kniha » Hyperion
v Top10 57 | chce si přečíst 27 | chce mít v knihovně 12 | má v knihovně 158
hodnotilo: 306
92%
Hyperion Více vydání = více obálek.

Dan Simmons

Hyperion

série: Zpěvy Hyperionu
díl v sérii: 1

Tato kniha je částí i jiných knih: Kantos Hyperionu, Hyperion+

Kategorie: sci-fi - space opera

originální název: Hyperion ˙
originál vyšel: 06/1989

vydání: Laser-books (web) 1996; Laser-books (web) 1998; Laser-books (web) 2002; Lindeni (web) 2024

odkazy: 5x [recenze], 1x [ukázka]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 264 příspěvků celkem

 [66] Strýček Biolit 13.06.2024 13:00  

@Hyperion[64]: A Les kostí od Holdstocka má – místo plus – pro jistotu hvězdičku (tam šlo tuším také o to, že byla přidána/chyběla nějaká povídka, který byla půlvodně u Merlinova lesa).

@Filther[62]: Vidíš, máš je tady…tak můžeš do diskuze k příslušným knihám naházet, co a jak…a třeba to nějak přechroupou a zařadí.

 [65] quinnet (editor) 13.06.2024 10:41  

Tak nie vždy sa dá pri novinke dopátrať, čo vlastne kniha obsahuje. Fyzicky nie je po ruke a ukážky málokedy zahrňujú obsah. Je tu kopec poviedkových zbierok u ktorých nevieme aké poviedky obsahujú. A čo teraz pozerám, Argo vydalo dokonca niektoré poviedky z Mycélia ako samostatné e-booky. Samozrejme v ukážke je vidieť len jedna. A nové vydania nevyšli ako e-book. Takže sa musíme spoľahnúť, že to tu niekto v diskusii dá na pravú mieru a dodá chýbajúce informácie.

 [64] Hyperion (editor) 13.06.2024 09:18  

Je v tom trochu chaos, v rámci edice Fantastika jsou tu + označeny knihy Poslední jednorožec, Hyperion a Brány Anubisovy, kde vyšly bonusové povídky. Oproti tomu první dva svazky Mycelia či román Hardware tu + označeny nejsou, přestože bonusové povídky obsahují. A aby toho nebylo málo, aktuální vydání Posledního jednorožce je řazeno pod +, ovšem mělo by být řazeno jako běžné vydání (bonusová práce vyjde až v Cestě domů).

 [63] Strýček Biolit 12.06.2024 20:03  

@Filther[62]: Tak zakřič na editory, ať si to nějak mezi sebou ustálí, případně ať Mycelium rozdělí.

 [62] Filther 12.06.2024 11:40  

@Strýček Biolit[60]: Divne mi pride, ze tento postup teda nebol aplikovany na nove vydanie Mycelia od Vilmy Kadleckovej, kde niektore knihy tiez obsahuju bonusove poviedky, co boli predtym vydane len v roznych antologiach :-/ Podla mna to mohlo byt kludne riesene poznamkou k vydaniu.

 [60] Strýček Biolit 11.06.2024 22:43  

@Trip[59]: Ber to tak, že Legie je databáze, tj. snaha je být co nejpřesnější. Pokud by kniha měla novou předmluvu, budiž, neřešit. Ovšem pokud je textově jiná (přepracovaná/přep­saná/jinak uspořádaná autorem, případně obsahuje něco navíc), určitě si zaslouží nějak označit a neslučovat s dříve vydanými kousky.

 [59] Trip 11.06.2024 20:14  

@idle[58]: A to len z tohto dôvodu nemôže byť spolu? Myslím, že to je naozaj rovnaká kniha, akurát s bonusom – čo je uvedené v poznámke.

 [58] idle (editor) 03.06.2024 11:28  

@Trip[57]: V té plusové verzi je navíc povídka.

 [57] Trip 03.06.2024 10:08  

Čo znamená tá verzia „Hyperion+“? Ak sa niektoré vydanie trochu odlišuje, tak stačí dopísať do poznámky a pekne spojiť všetky Hyperion vydania do jedného, nie?

 [56] ce (editor) 26.05.2024 15:14  

Vydání Argo&Triton 2024 přesunuto pod Hyperion+.

 [55] Hyperion (editor) 26.05.2024 09:59  

Ano, vnitřek je stejný, pouze lehké redakční úpravy a změněná grafika.

 [54] ce (editor) 25.05.2024 16:38  

Obsahuje nove vydání argo&triton 2024 také navíc povídku jako vydáni 2017 ?
(Protože pak by mělo být společně s tímto vydáním.)

 [53] eviljack 04.12.2021 15:10  

Tak se prý chystá adaptace Hyperionu, to jsem na to zvědavý :) Původně to měla být nějaká minisérie, ale teď to vypadá na celovečerák.

 [52] Gaarq (editor) 22.10.2011 12:13  

@BorgDog[49]: kouzlo spočívá v tom, že si nevyberu knihu s vysokým hodnocením průměrným, ale s vysokým hodnocením od lidí, kteří mají podobný vkus. to je na legii to nejlepší! honajz by se pak vyvaroval svých „jdu proti proudu“ ;) jistě, párkrát mě napálili i kamarádi s podobným vkusem, ale to je riziko podnikání.

 [51] V.Š. 22.10.2011 11:45  

odstraněno autorem

 [50] idle (editor) 22.10.2011 10:40  

@BorgDog[49]: Jo, s tím souhlasím.

Ovšem zrovna honajz by už pomalu mohl tušit, že legijní hodnocení pro něj nejsou žádné smysluplné vodítko. :)

 [49] BorgDog 22.10.2011 10:29  

@stimílek[48]: Řekl bych, že prostě ze zvědavosti, na základě vysokých hodnocení. Já už to také udělal, vybral jsem si knihu podle Legie, ačkoliv na základě anotace i popisu obsahu bych se jí nikdy nedotkl.

 [48] stimílek 22.10.2011 09:46  

@Majkl[47]: Já jen přemýšlím, proč všechny ty hrozné knihy čte. Trochu masochistický přístup :)

 [47] Majkl 29.09.2011 01:05  

@Pepa 62[45]: @Jana677[46]: súhlas, súhlas :) Čo som tak pozrel na honajzove hodnotenia, zdá sa byť náročnejším čitateľom alebo má špecifický vkus.

 [46] Madam Brbla 28.09.2011 22:02  

@Pepa 62[45]: Tak to je nás víc, ale na druhou stranu jsem ráda, že mě Simmonsova tvorba oslovuje a ohrnování nosu si můžu schovat pro jiné autory:-).

 [45] Pepa 62 28.09.2011 20:12  

Chápu, že někdo má rád holky, jiný vdolky, ale takhle přísnému odsudku od honajze opravdu nerozumím.

 [44] Pepa 62 16.07.2010 15:55  

No jo, jenže když vyjde Hyperion až před Vánoci, kdy potom vyjdou Hladové hry? Těžko je bude Laser vydávat obě ve stejném, byť z pohledu vydavatele atraktivním termínu.A to by se ještě relativně mohlo objevit Black Hills od Plejády.

 [43] Majkl 15.07.2010 21:05  

@Hyperion[42]: hlavne, že to vyjde. Koniec roka vo veľkom štýle :)

 [42] Hyperion (editor) 15.07.2010 21:01  

Jestli to bude u Laseru, pak je všechno v nejlepším pořádku :-)))

 [41] papuja 15.07.2010 20:30  

@Hyperion[40]: Ok díky. Udělám tedy jinou objednávku, jinak bych se načekal:))))

 [40] Hyperion (editor) 15.07.2010 20:26  

Na stránkách Laseru to je, jen jsem to stáhl z aktuálně připravovaných knih. Hyperion vyjde až před Vánoci, chtěli jsme ho vydat před prázdninami, ovšem externí redakce trvala příliš dlouho. Vydat to o prázdninách prakticky nemá cenu, teď se knihy v podstatě neprodávají.

 [39] papuja 15.07.2010 20:11  

Jak to teda vypadá s tím vydáním??????? – chci objednávat a najednou to není ani na stránkách Laseru:((

 [38] knedle (editor) 01.07.2010 14:24  

az/pokud bude audit/kalkulace na samostatné stránce, nezapomeňte sem hodit link

jinak já jsem příjemně překvapen s tímto krokem a jsem zvědav, jaká budou čísla

a pokud to není v plánu, určitě bych na tom část marketingu postavil

 [37] louza 31.05.2010 10:14  

…přitom Hyperion rozhodně není nejlepší kniha co kdy Simmons napsal. Možná nejlepší sci-fi, ale rozhodně ne kniha.

