série: Corum

originální název: The King of the Swords
originál vyšel: 10/1971

vydání: Laser 1994; Laser-books (web) 2010

odkazy: 1x [info], 4x [recenze]

Duirin  | ** 15.03.2006 13:11

V závěrečném díle o Corumovi se opět setkáme s trochu šíleným dějem, kdy se hlavní hrdina Corum v relativně rychlém sledu dostává z jedné reality (Plánu) do druhé, ztrácí svou lásku, shledává se se svými dvěma alternativními bytostmi, kteří dohromady tvoří Tři, jenž Jedním jsou. Opět Corum nerozhoduje, ale spousta věcí je v rukou jeho průvodce Jharyho. Nakonec se setkávají s bohy a Corumův úspěch závisí na jejich rozhodnutí, zda mu pomohou, ač nemusí.

jethro.tull  | ****1/2 24.10.2009 23:27

Svůj komentář jsem napsal k celé sérii Corum nebo aspoň k té části série, která u nás vyšla. K této knize chci podotknout jen to, že mám rád takové ty přesahy z jedné knihy do druhé, z jedné série knih do druhé a tady jsou tyto přesahy zřejmé, kniha Král mečů je propojena s knihami o Elrikovi (Elrik z Melniboné, Elrik – Námořníkem po mořích osudu) i s knihami o Kouzelné hůlce. Samozřejmě tu nevídím tak propracovaný systém, jako je třeba u Tolkiena, ale přesto tohle prolínání příběhů hezky koresponduje s prolínáním různých světů, plánů, v knihách o Corunovi a příběhy tak dostávají další rozměr.

GeRony  | **** 30.09.2010 14:17

Moj pocit v priebehu citania trilogie sa zlepsoval. Neviem, ci je to tym, ze si clovek zvykne na styl pisanie Moorcocka, na svet, na hrdinov, ale posledna kniha o Corumovi ma bavila najviac a rychlo odsypala. Znova tu mame rychly sled ne-uveritelnych dobrodruzstiev kniezata Coruma na ceste za porazenim bohov Chaosu. A rovnako ako komentujuci predo mnou musim pochvalit presah do ostatnych Moorcockovych serii, hned som dostal chut si precitat aj Elrika…

louza  | **** 11.03.2020 15:49

Vítězství se blíží, ale nepřátelé se zmáhají k finálnímu úderu, kdy můžou hrdinové přijít o všechno. Jestli předchozí knihy naznačily nesmělé pohrávání si s multiverzním vesmírem, tak tady to Moorecock zažehne na plný pecky. Postavy se potácí z jedné reality do druhé a autor hází čtenáři jeden tripoidní zážitek za druhým. A zachází dokonce tak daleko, že na základě metafyzických zákonů fyzicky propojuje své předchozí série s touto. Nemůžu říci, že by mi právě tahle část sedla víc než předchozí knihy, ale závěr prostě usvědčuje autora z jasného a vůbec ne špatného záměru. Kromě toho, že přináší několik zásadních odhalení čtenáře rozseká naprosto geniálním twistem s nastolením rovnováhy při němž postavám i čtenářům padne brada. Bravo. Moorcock se toho nebojí.