaffreyové. Jenže to je v důsledku všechno, co mě na příběhu okouzlilo. Děj je sice mimořádně spletitý, ale stejnou měrou upovídaný, občas až pekelně zbytečně. Díky tomu plynou události pomaličku polehoučku, aby pak finišovaly v otevřeném konci. Navíc množství zvratů je snadno odhadnutelných, což hodně souvisí s prvoplánovými aktéry, u nichž rychle pochopíte, za kterou stranu kdo kope a jaký je jeho význam pro zápletku. A okaté převracení charakterů to nijak nezachraňuje. Celek tak připomíná klasickou rodinnou ságu oděnou v atraktivní háv námořnictví, jenž je prošívaný nezbytnou dávkou magie a tragiky.