originál vyšel: 2004

vydání: Polaris (web) 2004

odkazy: 2x [recenze], 1x [ukázka]

Gotrek  | ***** 25.01.2006 14:58

Opět jedna z humorných fantasy, která mi celkem sedla...... Gotrek syn Gurniho

cvok  | **** 28.01.2006 14:22

Velmi zajímavá kniha, do niž sem investoval své těžce vydělané peníze na doporučení Gotreka, stála opravdu zato, jen pár desítek lidí si zřejmě myslí že sem blázen, neboť sem udělal tu chybu, že sem jí čet v tramvaji jak sem cestoval do práce, a mé nenadále výbuchu smíchu v pět ráno, kdy se všichni tváři, že by ještě mohli stihnout něco dospat jim určitě normální nepřišly. Jinak mohu všem vřele doporučit, ale hlavně těm co si z cest vozí upomínkové předměty, ti by byli zcela jistě nadšeni kolikrát lze navštívit za několik málo dní místnost se suvenýry.

Judson  | ***** 06.08.2006 15:09

John Moore opět nezklamal a kniha je stejně ztřeštěně humorná jako předchozí Zabij a zachraň. Jako v každé takové, je hlavní hrdina pohledný a chytrý princ proti němuž zloduchové nemají šanci a pěkné princezny (hlavně ty štědře obdařené) mu padají k nohám. Takže zkrátka a dobře Kevin Timberline je takovýmto princem, ale pokud chce získat ruku své milé princezny, se kterou se již sice tajně nějakou dobu stýká, musí podle jejího královského tatíka získat zpět ukradený mocný Prastarý artefakt model sedm. Ten má samozřejmě v držení jistý zloduch lord Voltmeter a hodlá s jeho pomocí uskutečnit Ďábelský plán, jak je všeobecně známo, a jak je ostatně i uvedeno v příručce Rukověti praktického hrdinství. Celá kniha jen srší humorem a lehkou erotičností, a je těžké vůbec najít nějakou tu vážnou větu. Pro příklad: Voltmeter se proti notoricky známým a často úspěšným útěkům (na poslední chvíli před popravou), hrdinů z mučíren pojistil tak, že najal vysoce studovaného Hlavního přisluhovače a zlou asistentku (pro tyranského zloducha nezbytnou), která není na chlapy. Ovšem barbarský hrdina Thunk zcela nečekaně uprchl tak, že obelstil asistentku a svedl přisluhovače :) Vřele doporučuji!

KeB  | ***** 11.04.2011 15:39

Doporučuji všem. Báječně jsem se bavil a smíchy mi i slzy tekly. A nezapomeňte všechny cesty vedou kolem obchodu se suvenýry…

trudoš  | ***1/2 30.08.2017 22:13

Pohádková fantasy plná nepohádkového humoru. A rozhodně nic pro děti a katolické kněze. Fakt je, že tahle parodie okouzlí i přes množství prvoplánových fórků hlavně celkově pohodovou atmosférou. Zároveň je tu pár skutečně skvělých etud, kde se smíchu ubránit prostě nelze, přestože jste třeba právě pohřbili oblíbeného křečka. John Moore popkulturní odkazy na žánrovou literaturu a filmy ani moc neskrývá, což je na jednu stranu fajn, na druhou se to rychle okouká. Nicméně mě příjemně překvapila zápletka, která, ač poměrně jednoduchá, je stejnou měrou nevšední. Hlavně ale není odbytá pro nutnost rozesmát, takže gradace funguje po celých dvě stě padesát stran. Jako zábavná oddechovka pro veselejší život tak obstojí kniha určitě, i když se přiznám, že do vkusu se mi netrefila úplně na sto procent. A to právě díky té přímočarosti, jež čtenáři nenechává příliš možností pro představivost. Takové to kopání do zadku, které je však prováděno se sympatickou nonšalantností ostříleného cirkusáka.