Kamenné nebe

série: Zlomená Země

originální název: The Stone Sky
originál vyšel: 2017

vydání: Host (web) 2020

jirikk  | ****1/2 02.12.2020 19:31

Závěrečný díl trilogie, která se nakonec ukáže být jakousi „geologickou“ fantasy. Důkladně propracovaný svět nakonec vydá všechna tajemství, byť závěrečný konflikt je možná, alespoň na mě, až příliš abstraktní. I přes nepopiratelnou kvalitu této knihy mi v hlavě zůstane hlavně první díl, Páté roční období bylo prostě skvělé, zápletka, postavy i postupné rozkrývání světa fungovalo na jedničku a bezchybně. Další dva díly již přeci jen ustoupily o stupínek níže, tento poslední byl snad až příliš nepřehledný. Přesto Jemisin celou sérií potvrdila svou příslušnost k žánrové špičce, o tom není pochyb.

dva mraky  | ****1/2 25.02.2021 06:45

Jádro poslední knihy je naprostá klasika : výprava družiny hrdinů za záchranou světa v kulisach artefaktů dávné padlé civilizace. Jenže ma cenu nasazovat krk, když se ta záchrana může projevit za tak dlouho, že už z toho nikdo z hrdinů nebude nic mít? Současně se vypráví, jak k té dávné katastrofě vlastně došlo, aby se pak příběh katastrofy a její nápravy sešly přibližně na stejném místě. Dějové linie se uzavřou, tajemství se odkryji, matka se setká s dcerou a nebude to zrovna idylicke shledání… Je jasné, že život půjde dál, ale ne ve smyslu nějakých vratek pro další díly. Zvlášť se mi libil lyricky epilog, který lecos zajímavě vypointoval. A i nadále platí, že přes evidentní kvalitu i poslední kniha nedá čtenáři nic zadarmo :-)

Nick512  | **** 03.03.2021 14:34

Tak to mám za sebou.Tu strašlivou cestu třetím dílem.V první třetině jsem myslel že to nedočtu. Ne a ne mne to chytit.Pak začalo přituhovat a spád se zrychlil. A pak už to byl kvapík.Poslední třetinu už jsem sjel v jednom kuse.Vše se uzavřelo a nezbylo než skončit.Moc se mi líbilo že všechny postavy měly nějaký důvod svého žití či spíše přežívání.Žádná deux ex machina na poslední chvíli.Pěkně si to všichni odpracovali.Jo moc se mi to líbilo.