Spad

série: Spad

Kategorie: sci-fi - akční - postkatastrofická - audiobook

vydání: Epocha (web) 2016

odkazy: 1x [ukázka], 5x [recenze]

Vlask  | ***1/2 10.01.2017 15:00

Jednoduchá, krátká, akční, čtivá, postapo…Co víc byste chtěli? Mohlo to mít dvojnásobný rozsah stran a někomu možná budou trošičku chybět nějaké ty nadpřirozené prvky (pokud za ně nepovažujete vrtulník na elektriku). Za mně oproti ne moc povedenému vietnamu spokojenost, ale nečekejte nic vyjímečného či extra originálního.

Svarec  | **** 21.01.2017 01:31

Po strašlivých Velkých problémech v malém Vietnamu jsem již nečekal, že by mě Kotleta ještě bavil, nicméně ze SPADu se nakonec vyklubal jeho jednoznačně nejlepší román. Předně musím říct, že v porovnání s jeho předchozími knihami působí SPAD překvapivě disciplinovaně. Kotleta se nepokouší o humor za každou cenu, svými rádoby vtipnými přirovnáními a hláškami šetří, akční scény jsou docela sporadické, úsporné, přehledně popsané a vždy posouvají příběh dopředu. Ano, tahle kniha opravdu disponuje něčím, co lze označit jako „příběh“, byť směšně jednoduchý, není to jen sled jakž takž navazujících akčních a erotických scén (a teď jsem si uvědomil, že žádný sex se snad v knize ani nevyskytuje, což je po předchozích Kotletových knihách, kde jím nešetřil, příjemné osvěžení). Postavy jsou živé a sympatické, prostředí je správně depresivní a dobře popsané (jen jsem se vůbec neorientoval v cestě hlavních hrdinů, pokud by mi někdo do diskuze napsal, po které řece se to hlavní hrdinové vlastně plavili, byl bych vděčný). Upřímně řečeno, tahle kniha se natolik vymyká tomu, co jsem od Kotlety dosud přečetl, že mi ta teorie o více lidech píšících pod jedním pseudonymem nepřipadá až tak neuvěřitelná. Pokud to tak je, tak prosím odstavte toho břídila, co je zodpovědný za Velké problémy v malém Vietnamu, a autora SPADu naopak připoutejte k počítači bez připojení k internetu. Od tohoto Kotlety si rád přečtu víc.

Methat  | ***1/2 15.08.2018 20:51

Taký Fallout z českých krajín. Alebo post-apo Koniáš. Spad je krátka a pomerne jednoduchá akčná kniha, ktorá sa číta veľmi dobre. Jediná nevýhoda je, že rýchlo vyfučí z hlavy. Ale som rád, že autor napísal aj pokračovania.

Madam Brbla  | ***1/2 26.08.2018 21:32

Velmoci už přestalo bavit křečkovat atomovky jen tak bez užitku, pročež tady zase jednou máme svět na sračky a většinu lidstva přežívající v mizerných podmínkách. Zapomeňte na internet a splachovací záchody; kdo má střechu nad hlavou, kýbl vody a výtisk „Hrdiny od Istanbulu“ na utírání zadku, ten může být se svou existencí spokojený. Jako třeba vypravěč této knihy, válečný veterán a majitel pajzlu, jehož největším problémem v troskách Prahy jsou vyšinutí vyzyvatelé, testující střelecké dovednosti. Místa pro jejich ostatky je naštěstí dostatek. Idylka končí, když se objeví chlápek z armádní minulosti s obtížným úkolem a hromadou trablů v zádech. Nezbývá, než popadnout zbraně, tuny munice a doutníky v podobném množství, sestavit družinu drsňáků a splnit quest: zachránit + doručit jednoho nevděčného fracka do rodičovské náruče.
Nemusíte mi sekat prsty, přiznávám, že jsem ještě kolem sté stránky zvažovala, jestli se na „Spad“ nevyprdnout. Do béčkových akčňáků to nepřinášelo nic nového, humorem autor relativně šetřil a z nadužívání citoslovců „Prásk! Prásk! Buch! Hvízd! Ratatatata!“ mě chytal psotník. Zatnula jsem však hrdinně zuby, vytrvala v četbě a nakonec byla odměněna v rámci žánru obstojným řemeslem, ba dokonce i jednoho překvapení jsem se dočkala.
Nevím, jestli se pohrnu do pokračování, to hrdé mávání českou vlajkou v oblacích doutníkového dýmu a za zvuků frenetické střelby na mě už nezabírá jako zamlada, ale že mi Alice drží nůž pod krkem, tak ať nežeru: 70%.

tiradentes  | **** 07.01.2019 12:44

Vynikajúci úvod do série, aj keď dejovo trochu fádny. Postavy, ktoré nás sprevádzajú počas všetkých troch dielov, však boli perfektne vykreslené. Spad dodal potrebné živiny pre kvalitnú úrodu.