Syn Stínu

série: Stín

originální název: Shadow's Son

vydání: Fantom Print (web) 2013

odkazy: 4x [ukázka], 2x [recenze]

snop  | *** 14.03.2013 08:29

Jednohubka na jeden vecer. Autor se zjevne insipiroval nekterou ze slavnejsich sag na stejne tema (Assassin's Creed? – usporadani Otiru v mnohem pripomina renesancni Italii), pridal trochu magie a nedelal si moc starosti s psychologii postav nebo dejovym obloukem. Pribeh ma tak vse, co mit ma, ale cloveka to nejak zvlast nezajima. Ale dobre se to cte a vsechno odsypa.

knedle  | *** 11.01.2015 10:04

Námět tak na povídku – naštěstí je to fakt krátké. Hrdina co by mohl být supercool (superman, extra schopnosti, kámoška), ale ve výsledku je to celé takové divně průměrné. Do děje mě autor nedostal, svět mě nezaujal, navzdory tomu, že v knize je reálií a jmen milion, bohužel však často jen zmínkou na jediném místě = ve výsledku pusto a prázdno. Nicméně jsem nebyl při čtení na nic naštvanej, takže ten průměr to splňuje.

Strýček Biolit  | ***1/2 19.07.2015 19:46

Naprosto pohodová fantasy na horké letní dny, kdy se člověku vaří mozek a potřebuje něco opravdu jednoduchého. Hlavní důraz je zde kladen na (ne)obyčejného hrdinu, který, chudák, musí absolvovat vše, co správný fantasy hrdina absolvovat musí: pomstít se, nechat se přizabít, zachránit krásnou dámu v nesnázích, zachránit říši a zamordovat největší padouchy. Svět je jen lehce načrtnutý, ale jako kulisa pro Sprunkův příběh stačí dokonale. Styl je čtivý, rychlý, stránky mizejí jak cukroví o Vánocích. Kdo nepřijde s přehnaným očekáváním, bude spokojen.

trudoš  | **1/2 27.04.2016 23:10

Srdnatí lupiči, fešáčtí zbojníci a bodří loupežníci, ti všichni jsou už pro fantastiku pasé a do obliby přicházejí hrdinové s poměrně temnější obživou. A knihkupci to kupodivu nejsou.
Poptávky po nájemných vrazích využil i Jon Sprunk a za pomoci osvědčených ingrediencí – hrdina s pohnutou minulostí, krásná dívka v nesnázích a svět před pádem do hlubin chaosu – vytvořil román, který splňuje vše, co se od dobrodužné fantasy čeká. Na můj vkus si však dost ulehčil práci, když zápletku vystavěl na schematičnostech, díky nimž se postavy občas chovají jako trotlové. Především pak záporáci, jejichž plán na odstranění nejnebezpečnějšího zabijáka pod sluncem je natolik primitivní, že vůbec nepřekvapilo, když neprošel. To i jáma na mamuty měla větší potenciál.
Syn Stínu tak sice splňuje zaběhnuté standardy, ale nijak dál s nimi nepracuje. Veškeré ambice bohužel zazdila předvídatelnost, naivita a šablonovitost. Jako stylová pohádka pro dospělé fajn, ale žádné další emoce to ve mně jinak nezanechalo.