vydání: And Classic 1994; Banshies (web) 2006; Argo (web) 2020

Gotrek  | ***** 25.01.2006 17:47

Naprosto unikátní kniha pojednávající o ve své podstatě mírumilovném mimozemšťanovi se zvláštními schopnostmi. Až si ji seženu, přečtu ji zovu..... Gotrek syn Gurniho

archon  | * 27.01.2006 19:39

Tak tato kniha mi tedy velmi nesedla. Hrdina ač člověk je absolutní superman, který popírá všemožné fyzikální zákony a biologické možnosti lidského organismu.

Doubravka  | **** 25.05.2006 20:54

Nejvíc se mi líbila asi první polovina knihy, pak už to šlo z kopce.. Grokování sice má své kouzlo, stejně jako i vodní bratrstvo, ale všeho moc škodí a náboženství je opium lidstva ;-) Taky jednu zaskočí povážlivý nedostatek žen, které nejsou sexbomby a nešvidrají po všech mužích vilným očkem. Ale co jiného od Heinleina čekat, že.. Kniha se čte dobře, je vtipná, milá, atd.. ale někdy mám pocit, že Heinlein píše své postavy přes kopírák a běda tomu, kdo není vtipný, břitký, veselý a hravý. Časem už mě to unavuje. Cizinec v cizí zemi alespoň nekončí naprosto optimisticky, takže ****

psykkoman  | ***** 10.07.2006 01:49

Poprvé jsem četl Cizince v osmnácti a kniha mne naprosto uchvátila. A od té doby ji čtu zhruba 1× za rok, protože vždycky vidím myšlenky,které obsahuje, v jiném, novém světle… a některé mi připadají,jak stárnu, ještě mnohem aktuálnější…

stimílek  | ***** 21.01.2009 18:40

Poprvé jsem Cizince četl před 14ti lety, podruhé minulý týden. Dobrý překlad, svižný děj(až na mírnou ztrátu tempa někde za polovinou), krásné a chytré ženy;) Neuvěřitelné věci jsou podány uvěřitelně, snad jen ta závěrečná strava je servírována moc stravitelně. Nejsem si jist, jestli bych onu krmi pozřel, i kdybych byl v tom správném kruhu :) I po přečtení nového vydání zůstává tato kniha mezi mými TOP 10. Tak šup, čtěte a grokujte. Ke komentáři archona musít dodat: Jedná se o SF :)

avatar2  | *** 13.05.2016 20:12

Kniha považovaná za klasiku, to však především kvůli svému nápadu, tématu a závěru. Tyto elementy jsou bezchybné. Naprostou většimu knihy však tvoři zoufale nudné tlachání, které ji sráží do průměru. Nebo mi něco uniklo.

jirikk  | *** 14.01.2021 16:27

Po přečtení nového vydání od Arga jsem dávné hodnocení bohužel musel trochu ponížit. Román je příšerně ukecaný, obzvlášť v té aktuální původní verzi, a až zas tak nic moc se tam neděje. Jde o knihu taženou jednou tezí, která se pomocí sáhodlouhých dialogů představuje čtenářům (v tomto mi trochu připomněl Atlasovu vzpouru od Randové). Jistě, jako podobenství o příchodu nepoznamenaného člověka bez civilizačních nánosů se Cizinec jakž takž drží, ten konflikt čistého, který přichází sdílet vodu (Marťan) a zkaženého (naše kultura, respektive USA) je silný a nosný. Heinlein však bohužel ujíždí do představ komuny volného sexu a společného majetku, přičemž zejména to první popisuje se zřejmým nadšeným slintáním. Chápu, že na počátku 60.let musely jeho myšlenky vzbudit zájem a možná pobouření, dnes však, když známe neslavné konce řady podobných experimentů, na něm těžko hledat něco inspirativního. Je mi to líto, zatímco nedávno též reeditovaná Měsíc je drsná milenka potvrdila postavení nepopiratelné klasiky, o Cizinci totéž napsat nedokážu.