Kategorie: sci-fi - space opera - military

originální název: Constitution
originál vyšel: 2015

vydání: Fantom Print (web) 2018

odkazy: 1x [recenze], 1x [ukázka]

trudoš  | ***1/2 18.01.2019 06:47

Nick Webb se primárně soustředí na akční stránku vyprávění a nezdržuje se zdlouhavým úvodem do společenského uspořádání či obšírným popisem novinek na poli kvantové fyziky. Tady se jde hnedka na věc a krátké kapitoly dramatičnost situace ještě umocňují. Přitom ani samotná invaze emzáků se neutápí v odbočkách, takže finální bitva o budoucnost lidstva je na programu dne prakticky během okamžiku.
Naneštěstí je celá ta koncepce až příliš jednoduchá. Autor sice hází hrdinům klacky pod nohy a pravidla války nijak nebagatelizuje, jenže opomíjí psychologii postav, takže v některých momentech působí děj malinko prvoplánově. Kapitán je v jádru strategický génius, politik zas zkorumpovaný kariérista, Rusové to myslí „upřímně“ a mimozemšťané se stávají hrozbou v okamžiku, kdy to vyžaduje zápletka. Tahle schematičnost pak dělá brikule i v základní logice padouchů, ovšem uznávám, že v nekomplikovanosti je taky síla. Osobně mám ale raději romány, kde jsou aktéři víc než jen okostýmovaný kanónenfutr.

biafra  | *** 13.02.2020 07:44

Typická četba do vlaku. Řemeslně zvládnutá střílečka, která je napínavá a dobře se čte. Čekat od military sci-fi propracovanou psychologii postav asi opravdu nelze. Pár typických klišé žánru: zkažení politici, čestní vojáci, zlí Rusáci. Nejvíc mě pobavilo, že v 27. století běžní Američané žijí stále stejně jako v 21. století: Mají své dřevěné domy s terasami, nádobí myjí ve dřezu a sledují basketbalovou ligu, kde i po šesti stech letech hrají stále stejné týmy. Hm, Římané si také mysleli, že tu budou věčně.