Andreas Eschbach

Poslední svého druhu

originální název: Der letzte seiner Art
originál vyšel: 2004

vydání: Albatros (web) 2004

Chaotik  | **** 17.05.2006 20:14

Bola to moja prvá kniha od tohto autora a myslím, že bola natoľko dobrá, že sa k Eschbachovi ešte vrátim. Inak kniha bola štylisticky dobre zvládnutá, dej sa odvíjal rovnomerne a bol plný zaujímavostí a ľahkého humoru.

Doubravka  | **** 28.03.2007 16:56

Z Eschbachových knih jsem jako první četla Tkalce gobelínů a obávám se, že touto knihou nasadil sám sobě laťku skutečně vysoko. Přinejmenším „Poslední svého druhu“ Eschbachovu prvotinu stěží překoná, ale i tak je to dobře zvládnutá kniha, která mě vtáhla do děje a nedala mi pokoje. Hlavního hrdinu – nepovedeného kyborga – pokládám za velmi vydařenou postavu. Autor nám realisticky ukazuje, jak všechna ta vylepšení a předražená technika narychlo zabudovaná do živého masa může v konečném důsledku místo superhrdiny vytvořit spíš mrzáka. Už proto to není žádné přehnaně veselé čtení, obzvlášť když po nebohém kyborgovi začnou pátrat stíny z jeho minulosti a nenechají ho v klidu dožívat v ústraní. I tak to Fitzgerald zvládá docela dobře, třebaže ho jeho lidskost a „poruchovost“ neustále srážejí na zem. Příjemná a čtivě psaná kniha mě potěšila o to víc, že jsem ji koupila ve slevě :)

Seifgard  | **** 14.02.2008 23:08

Příjemná sci-fi s lehce nostalgickým nádechem a špetkou příjemného humoru. Eschbach je výborný vypravěč, knížka se dobře čte a dokonce i uvízne v paměti. Nemohu než doporučit. Pokud se nemýlím stále se povaluje na regálech Levných knih doslova za hubičku.

Madam Brbla  | **** 24.06.2008 00:24

Další milé překvapení od Andrease Eschbacha. Po vynikajících „Tkalcích gobelínů“ nám autor tentokrát předkládá příběh muže, který má přes veškeré schopnosti „supermana“ spoustu potíží fyzických i psychických. Postava tohoto „vylepšeného“ člověka se přímo nabízí k akčnímu zpracování, ovšem s výjimkou jediné adrenalinové scény plyne děj poklidně a dává spoustu času i témat k zamyšlení. Je skutečně s podivem, že nesporně kvalitní romány Andrease Eschbacha končí na pultech Levných knih. 81%

Majkl  | **** 08.04.2009 18:46

Túto knihu som si vybral náhodou – o Tkáčoch som vedel už skôr, ale rozhodol sa prečítať práve Poslední svého druhu. Práve som prežíval svoje tzv. hluché obdobie, kedy sa nedokážem na pár dní začítať do ničoho. Už som myslel, že toto obdobie bude trvať dlhšie a zrazu má táto kniha zaujala a bol som rozhodnutý si ju prečítať. Príbeh nepodareného kyborga, ktorému nedovolia dožiť svoj život v pokoji v Írsku ma nesklamal. Napriek modernému akčnému trendu je kniha napísaná takmer bez akcie, no rozhodne pútavo a zaujímavo, najviac je tu cítiť precíznu psychológiu hlavnej postavy. Príbeh ubiehal pomalým tempom, až som sa dostal na koniec, ktorý ma vyslovene potešil. Nie je to žiaden koniec plný zásahov hrdinu a jeho hrdinského umierania v kaluži krvi. Hlavne pre koniec 4*.

trudoš  | *** 08.01.2017 22:54

Taky jste jako malí snili o superhrdinech? Jaké by to bylo, být jedním z nich? Neporazitelným a neohroženým zachráncem světa? Naneštěstí problém splněných snů spočívá v tom, že se až příliš často mění v noční můry.
Poslední svého druhu se tváří napůl jako akční román, napůl jako filozofická teze na téma, jak daleko jsme ochotni zajít pro splnění dětského snu. Jenže nakonec převládne ta intelektuálnější stránka. Andreas Eschbach nadhodí vědecký nápad, rozebere jeho problematiku, zamyslí se nad celkovým dopadem a zůstane u toho. A tak stárnoucí kyborg v důchodu sice jímavě bilancuje svůj přínos pro společnost (která jej prakticky ani nezaregistrovala), ale život kolem něj prostě jen ubíhá dál, bez toho, že by došlo k nějak interesantnímu zvratu. I když to zpočátku vypadá nadějně… Alespoň že závěr plnohodnotně vynahradil všechny ty vzpomínkové návraty na nepovedený experiment.
Jinak je to ale velmi slušně napsaný příběh, od kterého jsem jen čekal příliš. A o to míň nakonec dostal.

ippokorny  | ***** 15.12.2018 11:52

V knize se na straně 49 píše, že bible zmiňuje Gallia, bratra filosofa Senecy. Ano, i českém vydání, a to dokonce několikrát: https://www.bibleserver.com/search/CEP/Gallio/1.