série: Mince a dýka

originální název: The Dragon's Path
originál vyšel: 04/2011

vydání: Laser-books (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 10x [recenze]

snop  | **1/2 18.05.2015 15:58

Ja nevim. Nelze tomu nic moc vytknout, ale pro me to bylo hrozne necitelne. A divne recyklovane. Cele knihe navic vubec neprispiva, ze je dej pospojovany z vicemene nesouvisejicich linii, ktere se pravidelne stridaji. Nuda.

jirikk  | ***1/2 04.06.2015 19:00

Abraham mě namlsal Kvartetem vysoké ceny, po startu nové ságy jsem proto sáhl bez váhání. Sice mi není moc jasné, proč Laser rozjíždí novou sérii, když se s tou první pachtí už šestým rokem a dostal se teprv do poloviny, je to ale samozřejmě jejich věc. Nejspíš v Minci a dýce nakladatel vidí větší komerční potenciál – může být, u mě se ale přílišné nadšení nedostavilo. Je to rozmáchlejší, méně inovativní a méně zajímavé než Kvartet, občas se objeví silné momenty nebo chytře napsané postavy, celek ale zrovna strhující zážitek nenabízí. Snaha vydat se cestou Písně ledu a ohně je zřejmá, ovšem nenaplněná. Samozřejmě, jde teprve o první díl z pěti, na příkré soudy je proto brzy – do pokračování se ale pustím, jen pokud vyjde v nějaké rozumné době. Avizovaný listopad 2015 je OK, pokud se ale čekání na druhý díl protáhne na laserovskou standardní několikaletku, tak na Minci a dýku rezignuju – z prvního dílu už všechno zapomenu a znovu se prokousávat Dračí cestou asi nebudu mít náladu.

Vlask  | **** 22.08.2015 11:27

Klasická epická fantasy viděná z pohledu několika naprosto odlišných postav (zas tak moc jich tam naštěstí není), které se občas potkají. Je to čtivé, ale jako u všech velkých ság dost pomalé. Dlouho trvá, než se něco pořádně rozjede a v tomto případě se ani pak nedočkáte moc akce. Autor sám přiznává v rozhovoru na konci, že chtěl napsat nenásilnou fantasy. To se mu částečně povedlo. Násilí tu sice je, ale držíme si od něj emoční odstup. Takže ideální kniha pro pacifisty a odpůrce krváků, jakožto i příznivce bankovnictví a politických pletich šlechty.

trudoš  | **** 01.01.2016 01:20

I když rozehrál Daniel Abraham svůj příběh hodně zeširoka, nezabředl do sáhodlouhého úvodu. Události nabírají rychle na spádu a množství aktérů se brzo redukuje. Jeho nejsilnější stránkou je pak perfektní práce s charaktery postav, jejichž vývoj je v mnoha ohledech důležitější, než příběh samotný. Těžko se posuzuje Dobro a Zlo, když i ty nejhrůznější činy mají svá logická opodstatnění.
Jenže velká epopej se ve finále nekoná, román skončí dřív, než hrozící konflikt skutečně začne. Autor v Dračí cestě jen připravuje půdu, což automaticky nutí obratem sáhnout po dalším svazku.
Slabinou je, že příběh až příliš okatě připomíná Hru o trůny. Důsledek je kladen na hodnověrnost a realističnost, než magii a fantastičnost. Ke slovu přicházejí víc intriky, než stará dobrá hrubá síla. Ale i tady se autor pohybuje s profesionální jistotou. Naneštěstí nepřichází s ničím, co by tu v různých obměnách nebylo už dříve. Uvidíme, jak si povede v dalších dílech, v prvním kole rozdal karty poměrně zajímavě.