originál vyšel: 2018

vydání: Epocha (web) 2018

odkazy: 8x [recenze], 1x [ukázka], 1x [info]

FerryH  | ***1/2 11.12.2018 15:44

Docela drsna vecicka…
…na ceske pomery dost hodne drsna… :O)
Tak trochu alternativni historie (Stredni Evropa – Polsko, Cesko, Slovensko a Madarsko – se ve 30.letech spojili do Pospolitosti a nasledne pak vyhrali valku, s velkou pomoci masozravych drsnackych vil…
Dej se odehrava asi nekdy v letech 80. – presne to neni nikde uvedene… Jinak jde o takovy mix noir-urban-fantasy s detektivkou jak vystrizenou z klasicke drsne americke skoly – a to spis Hammetta nez Chandlera – krvave a drsnacke popisy vrazd nekdy znacne prekonavajici i toho Hammetta :O))

Nevim jestli v Cechach ma tenhle styl nejakeho jineho autora (neni to kulhankovina!!)… spis asi ne… a z tech zahranicnich, u nas prelozenych, by se take dost nesnadno neco podobneho hledalo…
Kazdopadne zajimavy svet! Jsem zvedavej na dalsi pokracovani – trochu vice akce by neskodilo! a pak bychom tu meli jednu z nejzajimavejsich serii za poslednich par desetileti…

gokudo  | **** 31.12.2018 12:50

Slapat chodnik v Brne neni zadny med a zvlaste kdyz jste rusalka, divozenka nebo meluzina. O nic lepsi to neni pro policajta Dominika, ktery jede stale na praskach a je jeste k tomu hrozny blb. Autorka micha urban fantasy s Eddem McBainem a gulasek velmi dobre funguje. Jenom ten hlavni heroj je tak trochu achilovka.

trudoš  | ****1/2 03.01.2019 11:21

„Amor hominum nostra lex.“
Jednoznačně nejlepší debut minulého roku. Kristýna Sněgoňová překvapila jak po stránce stylistické, tak žánrové. Urban fantasy v posledních letech čím dál víc sklouzávala do osidel otřepaných romancí a v jejím podání získala zpět kouzlo cynického noiru, který nemá daleko k hororu. A přitom tu jde v první řadě o víly, takže by jeden nečekal, jak moc depresivní román to vlastně bude. Ovšem člověk míní a spisovatelé mění, pročež Amálka už pro mě nikdy nebude bezelstně naivní figurkou.
Krev pro rusalku rozhodně není akční jízdou, autorčina síla tkví především v perfektně rozehrané psychologii postav. Hned v první kapitole navíc rozdá karty takovým způsobem, že i těm největším optimistům musí být jasné, že jinak než katastrofou to skončit nemůže. Přesto člověk hltá další a další stránky téhle pochmurné detektivky a tajně doufá, že finální konfrontace přinese alespoň zdání morální satisfakce. Jenže to by člověk musel číst pohádku a k té má tahle kniha hodně daleko.

dva mraky  | ****1/2 21.01.2019 11:05

Neotrela kombinace fantasy, alternativni historie a detektivky z drsne skoly. Rozhodne to neni zadna akcni lahudka, hlavni hrdina je zhusta ve vleku udalosti a osobnich problemu. A vlastne to neni kdovijaky sympatak. Cetba navozuje dojem kontinualni stupnovane kocoviny. Tajemstvi se vynoruji jako utopenci z kalne vody a kazde je hnusnejsi, nez to predchozi. Nebyt chvilkami urcite prekombinovanosti a berlicky typu deus ex machina, dojem by byl naprosto dokonaly.

biafra  | ****1/2 14.02.2019 10:49

Jedná se o vynikající román, který v sobě spojuje prvky drsné školy klasické detektivky, prvky severské detektivky, psychologický román a také klasický Bildungsroman. Hrdina se vyvíjí – na počátku knížky je to nesympatický kretén, na konci už ne tak úplně nesympatický kretén. Napsané je to parádně, dialogy jsou přirozené, všechno do sebe zapadá, každý další zvrat a posun přirozeně vyplývá z předchozího (žádné deos ex machina jsem nenašel). Děj je zasazen do atraktivního prostředí alternativních dějin, ale plyne dost pomalu – právě proto, že se snaží (kromě samotné detektivní zápletky) postihnout vnitřní přerod hlavního hrdiny. Sněgoňová má nesporný literární talent. Její spisovatelská suverenita je obdivuhodná; zvlášť ostře je patrná například ve srovnání s rutinérstvím podle mě přeceňovaného dua Hlávka a Vybíralová.

romusak  | **1/2 18.04.2019 10:56

Kniha napsaná českou autorkou, poměrně vysoké hodnocení, slušné komentáře, pustím se do ní (tedy myslím do knihy ne do autorky i když možná …). A teď vidím, že se dokonce odehrává v mém rodném Brně!

Rusalky živící se lidským masem pomůžou vyhrát jakousi válku ve prospěch Pospolitosti (což je vlastně dnešní V4), společenství Čechů, Moravanů, Slezanů, Slováků, Poláků a Maďarů. No nevím co zmohly proti kulometům tankům, letadlům, ale dobrá. Zásluhy mají, to je jasná věc, ale co dál s nimi? Založíme Centrálu speciálních činností, která bude na víly dohlížet a držet je při zemi. V Centrále pracuje i Dominik, hlavní hrdina a zde je i hlavní problém knihy. Ten člověk se motá od ničeho k ničemu, je jen ve vleku událostí a pro jistotu nedělá raději vůbec nic, samá migréna, věčně ho někdo zachraňuje, připadá mě spíš jak „dívka v nesnázích“. Ghetto na Vinohradech mě připadá taky dost ulítlé, proč ne raději Husovice, Zábrdovice? Asi by si starousedlíci s rusalkami pili krev a možná se i žrali navzájem.

Nemůžu říct, že je to vyloženě špatná kniha, příběh je dobře vymyšlený a vesměs zábavný. S akčnějším Domem bych hodnotil hodně vysoko, ale takhle jen slabší průměr.