 [36] Hyperion (editor) 29.05.2010 10:21  

No jo, Laser má věrné čtenáře, stejně jako Simmons. Osobně se vůbec nedivím, kdyby to vydával někdo jiný, chovám se stejně. :-)

 [35] Lucc 28.05.2010 18:45  

@Hyperion[34]: „A nikdo tu ani necekl o nějakých ušlechtilých důvodech, nebo snad jo?“

Někteří to tu naznačují např. že „podpoří to Laser aby vydal Endymion v novém překladu“, „jde přece o Simmonse“ atp. Mnohdy se to nevztahuje k auditu, ale příjde mi, že okolo knihy zavládla jakási hysterie a někteří (neúmyslně) používají manipulativní komunikační techniky.

 [34] Hyperion (editor) 28.05.2010 14:06  

To Lucc: Tvůj nick dobře znám a můj povzdech nebyl zaměřen na Tebe, naopak každého fanouška F&SF považuju za člena rodiny :-)

A k té ceně – je nepochybně vysoká, ovšem uvědom si, že původně ty knihy vyšly rozdělené a kdyby tak vyšly i teď, nikdo by si nestěžoval na cenu, spíš naopak. 500 stran za 300 Kč, to je dobrá cena. Chápu, že se fanouškům nezdá cena 599 Kč, ovšem to v důsledku znamená, že knihu o 1000 stranách prostě musíš rozdělit… A máme tu dalšího Simmonse v překladu Milana Žáčka…

Ad cena: Nevím, jestli je to marketing nebo ne, vlastně je mi to jedno. Já si prostě řekl, že když je tu tolik povyku, tak zveřejníme reálná data, aby fanoušek viděl, že ho tu nikdo neodírá na krev. Podobné diskuse jsou nejen u knih nakladatelství Laser a povětšinou plynou z neznalosti. Myslím, že když pro jednou někdo ukáže, jak to vlastně funguje, ničemu to neuškodí. A pokud to třeba přispěje k prodeji, tak tím lépe, o tom není sporu, zrovna Hyperion budu prosazovat kde se jen naskytne příležitost, pro mě je to kniha knih. A nikdo tu ani necekl o nějakých ušlechtilých důvodech, nebo snad jo?

 [33] Lucc 28.05.2010 11:57  

@Hyperion[29]: @Hyperion[30]: Docela se divím, že zrovna tobě je můj nick neznámý. Na fandsf.cz jsem v diskuzi už dlouho docela aktivní. A aby bylo pro všechny naprosto jasno, nejsem nikdo jakkoliv finančně zainteresovaný na vydávání ani distibuci knih jakéhokoliv žánru. Jsem jen obyčejný čtenář náročnější SF, F a H, jak si může ověřit každý, kdo si pročte má hodnocení, komentáře a knihovnu.

K ceně: Nechci říct, že je to předražené, říkám jen, že za jednu knihu je to vysoká částka. Proto ta nezvyklá podpora prodeje, o které mluvím níže.

Ke zveřejnění auditu: Ani ses nebránil „nařčení“ z marketingu. Takže mám asi pravdu. Je to zajímavé gesto, které sice umožní leckomu nakouknout pod pokličku, ale v podstatě je to asi spíš na zvýšení prodeje. Ať už proto, že se okolo toho rozproudí debata (už se stalo) nebo proto, že se někteří budou dívat, jak si kniha vede, budou jí držet palce a třeba i přesvědčí některé, aby si ji koupili. To je naprosto v pořádku, a je to jen dobře, že se někdo pustil do tak zajímavé akce. Jen je třeba si nenechat nakukat nějaké rádoby ušlechtilé důvody, proč se vůbec veřejný audit dělá.

 [32] stimílek 28.05.2010 10:09  

Já mám původní brožované vydání a vázané si taky pořídím. Proč? Protože se mi paperbacky po mnoha přečteních rozpadají. Protože si to Hyperion i Laser zaslouží. Protože mi cena nepřijde zase tak vysoká, když ji srovnám např. s cenami (a obsahem) hudebních CD.

 [31] GeRony (editor) 26.05.2010 12:22  

Tak a trosku prispejem aj ja do diskusie. Ja som uz davnejsie rozmyslal nad touto seriou a v podstate nove vydanie a este k tomu dve knihy v jednej kope to za mna rozhodlo. Keby som uz knihy mal, nekupoval by som. K cene – co dodat, pochybujem, ze si niekto cenu len tak vycuca z prstu a vyssiu cenu musia mat urcite obhajitelnu, inak riskuju, ze sa titul kvoli cene nebude predavat a tym padom sa ani nevratia naklady. Ku kroku zverejnit kalkulaciu, pre mna urcite zaujimava informacia, uz len kvoli tomu, aby som zistil, ako to vlastne chodi.

