Kategorie: sci-fi - fantasy - povídková sbírka

originální název: Waldo and Magic, Inc.
jiný (obecně známý) název: Waldo: Genius in Orbit
originál vyšel: 1950

vydání: Wales (web) 2005

stimílek  | **** 26.08.2009 21:43

Po přečtení se mi nechtělo věřit, že originál vyšel v roce 1940, respektive 1942. První část knihy – Waldo – je parádní příběh ze Zlatého věku a originální propojení sci-fi a fantasy. Heinlein ji publikoval pod pseudonymem Anson MacDonald. Hodnocení 90% Druhý příběh – Magie a.s. (už čistá fantasy) mi přijde slabší, ikdyž je opět originální, Heinlein popisuje svět, ve kterém je magie normální součástí života. Příběh je „AMERICKÝ,“ autor popisuje, co udělá se společností omezení konkurence. Nicméně nás čeká happyend. 70%

trudoš  | ***1/2 20.08.2017 23:23

Tahle kniha má všechny předpoklady nezklamat skalní Heinleinovy fanoušky. Především z toho důvodu, že obě novelky, jež obsahuje, nepostrádají skvělý nápad a příznačnou čtivost. Obě také pracují, i když každá trochu jinak, s tématem střetu moderního světa s tradiční magií – jedna představuje kouzelnictví jako fyzikální vědu, druhá poodhaluje zákulisní složitosti svobodného obchodování. Člověk navíc určitě rozpozná některé motivy, které Robert A. Heinlein později použil ve svých slavnějších dílech (jistá podobnost mezi Waldem a Cizincem není podle mně náhodná). Jednou stinnou stránkou tak pro mě byla paradoxně délka textu. Podobně jako ve svých románech, i zde má totiž autor tendence odbočovat od hlavní dějové linie různými polemikami nad společenskou situací, a tím oba příběhy ztrácejí na celistvosti. To pak možná odradí čtenáře, kteří se s autorem prostřednictvím Walda & Magie přicházejí do styku poprvé. Znalci už však jistě s tímhle popotahováním počítají a, kdo ví, možná ho i milují.