originál vyšel: 12/03/2018

vydání: Carcosa (web) 2018

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

gokudo  | **** 17.07.2018 11:00

Velmi zdarila antologie. Nejlepsi … Poe, Barker, Ketchum. Za 77 %.

trudoš  | ***1/2 07.08.2020 19:27

Čekal jsem víc, ale zklamán nejsem. Pestrobarevnost povídek hezky koresponduje s širokým žánrovým záběrem, který je Stephenu Kingovi (na jehož počest kniha vznikla) vlastní, takže tenhle nešvar je vcelku obhajitelný. Paradoxně největším zklamáním pro mě přitom byl samotný mistrův kousek, jenž není ničím víc, než výcucem z šuplíku. Ostatně i povídky dalších autorů evokují dojem „co dům dal“, přičemž se od sebe výrazně odlišují náladou, vyzněním nebo stylistikou, kvůli čemuž se čtenář z textu na text musí průběžně přelaďovat na jinou tóninu. Neznamená to však, že by antologie neobsahovala kvalitní kousky. Sugestivní Konec všeho Briana Keeneho mě doslova rozebral, přitom je v něm mimoděk víc humoru než hrůzy. Oproti tomu Strážcův průvodce Johna A. Lindqvista zase nadchl bravurně zvládnutou atmosférou RPG her, stejně jako originálním pojetím. A tak je to se všemi povídkami celkově – mišmaš obsahující lepší i slabší kousky, povětšinou však jen šedivý průměr. Záleží ovšem na vkusu čtenáře.

Strýček Biolit  | **** 24.02.2023 19:11

Pokud bych dal na procenta (jak to u antologií a sbírek obvykle dělám), bylo by fér půl hvězdičky ubrat. Na druhou stranu, průměr ostatním povídkám výrazně kazí akorát povídka mistra Kinga, která je ovšem v knize tak nějak povinně, protože antologii sestavoval chlápek, co víc jak dvacet let vede stránku o Kingovi…tudíž bez nějaké jeho povídky by to nešlo, že jo… Pokud si však odmyslíme raritní Modrý kompresor, dostaneme velice slušnou povídkovou nálož. Pravda, ne každá povídka si zaslouží označení horor – něco je spíše temná fantastika, něco je „jen“ znepokojivé. Dohromady to však funguje a žádného fanouška hororu to urazit nemůže. Pokud by kvalit této knihy dosahovala každá hororová sbírka, můžeme si pískat (ano, koukám na vás, Černá křídla…).