Petr Heteša

Šest diamantů 1

Šedozelené oči Ley Lynseyové

Kategorie: sci-fi - detektivní

vydání: Wolf Publishing (web) 2007

malarkey  | ***** 23.07.2007 09:31

Edice Pevnost kniha č. 22 – Šestý diamant 1. Pan spisovatel dokázal předigitalizovaný svět, ve kterém žije hlavní hrdina popsat naprosto dokonale, poutavě a se silnou příběhovou linkou také originálně. Ze začátku je to sice krapet volnější a to nejpodstatnější se uděje takřka na konci. Fakt ale je, že se čtenář alespoň má na co těšit do druhého, o třídu akčnějšího dílu. 10/10

Glumino  | ***** 02.11.2009 10:03

Správná dávka akce (jako vitamín C s postupným uvolňováním). Velmi silná dějová linie a neotřelá zápletka.

Jakub Ehrenberger  | ***1/2 14.11.2009 00:34

Dvoudílný román z přetechnizovaného Philadyorku, obrovské megapole, jež vznikla sloučením amerických měst Philadelphie a New Yorku, je příběhem, který skvěle kombinuje sci-fi žánr kyberpunk s detektivkou americké drsné školy. Roger Dalmont, redaktor bulvárního plátku, se s pomocí tajemné ženy Ley Lynseyové dostává na stopu možná svého největšího sólokapra. Než si však stačí cokoliv rozmyslet, najde svou novou známou v jejím vlastním bytě s kulkou v hlavě a automaticky se pro všechny bezpečnostní složky města stává hlavním podezřelým. Roger však není žádný ňouma a břídil a je mu jasné, že tentokrát se namočil do něčeho opravdu velkého, a proto ještě předtím, než se stane lovnou zvěří agentů FBI, obstará si u svých známých několik věcí, které by mu v rozluštění celé záhady mohly pomoci. Ačkoliv hlavní hrdina oplývá skvělými investigativními i vojenskými schopnostmi, jeho jediným vodítkem je dávno ztracená dcera zavražděné, která je údajně aktivní členkou protivládní organizace Šest diamantů. Hledání jehly v kupce hnoje může začít. Skvělé intro románu, který nejvíc těží právě z hlášek a poznámek hlavního hrdiny. Přímočarý děj, jemuž dal autor přednost před vším ostatním, vyvolává přiměřenou dávku napětí, která v součtu řemeslně dobře odvedenou prací dělá z prvního dílu Hetešova románu svižnou a čtivou knihu, která funguje stejně dobře jako uvedení do celého případu, i jako upoutávka na druhý díl.

shpina  | **** 15.11.2009 07:44

Velice slibně vypadající detektivka z blízké budoucnosti. Více než námětem zaujme skvělou stavbou dialogů a prostředím.

avatar2  | **** 23.12.2010 14:01

Dobré je to. Škoda je že kniha nefunguje sama o sobě (bez druhého dílu nemá smysl) ale čte se parádně. Je to klasický Heteša – ničím se nezdržuje, děj letí dopředu, vtipem se nešetří, dost dobrých hlášek, akce posrovnu, ale to je vlastnost, nikoliv chyba. Jdu číst druhý díl.

GeRony  | **** 09.05.2012 09:48

Skutocne velmi putava knizocka. Aj ked sa v podstate nic nedeje (nedozvieme sa skoro vobec nic po celu knihu a to povazujem za jediny nedostatok), dialogy a svizne tempo robia z tohto dielka velmi stavnate susto. Akurat ze bez druhej casti naozaj nema vobec zmysel ju citat.