série » Malazská říše
v Top10 7
hodnotilo: 30
89%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Malazská říše

Autoři: Ian C. Esslemont

originální název: Malazan Empire

počet dílů v sérii: 6

Série patří do světa: Malazský svět

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


123poslední 4136 příspěvků celkem

 [56] BorgDog 14.04.2014 17:10  

@Honzeecheck[53]: Odmítám se nechat zatahovat do trollingu, takže jenom zopakuji – ne, podle mě NENÍ stejné, když dva autoři píší příběhy ze světa co sami VYTVOŘILI a když dva píší ze světa, co vytvořil někdo jiný, i když ho nepřímo „zdědili.“ Nemá to co dělat s kvalitou, jsou to dva nesouvisející případy. Srovnání s Christopherem Tolkienem níže je rovněž přesné.

A jinak, co se týče kvality Esselmonta a Andersona/Herberta ml., pokud by sis přečetl moje komentáře tady, viděl bys, že ani já nepovažuji ICE dílo za nějak závratně skvělé. Bohužel, když ho srovnám s „pokračováními“ Duny, vidím zřetelný rozdíl v tom, že zatímco Esselmont v záchvatu nadšení a snad i snaze dohnat Eriksona stvořil něco silně blízkého fanfikům („Noc nožů“ jím je jednoznačně, „Návrat Rudé gardy“ vykazuje značné rysy), ty prequely k Duně, které jsem četl, jsou jenom záplava vaty polopaticky cpané i tam, kde podle mě Herbert st. nechal věci úmyslně nedořečené, tajemné. K tomuto zatím Esselmont nepřikročil, a pokud to někdy udělá, sjedu ho úplně stejně. :-)

P.S.: Kapitálky používám jako náhradu kurzívy, která tu blbne.

 [55] Dilvermoon (editor) 14.04.2014 16:17  

@Strýček Biolit[54]: Činnost Christophera Tolkiena považuji za velmi blahodárnou. Vždyť bychom neměli Silmarillion, Nedokončené příběhy, Hůrinovy děti…

 [54] Strýček Biolit 14.04.2014 15:01  

@Honzeecheck[53]: …ty mě donutíš, abych si to (to = aspoň první Dunu) přečetl :))

Nicméně v jednom se pleteš – více než MKP a MŘ by ti do příkladu sedělo dílo JRRT posmrtně vydávané jeho synem. Ten také mohl sednout k psacímu stolu a pustit se do dalších Pytlíků z Hobitína…ale místo toho otcovy poznámky spíše třídí, zařazuje, hledá různé verze textů…ty pak vydává a sem tam doplňuje svými poznámkami.

 [53] Honzeecheck 14.04.2014 07:58  

@BorgDog[51]: ne, spíš ti šaham na oblíbenou hračku, tak začínáš bejt vzteklej jak já… FAKT (když už teda budem psát těma kapitálkama) je, že oboje jsou knihy co maj na obálce velkym písmem napsáno, že se hlásej ke knihám, který proslavil někdo jinej. V obou případech je to dostatečně obhajitelný, že autory k tomu vedla láska k danýmu světu, kterej prostě psát chtěli. Já nevim co jinýho už můžem srovnávat víc… Jedinej rozdíl vidim v tom, že jedno je respektuje předlohu víc, jedno míň. A proto jste si z jendoho udělali bibli a z druhýho Mein Kampf.

 [52] Sir Artorias the Abysswalker 12.04.2014 00:21  

@Honzeecheck[42]: Máš pravdu, je to ždímačka. Mám doma origo verzi a ještě český ekvivalent, a kdyby byly někde/někdy tyhle bichličky dostupné s pevnou vazbou a ilustracemi, tak mám doma i třetí verzi. Pan Erikson umí na mně vydělávat, jen co je pravda. Doufám, že mu to je aspoň trochu trapné, že mě donutil koupit dvacet knih.

 [51] BorgDog 11.04.2014 18:38  

@Honzeecheck[49]: Ne není. Začínáš tu trollit – je elementární rozdíl pokud knihy v cyklu píší ti, co ho VYTVOŘILI nebo v něm pokračuje někdo jiný, byť třeba na základě odkázaných poznámek. Nemusíme řešit kvalitu toho nebo onoho – je irelevantní, protože už v samotném principu srovnáváš jablka s hruškami.

 [50] idle (editor) 11.04.2014 15:11  

@Honzeecheck[49]: Jo, to máš pravdu. Já Dunu nedočetla ani tu první. ;)

 [49] Honzeecheck 11.04.2014 14:37  

@idle[48]: rozdíl tam je, nicméně tohle vás baví a Duna ne, to je asi ten nejduležitější roz­díl

 [48] idle (editor) 11.04.2014 14:28  

@Honzeecheck[47]: Cizí necizí, účastnit se vzniku a rozpracovávat hotové mi přijdou jako dva dost rozdílné postupy.

 [47] Honzeecheck 11.04.2014 14:25  

@idle[46]: zatimco Brian Herbert byl uplně cizí člověk, kterej neměl k dispozici pracovní poznámky…

 [46] idle (editor) 11.04.2014 14:23  

@Honzeecheck[45]: Ne zase až taková paralela, protože tady oba autoři pracovali na tvorbě světa současně a spolu.

 [45] Honzeecheck 11.04.2014 14:02  

@Strýček Biolit[44]: ty brdo, ono je toho víc :-D takže 16 dílů… a ještě od jinýho autora. To je naopak ideální paralela.

 [44] Strýček Biolit 11.04.2014 13:49  

@Honzeecheck[42]: Ale fakt jen o kousek…Malazská říše bude mít jen a pouze 6 lodně-kelnatých dílů…takže svůj komentář laskavě přesuň ke správné sérii (Malazská kniha padlých) a nemystifikuj nám tu nebohé čtenáře, co se počtu dílů týče :))

 [43] idle (editor) 11.04.2014 12:24  

@Honzeecheck[42]: :)

Těsně vedle. :)

 [42] Honzeecheck 11.04.2014 12:14  

Já teda nečetl ani jeden díl, ale myslim že to bude sračka. 10 dílů? Jen další ždímačka peněz…

 [41] Lucc 28.03.2014 15:15  

@pull[40]: Přeháníme. Za trest si dnes nedám viržínko.

 [40] pull 28.03.2014 12:07  

@Lucc[39]: ja na smajlika nezapomel, jen jsem byl linej se rozepisovat, ze si s dalsim rozpitvanim pockam, az doctes. Tedy nebyl jsem jizlivy. Ty vole, neprehanime to? :)

 [39] Lucc 28.03.2014 11:44  

@pull[38]: Já to myslel spíš jako přátelské pošťouchnutí, zapomněl jsem na smajlík. Tohle není spoiler, to je jen takové drobné napovězení směru.

@Dilvermoon[37]: Všechny diskuse už jsem pročetl a spoilery poctivě označil. :)

 [38] pull 28.03.2014 11:02  

@Lucc[36]: mozna pletu pojem/dojem. Az doctes, nebudu se muset bat, ze spoiluju.

 [37] Dilvermoon (editor) 28.03.2014 10:51  

@Lucc[36]: Na tvém místě bych žádné diskuse k MKP raději ani neotvíral. Vždyť už jen při pohledu na frekvenci a počet příspěvků se dá čekat, že tam spoilery zkrátka číhat budou :-)

 [36] Lucc 28.03.2014 09:07  

@pull[35]: Mám prostě jiné preference krásy a Hetan mne vždy odpuzovala, víc v tom nehledej. Navíc jsem teprve v půlce devítky, tak mi nespoiluj. Ne že bych nečekal, že se něco takového stane, směřuje to tam.

 [35] pull 27.03.2014 21:03  

@Lucc[33]: Pokud si dobře vybavuju, kdo barghatské mandy byly a čím si prošly… tak Jedů Strejdovi balení kostkového cukru a litrovku alpy do vězení přinesu, potom co tě zaškrtí.

 [34] Sir Artorias the Abysswalker 27.03.2014 13:47  

@Lucc[33]: Je možné, že o trošku více slintá než ostatní Eleinti ,)

 [33] Lucc 27.03.2014 13:36  

@pull[27]: Lepší než barghastská manda.

@Sir Artorias the Abysswalker[32]: A nevadí mu při lítání? :))

 [32] Sir Artorias the Abysswalker 27.03.2014 12:58  

No snad se tam neobjeví větší fail než Osserk se kly. Do teď mám z toho kopřivku, když na to pomyslím :)

 [31] Strýček Biolit 27.03.2014 12:56  

@BorgDog[29]: I Buggům?

@pull[30]: Alpu. S cukrem…

 [30] pull 27.03.2014 07:27  

@Strýček Biolit[28]: takze rum, whisky, slivovici, alpu nebo snad boleslavskou jemnou?

 [29] BorgDog 26.03.2014 23:19  

@chromy boh[26]: Překlad třetího dílu právě probíhá. Vydání ještě nebylo upřesněno, pravděpodobně v létě. A dobrá zpráva: Podle interních zpráv je to prozatím navzdory všem bugům lepší než Rudá garda. :-)

 [28] Strýček Biolit 26.03.2014 21:50  

@pull[27]: No děkuju pěkně…teď mi budeš platit psychoterapii…z to­hodle se sám jen tak nedostanu :(

 [27] pull 26.03.2014 20:01  

@Strýček Biolit[25]: nebo forkrul assail s kostnatým zadkem

 [26] chromy boh 26.03.2014 19:43  

kedy bude prelozena od esslemonta 3 cast? zacal som citat chromeho boha po 100 strankach zatial nic moc dufam ze sa to zlepsi

 [25] Strýček Biolit 26.03.2014 18:14  

@pull[24]: To ano…mohlo vyplynout, že je to duchovní projekce dřeva nějaké kelnaté lodě…

 [24] pull 26.03.2014 16:11  

@Strýček Biolit[23]: už je to tak, Masan je Tiste Liosan. Ale buď rád, mohlo to bejt horší.

 [23] Strýček Biolit 26.03.2014 12:59  

@pull[22]: To zní…děsivě…zne­pokojuje mě to.

 [22] pull 25.03.2014 23:20  

@Strýček Biolit[21]: A to ses zatím nedozvěděl to nejhorší. Rád budeš vzpomínat na kly.

 [21] Strýček Biolit 25.03.2014 15:35  

@BorgDog[20]: Hmm…bych řekl, že loď se skrývá v onom oparu. Bude to tzv. „Archa tisíce klů“ – loď velkého Kelčáka, jemuž sám stvořitel malazského universa nakázal, že má přidělat kly na každý pár živočichů, co najde…

 [20] BorgDog 25.03.2014 14:07  

Překlad třetího dílu utěšeně pokračuje a mezitím se na Amazonu objevila obálka závěrečného „Assailu.“ No… sice to není loď, ale čekal bych něco lepšího.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/images/B00GO9BNSE/ref=dp_image_text_z_0?ie=UTF8&n=341677031&s=digital-text

 [19] BorgDog 20.01.2014 12:52  

@chromy boh[17]: Ne, nečetl jsem to – a než se zeptáš, idle zatím také ne. Není na to čas, zabýváme se jen tím, na čem se aktuálně pracuje, plus občas právě těmi seznamy postav, protože to pomůže napovědět, čemu věnovat zvýšenou pozornost. Navíc je možné, že se bude v jeden okamžik pracovat na Esselmontovi i „Forge of Darkness“ (u které lze čekat, že bude náročnější, a tak je o dost delší) zároveň… a jestli k tomu dojde, to bude masakr jak v Li Hengu…

 [18] Strýček Biolit 19.01.2014 22:33  

@chromy boh[17]: Stane se z něj magnát, který ovládne celé město. Jen už to potom nebude Skromný prostředek, ale Rozhazovačný prostředek… teda…aspoň mi to řekly kuřecí vnitřnosti…

 [17] chromy boh 19.01.2014 21:43  

@BorgDog[16]: čital si to? nevieš ako to dopadne so skromnym prostredkom , kym sa to preloží to bude trvat minimalne 2 – 3 roky

123poslední 4136 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu