Petr Heteša

Morphin Red

Kategorie: sci-fi - cyberpunk

vydání: Brokilon (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

furunkl  | ***** 24.11.2015 09:50

Naprosto parádní sci-fi thriller. Autorův uživatelsky přívětivý cyberpunk je radost číst. Kniha je napínavá a hlavní postavy sympatické. Součástí románu je deník jedné z hrdinek, a to je pikantní delikatesa.

Svarec  | ***** 28.11.2015 14:08

Zatím nejlepší Hetešova kniha. Klasicky hetešovsky čtivá a vtipná, s přirozenými dialogy a promyšleným, zamotaným příběhem, který mi však nepřišel zbytečně překombinovaný a nikdy jsem neztratil nit. Oproti předchozím knihám to má taky konečně trochu originální, propracované a sympatické postavy (protože jestli něco vždy bylo Hetešovou slabinou, tak nepřiliš zajímaví hlavní hrdinové, většinou jeden jako druhý). Kromě nich sledujeme od začátku i další dějové linie, např. hlavní záporáky (takže sice od začátku víme, kdo za vším stojí a o co jde, ale napětí to příběhu rozhodně neubírá), policejní vyšetřování nebo staré deníkové zápisky hlavní hrdinky z detenčního zařízení pro mladistvé (v nichž je dost syrově popsáno, jak to vlastně všechno začalo). Prostě nemám co vytknout, přečetl jsem to jedním dechem. Jediné, co mi přišlo trochu zbytečné, byly ty ilustrace. Policejní šéf Kalousek mě fakt pobavil.

Vlask  | ***1/2 04.02.2016 22:10

Klasický příběh o pomstě servírované za studena v podání 4 částečně povedených experimentů. Novinkou u autora je vyprávění z pohledu mnoha postav prokládané deníkovými náhledy do nezáviděnihodné minulosti. Nezvyklé je také nemilosrdné odstranění některých důležitých postav, ale ti o které jde v první řadě se bohužel chovají jako supermani a co hůř – ono jim to beztrestně prochází. To je v podstatně také jedinný a největší zápor knihy.

Methat  | ****1/2 30.04.2016 11:56

K tejto knihe som sa dostal vďaka priaznivým hodnoteniam a musím ďalšie pridať. No nie je to na plný počet. Pán Heteša píše výborne, kniha sa čítala jedným dychom a stránky ubiehali pred očami ako na bežiacom páse. Musím vyzdvihnúť výborné prelínanie postáv, každá jedna bola dobre vykreslená a dopomohli k tomu aj ilustrácie – autor krásne kreslí. Ďalší klad je množstvo dialógov, ktoré nemali chybu a bola radosť ich čítať. Denníkové zápisky Wendy mali tiež svoje čaro, aspoň si človek mohol živo predstaviť, čo tam s tými deťmi tí psychopati stvárali. Sklamal ma jedine záver, ktorý prišiel rýchlo a jednoznačne.

Špoiler otázka: Keď mali záporáci toľko peňazí a kontakty v armáde, prečo sa nemohli na to lepšie vyzbrojiť, keď vedeli, čo ich čaká?!. Prečo nemali väčšiu ochranku? Vedeli, že po nich idú štyria superinteligentní ľudia. Namiesto toho tam čupeli ako kurča na porážku. To mi nesedelo.

Polinius  | ****1/2 09.10.2016 21:23

Nebojím se tentokrát skoro plného hodnocení. Jak psali už předchozí – také jsem byl zpočátku zmaten počtem postav a rychlým vržením do děje. Ale udělal jsem si bokem seznam postav, kde jsem si napsal pravá jména postav a jejich alternativní jména a brzy mi bylo vše jasné. Skutečně je místy kniha až nechutná, ale tady ta brutalita funguje. Kotleta má horší popisy brutální akce, ale zase má lepší popisky (pedo)sexu. Dávám knize vysoké hodnocení, protože v rámci svého akčního subžánru je velice čtivá.

Sherudan  | *** 08.01.2023 16:18

Čtivé, napínavé, ano… Ale tak nějak je tam všeho moc. Schopností hlavních hrdinů, technologických udělátek, krve a sexu… A nejvíc přepísknuté jsou pasáže z děcáku, to už prostě nefunguje (některé věci ani teoreticky).