kniha » Továrna křiváků
chce si přečíst 1 | chce mít v knihovně 2 | má v knihovně 13
hodnotilo: 11
76%
Továrna křiváků

Dan Simmons

Továrna křiváků

Kategorie: sci-fi - alternativní historie

originální název: The Crook Factory
originál vyšel: 1999

vydání: Plejáda 2012


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [42] Strýček Biolit 15.07.2016 15:09  

@louza[41]: Heh…to chce skutečně talent.

 [41] louza 15.07.2016 11:05  

@Strýček Biolit[40]: Drood taky. Už dřív než to zabalili.

 [40] Strýček Biolit 14.07.2016 23:28  

@Hyperion[38]: Je velice vtipné, že všechna jejich vydání Simmonse skončila ve slevě (až teda na Drooda, tam nevím).

 [39] Gaarq (editor) 10.07.2016 15:45  

@eviljack[37]: díky, už kdysi jsem z těchto důvodů něco od nich nechtěl kupovat, matně si vzpomínám, proto se ptám.

@Hyperion[38]: člověk by jim nejraději poděkoval pěstí mezi oči. sbohem, endymione…

 [38] Hyperion (editor) 10.07.2016 10:43  

Inu, nakl. Plejáda tu zařídila u Simmonse několikaletý stop stav nejen vzhledem ke kvalitě jejich práce…

 [37] eviljack 10.07.2016 10:10  

@Gaarq[36]: Spousta překlepů, případně chybějících písmenek, chyby v mě/mně, agenti sbíhají (ne z kopce, ale k nepříteli) a podobně, chaos v používání terminologie u zbraní (hlavně kulomet/samopal), překlad je místy dost kostrbatý a nelogický, ale musel bych mít po ruce originál, abych se podíval, jak to bylo myšleno.

 [36] Gaarq (editor) 10.07.2016 08:51  

@eviljack[35]: v jakém smyslu zprasenou? redakce, překlad, úprava?

 [35] eviljack 10.07.2016 06:46  

Objevil jsem Továrnu v Levných knihách, a musím říct, že ještě, že tak. Zaplatit za takhle zprasenou knížku plnou cenu, tak půjdu asi někoho zavraždit.

 [34] KeB (editor) 22.10.2013 21:42  

@Majkl[33]: Musíš sem chodit častěji :)

 [33] Majkl 22.10.2013 20:54  

V kníhkupectve som myslel, že sa jedná o novinku, a tu som sa dozvedel, že je už 10 mesiacov stará. Nevadí, akurát k tej obálke – ak by som si dal LSD a čítal Hemingwaya, takto nejako by som si to predstavoval. LSD tam ale asi nemá výstup, čo? Tak aspoň whisky… :)

 [32] eviljack 15.01.2013 09:42  

To mi tak vychází jen v posledních letech, Drood (2009), Black Hills (2010) a Flashback (2011). Poslední dvě jsou přitom spíš jen takové jednohubky na odreagování, řekl bych. Teď se objevilo dost nových vydání jeho starších děl, chvála Laseru (a možná trochu i Plejádě :)) za ně, ale sám za sebe musím říct, že jsem taky Simmonse na pár měsíců musel dát k ledu. Přečetl jsem od něj asi pět knih za sebou, a z jeho stylu, kdy jeden prd popíše na dvou stránkách, jsem dostával kopřivku :)

 [31] Honzeecheck 21.12.2012 07:45  

@Dilvermoon[28]: no nedávno tu byl s nim nějakej rozhovor, kde říkal, že dává ted jendu knihu ročně, což mi příjde dost teda…

 [30] Dilvermoon (editor) 20.12.2012 12:39  

@idle[29]: Asi tak. Po roce 1989 to tu vypadalo taky jako na úpatí činné knižní sopky, doháněl se brutální skluz. :-)

 [29] idle (editor) 20.12.2012 12:29  

@Dilvermoon[28]: Myslím si, že je to spíš dojem z toho, v jak rychlém sledu vycházejí jeho české překlady. To, že mu napsání trvalo déle, není tak vidět.

 [28] Dilvermoon (editor) 20.12.2012 12:26  

Padlo tu něco o nadměrné psavosti Dana Simmonse. Tak jsem to spočítal.

Za 26 let vydal 18 SF románů, 3 detektivky, 2 romány mimo tyto žánry.

Mně tohle nepřipadá jako grafomanie.

 [23] pull 20.12.2012 10:44  

Jo, je to Simmons, takže kniha je lákavá, ale pro mě kvůli diskutované obálce ještě lákavější. Musím ji mít ;)

@FerryH[22]: Madam Brbla, to tedy (vy)zní. Schválně jak ti Jana poděkuje…

 [18] Madam Brbla 19.12.2012 13:26  

@louza[17]: Nebrblám – ptám se;-). Jednou je to databáze sci-fi, fantasy a hororu, tak by tady měly být tituly tímto žánrem přinejmenším nepatrně líznuté.

 [17] louza 19.12.2012 12:14  

Ok. Tohle já všechno beru. Jsem rád, že místní osazenstvo ocení i knihy nad rámec žánru. Pak ale nechápu to brblání „že tohle na legii nepatří“, když už se někdo pokusí prolomit ledy. A vídám ho tu poměrně často. Místo abychom byli rádi za každou knihu s níž si editoři dali tu práci.

Jano, proč brbláš?

Mimochodem, ta obálka je tak šílená, že od ní nemohu odtrhnout oči. Martin Zhouf asi použil Jřího X Doležala jako kreativního poradce, jinak mi to hlava nebere.

 [16] KeB (editor) 19.12.2012 11:42  

@louza[13]: Když jsem se na podobnou věc ptal před časem já, bylo mi řečeno, že můžu dostat editorskej přístup a pustit se do toho :)

 [15] Dilvermoon (editor) 19.12.2012 11:29  

@idle[14]: Právě. Stačí si uvědomit, kdo všechno napsal něco ze SF a má na legii profil. :-)

 [14] idle (editor) 19.12.2012 11:23  

@louza[13]: Jenže pokud nechceš na Legii evidovat veškerou beletrii (což není v silách zdejších editorů), tak někde tu hranici narýsovat musíš.

 [13] louza 19.12.2012 11:18  

Tyhle žánrový škatulky jsou svazující. Když už tu ten autor je, tak bych sem knihu klidně zařadil všechny jeho knihy. Do důsledku vzato, skoro celá beletrie je fantastika, když jsou ty příběhy vymyšlené, ne?

 [12] Dilvermoon (editor) 19.12.2012 10:33  

@Hyperion[11]: Jo, tak přesně tenhle tag byl jediný, který bylo možno se zavřenýma očima použít k Fázi gravitace (ani tu „tajemnou ženu“ jsem tam nenašel :-))

 [11] Hyperion (editor) 19.12.2012 10:25  

@Jana677[6]: No, na Legii to (ne)patří, ledaže bys to sehrála na alternativní historii, to by potom možná prošlo.

 [10] Honzeecheck 19.12.2012 10:17  

@Dilvermoon[8]: jo, to přirovnání jsem použil špatně, prostě má moc velkou kadenci na mě… a všechno sází do doby, která je sice neokoukaná, ale pro mě osobně taky naprosto nezajímavá

 [9] Madam Brbla 19.12.2012 10:08  

@KeB[7]: Souvislost to jistě má… ale tím se nemění fakt, že to vypadá, jako by obálku tvořila zfetovaná puberťačka, která si poprvé zkouší všemožné funkce grafického programu:-P

 [8] Dilvermoon (editor) 19.12.2012 10:04  

Tak to já mám na Simmonsovi zmíněnou „žánrovou rozplizlost“ velmi rád. Nedrtí pořád nové a nové variace na totéž, nebojí se překvapit a myslím, že mu to vychází. Tohle vypadá opět na mix fikce a reality, což je část jeho tvorby, kterou stavím nad horory a určitě si přečtu (mimochodem – že by Simmons „chrlil knihy jako Baťa cvičky“? To teda těžko…)

 [7] KeB (editor) 19.12.2012 09:57  

@Hyperion[5]: @Jana677[6]: Třeba to má úzkou souvislost s románem a vy všichni autorovi obálky křivdíte :)

 [6] Madam Brbla 19.12.2012 09:54  

@Hyperion[5]: „Odvážná kreace“ je hodně laskavý eufemizmus pro tento nevkusný zvratek. Tématicky mě to neláká (patří to sem vůbec?), zřejmě si vystačím s vypůjčením v knihovně.

 [5] Hyperion (editor) 19.12.2012 09:49  

No faktem je, že na takhle odvážnou kreaci na obálce bychom si v Laseru netroufli.

 [4] GeRony (editor) 19.12.2012 09:33  

@Honzeecheck[3]: Mna laka hlavne Simmons v novom vydani od Laseru. Mimo to mam uz iba Teror od neho.

 [3] Honzeecheck 19.12.2012 09:16  

mě už ten Simmons prostě neláká, chrlí knihy jak baťa cvičky a žánrově tak divně rozplizlý… :-/ A obálka mi připomíná nějakej humrositickej román

 [2] Dilvermoon (editor) 18.12.2012 21:26  

No co, obálka od Martina Zhoufa. Super, ne? Co chtít víc? :-)

 [1] paulhunter 18.12.2012 20:46  

Ta obálka je prostě… strašná. Když jsem jí viděl poprvé, tak jsem si myslel, že jde o vtip. Nejde.

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu