série: Bakly
díl v sérii: 8
kniha patří do světa: Koniášův svět

Kategorie: fantasy - povídková sbírka

vydání: Triton (web) 2020

trudoš  | ****1/2 28.02.2020 17:10

Všechny povídky sborníku Armáda spojuje motiv hrdiny, bojujícího proti absolutní přesile. V tomhle ohledu Miroslav Žamboch dotahuje texty k dokonalosti, kdy se soustředí pouze na to podstatné a všechny kudrlinky okolo nechává dohrát ve čtenářově fantazii. V pozadí je sice znát určitý chronologický vývoj, není však potřeba pamatovat si kdo s kým a jak, protože příběhy fungují samostatně. Explicitní brutalitu pak tvůrce používá jen v momentech, kdy je to nutné pro vykreslení situace, umí ovšem ve správný moment násilí utnout, aby zůstal prostor pro vlastní děj. Samozřejmě nejde o čtení pro slabší povahy a ani milovníci jemných metafor si nepřijdou zrovna na své. Jedná se o nepřetržitou akční jízdu, čítající jednou sedmdesát stran, podruhé padesát, ve všech případech ale stoprocentní. Miroslav Žamboch tak opětovně dokazuje, že na poli hrdinské fantasy nemá u nás prakticky konkurenci. Bakly možná není v literatuře tím nejsofistikova­nějším hrdinou, zato už dnes je legendou a bude jí navždy.

Lmslaver  | ***** 06.06.2020 09:42

Boj, krev a zabíjení, těmito Baklyho slovy by se dalo popsat pět příběhů z knížky, prostě všechno to, proč mám toho velkého zabijáka rád. Tři povídky vyšly dříve jako kolibříky, jedna byla otištěna v časopise Pevnost, poslední s názvem Inkognito byla napsána speciálně pro tenhle kruťácký výběr povídek, ale není to žádná vata na zaplácnutí obsahu a navršení počtu stran. Inkognito je rozdílná jedině v tom, že se Baklyho dobrodružství odehrává při plavbě na moři, ale jinak se stejně jako všechny ostatní povídky ve sborníku nese v podobném duchu, kdy Bakly řeší problémy takovým stylem, že je prostě rozsekne…a to doslova.

Durgas  | ***1/2 20.03.2024 21:37

Zbierka viacerých noviel či poviedok (aj predtým vydaných) o Baklym (a Zuzane) z rôznych období autorovej tvorby. Takže aj ich kvalita je rôzna. Najviac sa mi páčila tá posledná, z prostredia pirátskej lode.