Vlčice a Mandragora I

Zdeněk Žemlička

Vlčice a Mandragora I

série: Vlčice Kroana

vydání: Epocha (web) 2008

malarkey  | ***1/2 07.09.2008 12:36

Edice Pevnost kniha č. 37 – Vlčice a Mandragora I. Především jsem teda naštvaný, že takovýto román natáhli do dvou dílů, což mi přišlo neskutečně zbytečné, ale teď k věci. Jako příběh samotný je velmi zábavný a čitelný a to je to nejdůležitější. První díl je zakončen nápaditě, ale stále mi nedokáže vystát v hlavě fakt, že dva díly na tuto knížku je zbytečně moc, ještě když první má 150 stránek a druhá cca 170. Každopádně jsem byl alespoň na druhý díl řádně napnutý. 7/10

Jakub Ehrenberger  | ***1/2 14.11.2009 00:35

Svižný příběh o vlkodlačici Kroaně, markomanském králi Marobudovi a nedávných hříších minulosti je první částí románu, který dějově navazuje na autorovu románovou prvotinu Vlčice (2005). Žemličkova historická fantasy je umístěna na území Čech a Moravy, kde v té době, na počátku našeho letopočtu, žijí germánské kmeny, obávající se útoku samotného Říma. Existují však i mnohem silnější nepřátelé, než jakými jsou pro Marobudovo království římské legie. Probuzená krví nevinných obětí se na svět dostává krvelačná striga, velmi silná magická bytost, která je i nad síly obyčejného vlkodlaka. Svět germánských kmenů je uvržen do beznaděje a nikdo neví, co si se strigou počít. Najde řešení bojovnice Kroana, toho času hluboko na jihu, až téměř u stanů římských legií? A jaký význam sehraje tajemné tetování na hrudi jejímu muže Kristoma? Příběh je skloubením uvěřitelné historické skutečnosti a spisovatelovy fikce. Občas se vám sice zdá, že Žemlička už trochu přehání, pořád se však drží v mezích, které žánr akceptuje. Pravda, svět se změnil a postavy, co po něm chodí, se od prvního románu také změnily, avšak stále jde o příjemnou a sympatickou četbu, ze které v první řadě sálá lidská bezmocnost. Bezmocnost udělat přítrž něčemu, co je silnější než člověk. Možná právě kvůli tomuhle pocitu stojí za to si knížku přečíst.

Svarec  | *** 22.10.2015 21:07

Po vynikající jedničce docela zklamání. Poutavé prostředí a sympatické postavy bohužel táhne dolů dost chaotický příběh. Kniha má sice jen 150 stránek, ale kdybych teď měl zreprodukovat děj, který se na nich odehrává, tak nemám šanci. Postavy jen nekoncepčně chodí z místa na místo, náhodně se potkávají, dějí se jim nepravděpodobné náhody, což občas vede k dost absurdním situacím. Navíc je to tak trochu Vlčice bez vlčice, Kroana totiž na prostředních několika desítkách stran nejen chybí, ale ani se o ní nemluví. V podstatě mi ani nepřišlo, že by měla být hlavní postavou. Uvidím, co druhý díl.

MartinJ  | *** 30.11.2015 23:42

Druhý díl série docela překvapil. Stejné reálie, ale docela jiný příběh. Opět geniální využití historických událostí. Co se mi ale líbilo úplně nejvíc, byl obrat v postavách. Aniž bych tu prozradil moc velký spoiler, z Marobuda se stal opět král, zatímco Arminius se vydal opačnou cestou. Na druhou stranu to bylo trochu černobílé, kladné postavy jsou až moc kladné, záporné postavy nejsou snad ani zlé, jako spíš ubohé. Body knize taky ubírá určitá nehomogennost a paralelní vyprávění prakticky nesouvisejících příběhů. Vzhledem k prvnímu dílu a tomu, co přijde v dalších dílech, však určitě stojí za přečtení.