série: Světla v temnotách

Kategorie: fantasy - akční - urban fantasy - vlkodlaci

originál vyšel: 2017

vydání: Fantom Print (web) 2017

odkazy: 2x [ukázka], 2x [recenze]

Vlask  | ***1/2 23.07.2017 15:52

Volné pokračování autorovy série Prolnutí. Můžete tedy čekat velmi akční střety mezi vládními agenturami a fantasy podsvětím v perfektně zpracovaném postapu, nad kterým zaplesá srdéčko každého euroskeptika. Postavám, či ději není co vytknout, ale bohužel mi citelně chybělo napětí generující čtivost. Prokousával jsem se tím týden, přitom jiné napínavější obdobné tituly by mi zabraly tak 2 dny.

Sirius  | **** 29.07.2017 21:13

Naprosto poctivá braková zábava, která si na nic nehraje a která jede jak Niagarský vodopády, takže těch 400 stran tohohle velkýho formátu dáte klidně za jedno volný odpoledne. A to jsem si myslel, že mě tyhle akční vypalovačky už nikdy brát nebudou. Ale jsem rád, že mě letos Drescher a Fuchs přesvědčili o opaku. Stylisticky to s další a další kapitolou roste a roste, ačkoliv mě Drescher neuhranul jako Kulhánek nebo Kopřiva. To nejvíc fascinující na Lovcově odkazu ale je svět – na něm je vidět, jak moc si s ním autor vyhrál a možná bude někomu připomínat dort pejska a kočičky, ale mě prostě sedl. Je to hlavní devíza románu, což se ale nedá říct o hrdinovi – Prokop je sice fajn, ale za celou tu dobu jsem si k němu nedokázal vybudovat vztah jako před lety k Tobiášovi v Nočním klubu. Což ale naopak neplatí pro Richarda Svátka (pokud znáte Tovaryše a Jednoho z devíti, tak do tohohle určitě jděte, protože ty knížky jsou propojený – já naopak v brzký budoucnosti budu dohánět vzdělání). A když už jsem nakousl to prostředí – fascinující je Drescherovo skoro až noirové pojetí Ostravy a bylo by fajn si někdy v budoucnu střihl nějakou mimožánrovku z tohohle města. Každopádně do druhýho dílu půjdu. Jo a dokonce tu narazíte i na řezníka z Bruntálu. PS. Obálka je jeden velkej omyl. Škoda, že Fantom Print nenavázal na Leonardo s obálkami Lubomíra Kupčíka. Takhle to bude každej pes jiná ves.