originál vyšel: 2006

vydání: Triton (web), Netopejr 2007

odkazy: 1x [recenze], 1x [info]

Renča  | **** 22.12.2009 07:36

Vtipný detektivní příběh. Pomalejší rozběh, sprint v závěru. Úžasná démonka, na kterou jsem ještě zvědavá, pokud vyjdou další díly.

jethro.tull  | **** 25.04.2010 19:54

Myslím, že Renča knihu vystihla přesně. Já k tomu dodávám: Pustil jsem se do knihy poté, co jsem přečetl celou sérii o Johnu Taylorovi. Občas mi bylo, jako bych četl pokračování série, zvláště když si Felix Castor oblékl trenčkot. Tím nechci říct, že by Carey opisoval od Greena nebo naopak, ale oba jsou naladěni na stejnou vlnu. Hrdina je tak trochu břídil, sympatický matla, ale nadaný neobyčejnými schopnostmi, pak ten Londýn a nakonec ten trenčkot. (Ne nutně v tomto pořadí.) A podobný druh humoru obou autorů, abych nezapomněl. Ale nebojte se, tady podobnost končí, takže si tuhle knihu můžete vychutnat, i když zrovna nejste fandové Simona Greena.

trudoš  | ****1/2 10.04.2016 01:19

Poznaný ďábel v sobě kloubí prvky drsné školy s noirovou fantastikou, v níž nikdo není bez viny. Hrdina románu přijme zdánlivě jednoduchý případ a ten mu nejenže přeroste přes hlavu, ale málem jej o ni i připraví. Výsledkem je hutný příběh z temných koutů moderní společnosti, o kterých sice víme, ale raději bychom nevěděli.
Nesporný talent Mikea Careye jsme měli možnost poznat už v komiksovém cyklu Lucifer, volně navazujícím na sandmanovské universum Neila Gaimana. Postavou soukromého očka Felixe Castora se však víc přiblížil k pekelně cynické sérii Hellblazer, ve které též nějaký čas působil jako scenárista. Práce s atmosférou je pro něj i zde v mnoha ohledech důležitější, než vycizelovanost postav a zápletky, což mu u mě protentokrát kupodivu i prošlo. A třeba ve srovnání se Simonem R. Greenem drží jeho svět víc pohromadě, oproti Jimu Butcherovi se zas nebojí přitvrdit na zlověstnosti. Lidská krutost a bezohlednost jsou vděčná témata a Carey je umí využít beze zbytku. Navíc s humorem.