autor » Sergej Lukjaněnko
Oblíbenost autora: v Top10 u 130 registrovaných
foto autora

Sergej Lukjaněnko

pohlaví: muž

Život: * 11.04.1968

Národnost: ruská

odkazy: 20x [info], 3x [wikipedie], 1x [web], 8x [rozhovor]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1274 příspěvků celkem

 [44] Hyperion (editor) 15.03.2022 16:47  

Množství z reakcí odmítajících stanovisko Arga nesmyslně zmiňuje cenzuru jako za starých časů. Je vidět, že lidé reagují velmi bezmyšlenkovitě. Srovnávat to s cenzurou je nesmysl. Knihy jsou stále v prodeji a mohou být vydávány někým jiným. Argo pouze odmítlo nadále vydávat autorovy knihy, nejde o jejich obsah ani kvalitu. Jde pouze o to, že nechceme finančně podporovat autora, který má podobné názory v dobách, když už nejde jen o názory, ale o přímou agresi, při které umírají lidé včetně naprosto nevinných dětí. Lidé jako Lukjaněnko jsou schopni podpořit rovněž agresi vůči naší zemi, a to bez mrknutí oka jen na základě nesmyslné propagandy…

 [43] Dilvermoon (editor) 15.03.2022 13:03  

@FerryH[41]: Přesně. Lukjaněnko se aktivně zapojil do podpory ruského válečného běsnění, kdy téměř mizi z mapy města a vesnice, proč bychom se křečovitě měli omezovat na jeho literární tvorbu? Sám si o to řekl.

 [42] Dilvermoon (editor) 15.03.2022 12:57  

@jirikk[38]: Ono tady hodně příspěvků zmizelo, takže trochu chybí kontext. Právě u Lukjaněnkova profilu je ale taková diskuse na místě. Proč to nepojmenovat. To, že je někdo dobrý spisovatel neznamená, že to nemůže být gauner.

 [41] FerryH 15.03.2022 12:39  

jinak podobne jako tady se o tom diskutuje i na databazeknih a jinde ve svete, kde to scifiste zachytili to je proste nesmysl tohle odkazovat nekam do kouta…

 [40] FerryH 15.03.2022 12:10  

@toms[39]: myslim ze o necem co vyvola takovouto smrst
https://www.google.com/search?q=Lukjanenko+Argo
a my se o tom dovedeli na legii mnohem drive nez jinde, tak nelze v diskusi u autora mlcet… jelikoz to PATRI k tomu autorovi… je to JEHO vizitka a take by se to melo objevit v jeho biografii zde a jinde…
a diskuse o tom?? zcela jiste a samozrejme a ne v zadne drbarne, ale zde u autora… proc neco takoveho schovavat nebo o tom zde mlcet?

to nemyslis uplne vazne ze ne? ;O(

 [39] toms (editor) 14.03.2022 17:38  

Pánové a dámové, bylo by možné, aby jste svoje další neliterární příspěvky směřovaly do tzv. Drbárny nebo si k tomu našly nějakou jinou platformu? Děkuji!

 [38] jirikk 14.03.2022 17:20  

@Dilvermoon[31]: Bravo, naprostý souhlas! Přišlo mi zbytečné sem něco takového psát, máš ale jednoznačně pravdu a je nezbytné ji opakovat. Tady opravdu není prostor pro „dvě vyšetřovací verze“.

 [37] Strýček Biolit 14.03.2022 15:04  

Eee…ptát se nebudu, asi jsem si to složil.

 [36] Hyperion (editor) 13.03.2022 11:14  

@FerryH[30]: S knihami od Vasiljeva bude dle středeční dohody v Argu naloženo stejně jako s Lukjaněnkem.

 [32] FerryH 13.03.2022 09:45  

@Dilvermoon[31]: …ano to uz je uzemi na kterem se uz nediskutuje ale jedna…
takze sorry yerry neminim uz s tebou o tomto diskutovat…

 [31] Dilvermoon (editor) 13.03.2022 07:13  

@yerry[28]: Ale kdepak. Takovéto rozbory „na obě strany“ ten zakrslík z Kremlu vítá a nadšeně tleská. Situace je jasná. Rusko je jednoznačný agresor a ničí Ukrajinu, úmyslně vraždí i civilisty. Ukrajina je jednoznačná oběť, která se zoufale brání. Ruské rakety už dopadají jen pár desítek km od polských a slovenských hranic. Kdo to podporuje je šmejd a podle toho by s ním mělo být nakládáno. Tady není co řešit a relativizovat.

 [30] FerryH 13.03.2022 05:17  

Tak se zda, ze jsme v tom seznamu podpisu prehledli jeste jednoho rusky pisiciho autora, co u nas ma hned tri knizky a bohuzel zas v Argu/Tritonu vydane:
https://www.legie.info/autor/2384-vladimir-vasiljev

nechce se nekomu to poradne prohlednout? vic oci vic vidi…
https://vk.com/wall-204123332_317

 [27] Dilvermoon (editor) 12.03.2022 18:50  

@yerry[26]: „Jednoducho každý má právo na osobný postoj.“ Jistě, také si můžeš přečíst v diskusi dole, že těch osobních postojů jsme vyjádřili více. To, co Lukjaněnko teď podepsal a co v minulosti hlásal, je sice osobní postoj, ale vzhledem k tomu, že Ukrajina čelí podobné situaci, jako třeba Polsko v roce 1939, tak ten jeho nadšený souhlas je stejný jako schvalování zločinů nacismu. Pokud schvaluje a vítá Putinova zvěrstva, tak ať si táhne své knihy vydávat jinam. Ubírat páru? Proč? Ukrajinská města jsou pomalu v troskách, primitivní mongoloidní asijské hordy řádí jako wehrmacht a milovaný Vůdce sedí v Kremlu a čte si pochvalné petice jako je třeba ta, která tak nadzvedla Argo. A díky Argu, že zaujali takový postoj.

 [25] FerryH 12.03.2022 00:16  

a propo: https://www.legie.info/autor/9613-michael-atamanov/diskuze#zalozka
nemate nekdo info jak se k tomu Michaelovi Atamanovi postavi Fantom Print, ktery ho vydava?

 [24] FerryH 12.03.2022 00:11  

K SF spisovatelum Ruso-Náckům jeste tento clanek:
Post-Soviet science fiction and the war in Ukraine | Eurozine
https://www.eurozine.com/post-soviet-science-fiction-and-the-war-in-ukraine/
(preklad z www.deepl.com je vcelku srozumitelny… z google tranc. je to uz horsi – to jen inf pro ty co jako ja nejsou dobri v engl.)

…spousta zajimaveho infa z prostredi podivnych SF komunit v Rusku, ale i na Ukrajine mezi rusama. FAKT jsem nevedel, ze to v te ruske SF je az tak prorostle ruso-nackama… tyyyyvoe…drsne cteni… :O(


a jeste trosku vic do rad ukrajinskych rusu:
(!!!!…že konflikt na Ukrajině „předpověděli, pečlivě naplánovali a nakonec i provedli“ spisovatelé sci-fi a fantasy.!!!)
(to uz je trosku moc… :O) ale i tak ctete…)
Science-fiction writers predicted Ukraine conflict: Now they’re fighting it.
https://slate.com/news-and-politics/2014/07/science-fiction-writers-predicted-ukraine-conflict-now-theyre-fighting-it.html

 [23] Dilvermoon (editor) 11.03.2022 20:49  

Lukjaněnko je obyčejná Putinova děvka. Nemohu ho nazvat lépe, když jsem si přečetl, pod co se podepsal. A tento člověk toho má na triku ještě více.

Cituji z Aktuálně,cz: „Třiapadesátiletý spisovatel je dlouhodobým stoupencem Vladimira Putina, již před sedmi lety zakázal překlad svých knih do ukrajinštiny a vyzval ruského prezidenta, ať proti Ukrajině použije jaderné zbraně. Před třemi roky pro změnu navrhoval, aby byla Ukrajina rozdělena jako Československo po rozpadu Sovětského svazu.“

Takže rozhodně nejde o nějaký taktický podpis, který se po něm žádal.

 [22] Strýček Biolit 10.03.2022 21:12  

@terezamatousko­va[21]: Tak to se třeba ještě dočkáme nějaké dobré knihy. Doufejme.

 [21] terezamatouskova 10.03.2022 13:46  

@Strýček Biolit[17]: Podle toho, co jsem zachytila, Gluchovsky v Rusku nežije, tuším, že se mluvilo o tom, že se dlouhodobě přebýval v Izraeli a pak někde na Západě… Francie nebo tak něco. :-)

 [20] Hyperion (editor) 08.03.2022 18:38  

Na webu Arga knihy už nejsou, k autorovu profilu přibude upozornění na jeho politické názory. To samé u knih na webu Kosmasu. Veškeré výnosy z prodejů skladových zásob budou věnovány na podporu Ukrajiny. Žádné další knihy ani dotisky nevydáme…

 [19] Strýček Biolit 08.03.2022 17:04  

@Hyperion[18]: Vyhazovat/recy­klovat zbytky by asi byla hloupost, když už to je fyzicky vyrobené (samozřejmě, máte-li na skladě jednotky kusů, je to asi irelevantní). Že to nechcete prodávat jako firma chápu…tak prodej zbytků přes „externí“ velké knižní eshopy a každá koruna z toho na pomoc? Samozřejmě bez nějakého ohlašování, aby neměl reklamu (a bez autorského honoráře, pokud z toho nějaký bere – víš jak „speciální právní operace“). Spousta čtenářů o tomhle vědět nebude, některým by to bylo buřt, i kdyby věděli.

 [18] Hyperion (editor) 08.03.2022 11:12  

V Argu nyní řešíme, jak reagovat. Jasné je, že žádné další autorovy knihy, nová vydání ani dotisky dělat nehodláme. Jeho knihy jsme smazali z našich stránek a řešíme další postup.

 [17] Strýček Biolit 07.03.2022 13:56  

@FerryH[14]: Tady, bohužel, asi moc nejde o to, co si kdo myslí. V tomto případě je strana jasně dána už jen tím, kde žiješ a jak jsi myšlenkově nastaven (samozřejmě pokud máš aspoň kapku soudnosti nebo nejsi politik, který bude sbírat ty, co kapku soudnosti nemají). Je to v mentalitě, přesně jak píše Gaarq. Střet dvou světů, z nichž jeden je těžce pozadu. Vymezení se, odsouzení, semknutí se, modlitby a myšlenky…to naneštěstí nestačí. Nenapadá mě lepší způsob, jak momentálně podpořit Ukrajinu, než jsou peníze. Máš-li nějaký lepší, hoď do placu. Tak nějak se obávám, že nebude-li Rusko zastaveno teď (a teď je zřejmě nejzranitelnější, protože nepočítalo s odporem a v Rusku doma jsou ještě lidé, kteří válku nechtějí), budeme každých 5–10 let řešit: „Dej mi Gruzii, nebo bude hlavice!“ „Dej mi Moldavsko, nebo hlavice!“ „Dej mi Pobaltí, nebo hlavice!“ A to není úplně dobrá perspektiva.

Mimochodem, autor série Metro se vymezil už první den – žije v Rusku, nebo už před lety odešel?

@yerry[15]: Ano, pro Rusko to bude „paráda“. Začne „normalizace“, lidé začnou mizet, někteří se vrátí za deset patnáct let, někteří vůbec. Přesně ti lidé, kteří nyní protestují – takové režim nepotřebuje (a abychom si rozuměli, jejich statečnost nijak nezpochybňuji, naopak). Po faktickém vypráskání zahraničních štábů a zrušení opozičních médií to půjde jako po másle. Ale tohle známe – už v květnu 1945 začali mizet Rusové, kteří do Československa utekli před bolševikem…dílo zkázy dokonal rok 48 a dále (zbytky legionářů, letci z RAF, a každý, kdo se nějak znelíbil režimu – věsměs slušní a pracovití lidé). V Rusku tak zůstane jen propagandou macerovaný „výkvět“. Není to hezká představa. Teď mi ovšem řekni – ti Rusové, co utíkají do Finska vlakem…jsou to ti, kteří jsou myšlenkově blízko naší civilizaci, nebo ti, kteří dál budou tvrdit, že Rusko je nejlepší země na světě, ale zkrátka chtějí západní styl života?

 [16] Gaarq (editor) 07.03.2022 11:24  

@FerryH[14]: nepřeceňoval bych inteligenci, ta často v úsudku hraje jen malou a epizodní roli. kriticky myslet je těžká práce a vyžaduje trénink. a kdo tak nečiní, byť sebeinteligen­tnější, stane se hlásnou troubou nějakého názoru, který vyhovuje jeho vnitřní stabilitě. raději věřit lži, než si nechat rozhoupat loďku svých iluzí.

rusové se ještě po 110 letech od svržení samoděržaví nedokázali vyrovnat s tím, že svět už tehdy byl někde jinde, pořád žijí ve středověku a v tom, že když si myslíš, že na to máš, tak můžeš, co chceš. od pádu SSSR udělala ukrajina i přes spoustu kroků zpět, podstatně více kroků vpřed než rusko. a jak má rus, žijící v zajetí prediluviálního imperiálního myšlení, že oni jsou ti nejlepší na světě, pochopit, že ti malí bezvýznamní kdesi z kraje světa jsou na tom dnes líp než on? sami by mohli, ale nesnaží se, jen si hýčkají svou rádobyhrdinskou minulost a na dnešek a zítřek pořád nedbají. timothy snyder to popisuje docela přesně – kult imperiální minulosti, věčné opěvování expandujícího státu a nepochopení toho, jak dnes svět funguje. lukjaněnko je jen z mnoha zabedněných pitomců, kteří sice leccos vidí, ale nic nechápou. jak se mají vyrovnat s tím, že u nich doma to možná vnějškově připomíná ten svět venku, ale uvnitř je to pořád ten stejný chaos a bordel jako za cara? lžou si do kapsy. a bude to zatraceně bolet, až prohlédnou, pokud vůbec. neomlouvám je, snažím se je pochopit, protože jinak bych je musel za to, co dělají, nenávidět, a by mi přišlo hloupé.

 [14] FerryH 07.03.2022 03:24  

@Strýček Biolit[13]: …souhlas … plus jeste dodam u spisovatele kalibru Lukjanenka bych prodpokladal trosku VETSI kapacitu rozumu a schopnosti rozhledu a SOUDNOSTI… zda se ze podpisem tohodle pamfletu ukazal ze je spis IDIOT a HAJZL!


jinak ale pak dale tva agitka na angazovanost sla docela dost mimo misu, ne ? :) to sis mohl odpustit… :) uz samotnym sirenim a informovanim public a odsouzenim tohodle Hnusu jsem ukazal co si o tom myslim, co? nemyslis?

 [13] Strýček Biolit 06.03.2022 15:57  

@yerry[11]: Hele, tohle relativizování (či jak se tomu odborně nadává), je dost nebezpečná věc. Nemůžeš porovnávat (anti)chartu a válku, která stále ještě není rozhodnutá (a kde by tlak veřejnosti v Rusku mohl pomoci, pokud by byl skutečně masivní), válku, která je vedena takovým způsobem, že se zcela účelově střílí do civilistů (a jaderné elekrárny). Pokud můžou herci/spisovatelé a další umělci na straně ukrajinské vzít zbraň a bojovat, pak můžou umělci na straně ruské aspoň „nepodepsat“ (jestli chápeš, jak to myslím). Celé tohle „no, oni vlastně nechtějí“…chtě­jí…kdyby byla skutečně velká většina proti válce, tak by Rusko ani Putin neudržel…jenže není. Může za to totální propaganda, ti lidé jsou onou propagandou naklepaní a prosolení horem dolem, to je třeba férově říci. Jenže…jak to změní současnou situaci?

@FerryH[8]: @BorgDog[9]: @trudoš[12]: Nu…a pánové, co s tím uděláte? Je-li vám na zvracení, potom doporučuji (máte-li možnost) příspět na nějakou sbírku pro Ukrajinu…vhodná by asi byla ta přímo pod patronátem ukrajinské ambasády…oni moc dobře vědí, co za to koupit a kam to obratem poslat. Mohu doporučit, funguje lépe než silný helicid.

 [10] trudoš (editor) 05.03.2022 08:41  

@FerryH[8]: Díky za info, alespoň se mi hezky vyprázdnilo místo v knihovně.

 [9] BorgDog 04.03.2022 21:04  

@FerryH[8]: U toho mě to nepřekvapuje, na zvracení byly už některé výplody na jeho blogu.

 [8] FerryH 04.03.2022 20:10  

zda se, ze se autor podepisuje pod tenhle hnusnej pro-valecnej pamflet:
http://file770.com/numerous-russian-sff-writers-support-ukraine-invasion-in-open-letter/

original v rustine je zde
https://vk.com/wall-204123332_317

…a diskuse tam je vazne vyzivna… TOTALNE na zbliti!
na strojovy preklad doporucuju nastroj www.deepl.com je kvalitnejsi translator nez ten google
Atamanov, Lukjanenko a Lukin – vidite tam jeste nekoho z u nas znamych rus. autoru?

 [7] Garagun 01.08.2015 08:39  

V prosinci 2014 vyšlo v Rusku zatím poslední pokračování série o Hlídkách – „Šestá hlídka“. V českém překladu se zřejmě objeví až v prvním kvartálu roku 2016, ale recenzi originálu si mezitím můžete přečíst zde:

http://www.konstantins.info/recenze_sesta_hlidka.html

 [6] borekspicka 30.12.2014 21:29  

Máte někdo představu zda Argo vydá další knihy tohoto autora?

 [5] vokis 17.05.2010 18:06  

Nakladatelství Argo vydá jako další knížku Zlá doba pro draky

 [3] vokis 05.11.2009 23:47  

30. 11. 2009 vyjde Lord z Planety Země, knížka bude obsahovat všechny tři části této trilogie (princezna stojí za smrt; Neexistující planeta a Skleněné moře)

 [2] vokis 20.06.2009 21:56  

i když je fakt, že Argo si většinou dává dost načas :(

 [1] vokis 04.06.2009 17:12  

Na stránkách nakladatelství Argo, mají v přípravě nový titul Lord z planety země, tak snad se brzy dočkáme vydání :)

1274 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu