Diskuze - příspěvky u povídek
Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé
Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: technické / spoilery / všechny skryté
Clarice | 10.06.2015 15:48 | |
---|---|---|
povídka: Torgersen, Brad R. - Přidělenci
Překladem to asi nebude, takže spíš autorův styl může za to, že mě tato povídka skoro vůbec nenadchla. Je to takové utahané. Příběh působí nevyzrále a celkově spíš jako slohovka. Co se mého hodnocení týče, je to výraz milosrdenství. A vztahu ke sci-fi. |
edo_nick | 09.06.2015 20:20 | |
---|---|---|
povídka: Rečková, Jana - Zácpa
Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit? |
Gaarq (editor) | 27.05.2015 07:33 | |
---|---|---|
povídka: Pratchett, Terry - Moře a malé rybky
@LuciusWlk: dovolím si malé jazykové okénko. holt je od německého halt, rakouská výslovnost, tedy s té na konci. pokud ovšem nemíníš, že pratchett uměl psát holdy, tedy projevy úcty, to by bylo s dé ;) |
Madam Brbla | 21.05.2015 12:57 | |
---|---|---|
povídka: Hill, Joe - Černý telefon
@Romison[1]: Hádám, že to je jakási obsedantní forma neškodné úchylky, kdy prostě tak nějak zcela subjektivně cítím „tolik je málo, tolik je moc“. Ano, připadám si při hodnocení pokaždé jako puntičkářský kretén, což se neslučuje s mým obvyklým bordelářským charakterem. Téma do drbárny… nebo pro psychiatra. |
Romison | 21.05.2015 12:42 | |
---|---|---|
povídka: Hill, Joe - Černý telefon
@Madam Brbla# by me Jani zajimalo, jak vzdycky prijdes na to presny procento? :) |
BorgDog | 12.05.2015 23:25 | |
---|---|---|
povídka: King, William - Lamiina zhouba
@KeB[2]: Název jsem postřehl, ale nečetl jsem, tak nevím. |
KeB (editor) | 12.05.2015 15:57 | |
---|---|---|
povídka: King, William - Lamiina zhouba
Borgu, neleze ti někdo do zelí? :D |
Polinius (editor) | 09.05.2015 18:49 | |
---|---|---|
povídka: Švachouček, Stanislav - Štěstí
Vůbec není špatná. Na velmi malém prostoru dokáže vyvolávat pěkný pocit melancholie, co je to štěstí? Štěstí může být i umřít, změnit se v diamant a octnout se na náhrdelníku robotky. :) |
Lucc | 08.05.2015 23:06 | |
---|---|---|
Po váhání jsem dal tomtsův nový tag. Ale je to ke zvážení. Do úvahy připadají i jiné, je to na dost odborné posouzení, asi by to chtělo znát i originál povídky a umět slušně anglicky a navíc znát i fakta o reklamách na obálkách – čili jak moc se v „povídce“ kecá či nikoliv. Výzva pro noira nebo Hyperiona :) |
quinnet (editor) | 02.05.2015 21:03 | |
---|---|---|
povídka: Pohl, Milan - Optimalizátor
Snaha o maximalizovanie výkonnosti svojich zamestnancov, prinesie do praxe jeden zaujímavý vynález. Ako sa ho len zbaviť? Mierne humoristická poviedka, napísaná vcelku dobre, len nosný nápad je už v dnešných časoch pomerne zastaralý |
KeB (editor) | 21.03.2015 16:14 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@měšťan[32]: Děkuji, od tebe mne to těší dvojnásob. Nyní můžu jít zase spamovat někam jinam… |
měšťan | 20.03.2015 21:55 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@toms[33]: Vysvětli. |
toms (editor) | 20.03.2015 21:02 | |
---|---|---|
Tento diskuzní příspěvek je technického/administračního rázu - zobrazit? |
Marigold (editor) | 20.03.2015 20:11 | |
---|---|---|
Tento diskuzní příspěvek je technického/administračního rázu - zobrazit? |
toms (editor) | 20.03.2015 16:48 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@měšťan[32]: pořád takový skromný nesmělý studentík :-) |
měšťan | 20.03.2015 12:10 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@KeB[31]: Sám jsi trol :) |
KeB (editor) | 20.03.2015 11:32 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@Gaarq[22]: s reagováním na trolly je to stejné jako s pročítáním diskuzí pod novinkama a nedejbože s přispíváním do diskuzí pod novinkama, nikdy to nikam nevede, ale člověk to čas od času zkusí :) |
FerryH | 19.03.2015 20:17 | |
---|---|---|
povídka: Asimov, Isaac - Mrchožrouti
no musim se Interpressu a podobnych komouskych casaku zas i trosku zastat, nekdy se stal i opak toho co popisujete: http://www.legie.info/povidka/1496-alfred-elton-van-vogt-jako-bajny-fenix (ten preklad „novy“ v Ikarii je FAKT priserny a nechutne kraceny … mozna ale jde o nejakou zcela jinou verzi povidky od samotneho autora… a prekladatel z nepochopitelnych duvodu sahl po te kracene verzi namisto te zname uz z casaku I. a fanzinu (pro me osobne takovato pripadna neznalost prekladatele neomlouva!… :)) |
toms (editor) | 19.03.2015 12:17 | |
---|---|---|
povídka: Asimov, Isaac - Mrchožrouti
@gowery[1]: já myslím, že Tvoje úvaha jde správným směrem. Už se tady myslím mluvilo o tom, že z nedostupnosti originální předlohy se přebíraly překlady ze socialistických států. Ono se to pak dalo i snadněji obhájit, že je to sice americká povídka, ale když to vyšlo v SSSR, tak je to v pořádku. Druhým důvodem mohlo být to, že byl omezený rozsah, který může být v příslušném periodiku otištěn, a tak bylo nutné delší povídky zkracovat, často i výrazně (viz zrovna tento případ), aby s tím měl překladatel méně práce, použil překlad, který už zkrácený byl. Nevýhoda těchto zásahů bohužel byla ta, že výsledný produkt už mnohdy neměl s původní předlohou mnoho společného :-D Jen pro zajímavost: tento překlad byl otištěn později ve fanzinu Science fiction 1988, č. 1, s. 2–7. |
gowery | 18.03.2015 21:25 | |
---|---|---|
povídka: Asimov, Isaac - Mrchožrouti
Ten překlad, co vyšel v Interpressu, podle mě pochází z ruského překladu, nikoli z originálu. K této domněnce mě vede jednak absence jména překladatele, druhak jazykovědná úvaha: v originále se planeta dotyčných emzáků nazývá Hurria, v tom časopiseckém vydání je však Charria. Smysl to začne dávat ve chvíli, kdy si uvědomíme, že Rusové nemají H a v přepisech jmen ho nahrazují Ch (X), a taky že do azbuky přepisují foneticky. Jestli jsem objevil Ameriku, tak jako bych nic neřek :-) |
měšťan | 18.03.2015 14:51 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@Strýček Biolit[29]: Tak, a teď ještě soukromý deník :) |
Strýček Biolit | 18.03.2015 14:41 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@měšťan[21]: No to je jasný, že má každý jiný vkus. Pokud nechceš navnadit/odradit, pak nechápu i ono hodnocení bez komentáře (taky se promítne, svým způsobem varuje/navnazuje). Pokud to tedy neděláš jen a pouze pro sebe…pak ovšem nechápu, proč si na to nevedeš nějaký soukromý deník. |
měšťan | 18.03.2015 13:40 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@toms[23]: Řekl bych, že teď sis na sebe něco vztahovačně vztáhnul :) |
měšťan | 18.03.2015 13:39 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@Gaarq[22]: Ano, rádobyvtipné poznámky o trolech, to tu dlouho nebylo. |
toms (editor) | 18.03.2015 12:57 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@Hyperion[25]: no, jestli jsem si s Tebou dal pivo, tak jsem byl tak opilej, že si to nepamatuju :-) Ale jinak, však Ty víš :-D |
Hyperion (editor) | 18.03.2015 12:55 | |
---|---|---|
@toms[23]: Takže my dva nejsme kamarádi, jo? (nemusíš odpovídat) :-) |
Hyperion (editor) | 18.03.2015 12:54 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
Tak pozor, od začátku se naopak straním jakéhokoli popichování. První koment je pouze konstatování skutečnosti, že u měšťana jsou velmi nízká hodnocení standard, takže mluvit o hodně velkém rozptylu v hodnocení není tak docela na místě. Upřímně je mi jedno, pokud měšťan dá každé povídce z XB-1 brak nebo ne. Celou tuhle diskusi vedu na téma „hodnocení“, vůbec ne na téma „hodnocení toho kterého uživatele“. Pokud to tak bylo pochopeno, pak to bylo pochopeno špatně. |
toms (editor) | 18.03.2015 12:51 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@měšťan[17]: já jsem naprosto smířený s celým světem, ale to neznámená, že budu držet hubu jen proto, že by si to někdo přál, na to už jsem trošičku starý :-) Můj příspěvek vůbec nemluvil o Tobě, to jen Ty sis to vztahovačně vztáhnul na svou osobu a hned spojil s Hyperionovým příspěvkem. V tomto konkrétním případě jsem měl na mysli úplně jiné dvě osoby a ne, nebudu je jmenovat, protože tady vůbec nešlo o konkrétní jména, ale styl či způsob hodnocení. Nějakých osobních animozit jsem dalek (Hyperiona jsem viděl osobně pouze někdy počátkem 90. let na nějakém conu a jako mladičkého kluka jsem ho ani moc nebral na vědomí), ale pokud si myslíš něco jiného, vyvracet Ti to nebudu :-D |
Gaarq (editor) | 18.03.2015 12:51 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
pánové, na každé kleci s trolem bývá obřím písmem NEKRMIT a stejně jsou ta nebohá zvířata stále přežraná. |
měšťan | 18.03.2015 12:05 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@Strýček Biolit[20]: Proč někoho vnadit nebo varovat? Každý má jiný vkus. |
Strýček Biolit | 18.03.2015 11:40 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@měšťan[19]: Páč tím poskytneš „službu“ veřejnosti? Navnadíš/varuješ potenciální čtenáře na dobrý kus/před brakem? |
měšťan | 18.03.2015 11:35 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@Strýček Biolit[18]: Nechápu, proč bych měl neustále někomu vysvětlovat, proč jsem hodnotil tak a ne onak. Ať si „kamarádi“ klidně povykují. |
Strýček Biolit | 18.03.2015 11:27 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@měšťan[15]: Jo, to beru. Myslím, že kdybys něco podobného (byť možná trochu rozvedeného) napsal do komentáře, ubylo by i toho povykování. |
měšťan | 18.03.2015 11:16 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@toms[16]: Smířit nebo nesmířit s tím, že si budu hodnotit jak chci, by se spíš měla „parta kamarádů“. A popichovat začal Hyperion a ty, viz. vaše příspěvky 1 a 2. Tak se nediv :) |
toms (editor) | 18.03.2015 10:56 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@měšťan[14]: ale on si každý hodnotí jak chce, to přece nejde ovlivnit:-) Jenže neočekávej, že když píchneš do vosího hnízda, aby Ti vosy začaly snášet med:-) Ty si komentuj a hodnoť jak chceš a smiř (nebo nesmiř, toť Tvůj vnitřní boj), že se může stát, že se někdo ozve a „začne povykovat“ :-) Jednak je to přirozené a druhak se tu aspoň něco děje:-D |
měšťan | 18.03.2015 09:55 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@Strýček Biolit[12]: Protože to bylo ufňukané a o ničem. Prostě výplod psychologa :) |
měšťan | 18.03.2015 09:53 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@toms[13]: Skoro vždy, když tady dá někdo nějaké povídce nízké hodnocení, nastoupí „parta kamarádů“ a začne povykovat, proč dal tolik a ne tolik, ať to vysvětlí atd.. Nechápu proč. Ať si každý hodnotí jak chce. |
toms (editor) | 18.03.2015 01:19 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@měšťan[10]: no jo, ale Ty jsi mimořádně citlivá povaha :-) |
Strýček Biolit | 18.03.2015 00:03 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@měšťan[11]: Však já proti tvému hodnocení nic nemám, jen jsem rozvíjel myšlenku, nakolik je (ne)přínosné číslo. Ideálně ještě přidej proč tě to nebavilo. |
měšťan | 17.03.2015 23:33 | |
---|---|---|
povídka: McIntosh, Will - Piánko apokalypsa
@Strýček Biolit[3]: Tak já ti to okomentuju: Vůbec mě to nebavilo. |