Letka 307

Pavel Fritz

Letka 307

Kategorie: sci-fi - military

vydání: Straky na vrbě (web) 2012

Vlask  | ***1/2 30.03.2013 19:17

Slušná military z pohledu stíhacího pilota. Je to dobře čtivé i přes nevelkou míru akce a značně fantasktní styl vnímání boje. Na začátku se dočkáte hodně vysvětlování fyziky (doporučuji přeskakovat, pokud nejste fyzici, kteří se potřebují pobavit) a je tu i dost náznaků informací z biologie. První půlka je klasický román a týká se zejména výcviku a prvních bojů. Postupně kniha ztrácí časovou kontinuitu a na konci už čtete spíše deníkový záznam pilota. Autor se tak elegantně vyhnul cpaní vaty, ale občas se objeví nebojové odpočinkové části, které nejsou moc zajímavé. Nicméně jsem knihu zvádl za dva dny a hodnotím ji celkem kladně. Jen je škoda neuzavřeného konce.

KeB  | **** 29.12.2015 12:55

Trochu nevím, jak ohodnotit. Celá kniha je psaná formou deníkových zápisů. Pár zkušeností s tímhle „stylem“ mám a musím říct, že výhody tímto stylem poskytované autor vytěžil a s nevýhodami se statečně popral. Navíc je to stíhač a tahle část military mne nikdy nebrala. Prsty na spouštích jsou mnohem lepší než ruce na kniplu. Těžko postihnutelný způsob boje v x rozměrných prostorech tomu taky asi spíš škodí. Nicméně napsané je to dobře a nenudí to. Trochu nadhodnotím a dám 80% Škoda, že tahle kniha zapadla bez nějakého většího zájmu. Zase tolik military a hlavně dobře napsaných military, tady zdaleka nevychází tolik. Ve svém žánru je to solidní kousek.

dva mraky  | ***1/2 08.05.2020 15:48

Napsané nedramatickym stylem, vzbuzuje pocit skutečného deníku. Autor docela odvážně vymyslel zvláštní abstraktní způsob boje, kde je v boji pilot osamělý utopeny v mnohorozmernem prostoru a stačí málo a ztratí se tak dokonale, že může bloudit celé roky a cestu stejně nenajde. Boje pro mne měly zvláštne depresivní atmosféru, do toho střízlivě vylíčena válečná mašinerie v podstatě zbytečného konfliktu který nemá konce a jedině co se mění jsou počty mrtvých. A i kdyby to hlavní hrdina mel přežít, je čím dal jasnější, že následky budou pro něho dost vážné… Bohužel kniha je možná až moc střízlivě napsána a dobrý konec do ztracena je možná lepší než pitomá pointa, ale furt je to konec do ztracena. Celkově za mně smíšené pocity, kdy skvělé věci vyvažuji chvíle, kdy mne to docela nebavilo.