série: Světlonoš

originální název: The Black Prism
originál vyšel: 2010

vydání: Fantom Print (web) 2013

odkazy: 2x [ukázka], 4x [recenze]

snop  | **** 10.11.2013 23:40

Čtyři z pěti, ale s odřenýma ušima. Strašně nemám rád, když se děj nakopává tím, že si hrdinové nesdělí informace, že před sebou něco tají. Ok, zde je jedno tajemství zcela ústřední. Ale pak spousta uplných kravin… a cliffhanger… pokud by to takto mělo pokračovat (my víme, proč je ten poslední drahokam safír, a kdyby si Kip nežužlal informace…)

Jinak celkem zajímavý svět a celkem fajn hrdinové, zvláště arcimág je vyloženě sympaťák. Dějově jde spíše o „malý příběh“, ale to nakonec nevadí. Uvidíme, kam se to posune dál.

michalb  | ***1/2 27.03.2014 12:08

Prvnich par stranek jsem sice mel trochu strach, ze ctu dalsi kolo casu, ale pomerne rychle jsem tento dojem ztratil. Knizka obcas trochu trpi neduhy Bckove fantasy (vse se vzdycky stane tak jak autor potrebuje, ale ne vzdy to pusobi uplne promyslene a plasticky), ale je to napsano ctive a knizka obsahuje par wow momentu. Nekteri lide, co to cetli v ceskem prekladu, si stezovali na divny vyber slov – v originalu bylo vsechno v poradku, takze, kdo muzete, ctete radeji v anglictine.

Vlask  | ***1/2 08.11.2014 22:12

Ze začátku se kniha tváří jako klasická sluníčkovská západní fantasy. Skoro sirotek (matka na drogách), utlačovaný ostatnímy dětmi kvůli své tlouštce, náhodou přežívá drastické události rodného města a setkává se s údajným otcem, což je, jak velí zákon všech osamělých sirotků, opravdu velké zvíře schopné zařídit mu fajn život. Pak se ovšem přepneme do pohledu otce zachránce a zjistíme, že politika je svinstvo i zde a mocenské boje probíhají na všech frontách a pomocí všech prostředků. Na konci se styl přepne do klasické military fáze s pěkně realisticky popsanými boji, čímž kniha rázem ztrácí image téměř dětské fantasy. Tomu napomáhá i nejednoznačnost většiny hlavních postav. Opravdu se nedají označit za klaďasy a po dočtení si nemůžete být jistí, že jsou jsou to ti správní.

ladynka  | ***1/2 15.08.2015 20:30

V knize nás čeká povedený a originální způsob magie včetně schopností s ní se pojící a lidé, kteří jsou pro ni nadaní. Postavy jsou zajímavé a zápletka se příjemně komplikuje. Také o zvraty není nouze. Řada postav a jejich vztahů a vzájemné propojení připomíná Nočního anděla: otec – syn, mentor – učedník, bratři – přátelé – nepřátelé atd. Ale na rozdíl od Weeksovy první série to působí odlehčeněji, pořád mi přišlo, jakoby zas až tak o moc nešlo a opravdové zoufalství je cítit jen u postavy vězně. Nebo zkrátka nadržuji zabijákovi před kouzelníkem…