 [30] Hyperion (editor) 26.05.2010 12:04  

To Lucc: V poslední době se kolem cen Laseru strhla jakási debata, povětšinou rozpoutaná nepříliš známými nicky. Tohle ber jako reakci, v důsledku to debatu rozhodně neumlčí, ti, co proti ceně protestují řeknou, že jsme si ta čísla prostě vymysleli. Vlastně to ničemu nepomůže… Ovšem pro ty, co nám věří (a já pořád doufám, že i tací se najdou), uvidí, jak se vlastně určuje cena knihy, které náklady hrají roli (a taky kam vlastně většina ceny putuju, do kapes nakladatele tedy rozhodně nikoli).

 [29] Hyperion (editor) 26.05.2010 12:00  

Laser po lidech rozhodně nechce, aby si kupovali knihu, kterou už mají (už proto tak nějak nechápu, proč jsi tak rozčílený cenou :-). Naopak, nové vydání je pro novou generaci, ovšem chceme udělat jakési ultimátní vydání (jedná se o 400. knihu Laseru a navíc Hyperion je možná to vůbec nejlepší, co nakladatelství kdy vydalo).

Pokud jde o onen audit, tak asi každý pochopí, že je to něco, co děláme zcela dle svého rozhodnutí. Nejsme k tomu nijak povini. Pokud chcete říct, že zákazníkům lžeme, je to vaše právo. Jen k tomu nemáte vůbec žádné důvody a já si vyhrazuju právo se proti něčemu takovému ohradit. Laser nemá na peníze ani náladu svěřovat kalukulaci někomu jinému, ona kalkulace se ostatně interně dělá u každé knihy, je to normální postup určování ceny knihy. Jen to tentokrát zveřejníme.

 [28] Lucc 26.05.2010 11:58  

Celkem chápu flame, co tu okolo Hyperionu frčí. Zkusím to shrnout a přidat své postřehy. Laser znovu vydává Hyperion, a to v (snad exkluzivní) vázané podobě v jednom svazku za nemalé peníze. Šest stovek není málo a žádné přepočítávání na stránku mne nepřesvědčí. Kdo už obě knihy má brožovaně, nedostane v novém vydání nic zásadního, co by ho nutilo koupit. Zbývá tedy pouze jakási sběratelská touha po „dokonalém“ vydání, jiná motivace mne nenapadá. Pro ty, co Hyperion ještě nemají a chtějí ho, nastává okamžik volby. Šetřivci mají možnost koupit starší vydání levněji, někdo radši sáhne po novém vázaném. Rozhodne trh.

No a teď ke gestu Laseru zveřejnit údaje o prodaných výtiscích a celkový rozpočet či co to vlastně má být. Je to marketing. Celkem fajn, ale pořád marketing. Nebo se snad pletu? Nevidím jediný jiný důvod, když tak mne Martine oprav. A souhlasím s těmi názory, které říkají, že nikde není zaručena trensparentnost. Protože jediný podstatný údaj v těch, co Martin uvádí, je počet prodaných výtisků. A ten není nikdo kromě nakladatele schopný uvést a i nakladatel s tím bude mít problémy (kvůli remitendám). Je tedy jen na nás, zda budeme Laseru věřit. Já bych tu cifru bral s určitou rezervou, někteří jsou možná důvěřivější.

 [27] louza 26.05.2010 10:07  

Majkl : nebudu si kupovat podruhé knížku, kterou už jsem si koupil. Laser podpořím až vydají Corrion Comfort. To musí stačit.

Pro ostatní, nevím čeho si myslíte, že dosáhnete, když mi budete nadávat. Každý analytik vám potvrdí, že audity, které dělá firma pro informaci veřejnosti či věřitelů jsou běžně svěřovány externím společnostem (interní si pro vlastní potřebu samozřejmě dělá sama, protože je jasné, že sama sobě lhát nebude). To je běžná praxe. Možná ve státním sektoru to může fungovat jinak, ale s tím nemám žádné zkušenosti.

 [26] Majkl 25.05.2010 21:10  

louza: ber to takto jednoducho – podporíš Laser kúpou Hyperionu a zvýšiš šance na nové a dôstojné vydanie Endymionu (ideálne vcelku)… myslím, že to za to stojí. A v prípade vysokokvalitného Simmonsa nie je čo riešiť.

1poslední 264 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu