RSS / diskuze diskuze

Diskuze

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1273274275276277278279280281282283poslední (292)11643 příspěvků celkem

 [637] BlackDawn 08.01.2008 23:06  

Jo co se týká toho Součka tak souhlasím, že je to složitější a všechno tak trochu provázaný ale Däniken a Mareš sem určitě nepatří.Protože Däniken se dá přirovnat k Sitchinovi a Mareš k Mackerlemu a všechny čtyři případy jsou bez příběhů jen holá byť spekulativní fakta.

 [636] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 08.01.2008 21:19  

@barbar[632]: u toho Soucka je to ‚znasobeny‘ problem… nejenze je vlastne klasik moderni ceske scifi ale jeste i ty jeho ‚teoreticke prace‘ casto o scifi primo ci neprimo pojednavaji … i kdyz casto jen tak ‚mimochodem‘… :O)) on Soucek vubec by mistr toho ‚mimochodem‘ :O))

jako souckolog si urcite vzpomenes, ze ve Velkych otaznicich je scifi a fantasticka literatura primou soucasti … soucek tam prekrasne zongluje s fakty citovanymi ze scicfi a fantastiky… a mixuje je z ‚vedeckymi fakty‘… najdeme tam i takove veci jako prime citace a ilustrace z Trosky – Zapas s nebem H.G. Wellse a dalsi a dalsi …

Ono pak bychom vlastne museli smazat treba i Neff – Neco je jinak a peknych par dalsich teoretickych knih ktere ‚jen‘ pojednavaji o fantasticke literature … a scifi nejsou …

asi chapes co minim … ano souhlasim musi se udelat nekde ta hranice .. ovsem nemyslim si, ze by mela byt uplne ostra a direktivne dana … a na druhou stranu pak take asi nevadi kdyz v tehle krajnich pripadech se necha iniciativa na prispevatelich… jen se musi tady jasne rict kde zacina ta ‚mlha‘ a kde uz je jasno … proto sem uvedl ty dva pripady .. pro me je ‚mlha‘ s primhourenim oci treba ten Soucek Velke otazniky .. ale uz jasno a take jasne ‚ne‘ ten Däniken… jak ale rikam je to na diskusi a tim pak zmapujem to ‚zde jsou lvi‘ :O))

 [635] knedle (editor) 08.01.2008 16:32  

kua – to je zas vec: pokud cislo „Nazev casopisu 1/2008“ vyslo v 12/2007, tak ve vydani nechte 12/2007

v Legii nicemu nevadi tento rozpor – kdo s tim bude mit problem, bude nejpis organizator nejake ankety (treba Einsteinuv mozek), ktery bude muset urcit, zda povidky z tohoto casaku patri tam ci tam

 [634] magio (editor v době uložení příspěvku) 08.01.2008 16:26  
Lednová Ikarie a Pevnost

@elfos[633]: Já myslím, že je to zde správně. Pevnost jsem kupoval 19. 12. 2007. Co se Ikarie týče, většinou je na internetu uváděn už rok 2008, nicméně tento časopis nekupuju, tak nevím…

Teď je otázka, jakým způsobem řešit případy, kdy časopis nese číslo 2008, ale fyzicky vyšel ještě v roce 2007. Tohle musí rozhodnout Knedle, já bych tu Pevnost asi přesunul už do tohoto roku, ale fakt těžká otázka…

 [633] elfos (editor) 08.01.2008 11:29  
Lednová Ikarie a Pevnost

Kdy vlastně FYZICKY vycházejí časopisy Ikarie a Pevnost? Konkrétně mi jde o čísla 1/2008.. mám v tom chaos.

Na Legii máme u Ikarie 1/2008: V roce 2008 vydalo nakladatelství Mladá fronta Přibližné datum vydání 31.12.2007 (je tedy zařazena ve vydáních 2008)

  • a Neviditelný pes píše: Rok vydání: 2007

A Pevnost 1/2008, tam máme na Legii: V roce 2007 vydalo nakladatelství Pražská vydavatelská společnost Přibližné datum vydání 18.12.2007 (je tedy zařazena ve vydáních roku 2007)

  • a Neviditelný pes píše: Rok vydání: 2008

Nemělo by to být nějak jinak?

 [632] barbar (editor) 08.01.2008 10:00  
Souček

Sice už jsem nic od Součka léta nečetl, ale býval jsem součkoman. Do jeho seznamu tady bych neřadil: Nebeské detektivky, senzace a záhady Po stopách bludiček Tušení souvislosti Tušení stínu Velké otazníky (Tedy z toho, co znám – „Případ Hitlerových zubů, ponorek, letadel, charakteru a sebevraždy“ už je mi utajen…)

Stejně tu nejsou třeba Otazníky nad hroby a některé další jeho spekulativní práce.

Ale samozřejmě – to je otázka místních šéfů a co tu chtějí. Ve starém Superseznamu, který byl bibliofilsky velmi promakaný, tyhle knihy nebyly, i když si je někteří sběratelé vedli zvlášť…

 [631] barbar (editor) 08.01.2008 09:52  
Daniken a další

Podle mě jde čistě o to, zda to je nebo není beletrie. Tedy zda je v tom obsažen příběh. Pokud ano – sem s tím! Jinak ne. Literatura faktu zřetelně patří jinam, a kdyby se sem měla začít dávat „spekulativní literatura“, někdo by musel začít rozhodovat, co je ještě „seriózní vědecké dílo“ (sem nepatřící), a co už spekulace. Což zavání ideologizací literárního problému…

 [630] BlackDawn 07.01.2008 22:09  

Já mám od Dänikena prakticky vše a stejně jako Jaroslav Mareš si myslím, že jde jen o literaturu faktu.Ono i při pohledu na našeho guru Součka tak dost knih je na stejné bázi.Teď jsem dočetl Otazníky nad hroby a to je taky spíš o faktech.Těž­ko říct.

 [629] knedle (editor) 07.01.2008 18:50  

@FerryH[626]: na bibliografie tu nehrajem  – od toho je wikipedie :)

 [628] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 06.01.2008 01:02  

mno.. cetl jsme uvod k jedne jeho knize vydane slovestine… a tam se docela pokorne priznava ze z neznalosti siril nepravdy a nesmysly .. a uvadi tam par prikladu tech nejokatejsich z ‚vzpominky na budoucnost‘ … no to jen k tem lzim a nelzim … :O).. Jako plus mu musim uznat ze se k nim alespon priznal … coz jsem u zadneho jineho obdobneho autora jeste nikdy nevidel… :O)

 [627] softik (editor v době uložení příspěvku) 06.01.2008 00:18  

@FerryH[626]: Zdravím. Taky jsem pro aby tady Däniken víceméně nebyl. Pouze bych si dovolil s tebou nesouhlasit s tím, že jeho knihy jsou plné lží a nepravd. S tím mlžením souhlasím, ale věci o kterých píše jsou z velké části nevysvětlitelné a tak opravdu nezbývá nic jiného než vyslovovat doměnky a mlžit. Děláme to velice často všichni a on si na tom pouze vybudoval jméno :-)

 [626] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 05.01.2008 22:45  

@knedle[625]: Marese neznam a k tem dalsim > Hassemann,Bílek,Tou­far Toufar sem patri – napsal scifi … ta jedna kniha > Dokument je chtic-nechtic zcela jasna SF osatni zminene zahadology … neznam – necetl jsem…

osobne… jsem pro to, aby se tyhle knihy doplnovali jen v pripade, ze autor sam je spisovatel scifi nebo fantasy … pak to ma smysl a je to v zajmu co nejlepsi kompletace bibliografie autoru, kteri do zanru nejak vyznamne prispeli… a to je prapuvodni ucel tohodle webu, pokud tomu rozumim…

jako priklad uvedu dva pripady ‚zahadologu‘ jeden ano a druhej ne.. podle meho jak to citim…

Däniken < v zadnem pripade NE … neni spisovatel scifi nikdy jim nebyl… (ovsem predem upozornuji, ze soudim podle vzpominek na budoucnost a dalsich jeho podobnych knih.. to je cista ‚zahadologie‘ a neni tam zadny prvek fantastiky-beletrie.. tu jednu jeho knihu co vidim na legii ted.. to Tajemství mayské studny … to sem nikdy necetl vubec netusim co to je… mozna nakonec i napsal jednu scifi?? ;O) kdo vi… asi by to byl obrat k lepsimu… od pseudovedeckych mystifikaci, vetsinou plne lzi a nepravd a mlzeni… k konecne priznane fantastice jen a jen pro zabavu… bez tech nesmyslnych predstiracek ‚vedecke pravdy‘ :O))

…naproti tomu Soucek < ANO … je to klasik ceske scifi… a zaslouzi si mit na legii co neuplnejsi bibliografii i tech veci kere vyslovene scifi nejsou… :O))

 [625] knedle (editor) 05.01.2008 19:44  
Jaroslav Mareš

@BlackDawn[624]: divam se na nej: http://www.legie.info/autor/4191-jaroslav-mares a tu má dve knihy: http://www.legie.info/kniha/7300-jaroslav-mares-draci-chram http://www.legie.info/kniha/7299-jaroslav-mares-kurupira-%2593-zlovestne-tajemstvi

pokud v knihach neni jen tajemno, ale i nejaci demoni (prvni kniha) nebo vyhynula zvirata (tj. fantastika) (druha kniha) – tak zde ma byt – pokud se ovsem o nich jen „keca“ – nemela by tu byt

necet sem nevim,takze otazka na ostatni navstevniky legie:

cetli jste tyto knihy? jak se vam pozdava jejich uvedeni v nasi db knih f a sf?

 [624] BlackDawn 05.01.2008 19:20  
Dotaz na Knedleho

Prohlížel jsem si autori a nějak nechápu proč je na legii Jaroslav Mareš. Je to sice můj oblíbenec ale s tématikou fantasy,horror,sci-fi no nevím. Knihy jako kurupira a podobně jsou zaměřený na kryptozoologii a záhadologii,u­fologii.To by sem tedy patřili i autoři jako Hassemann,Bílek,Tou­far a vůbec všichni co píší o ufo apod?To se mi zdá divný.

 [623] elfos (editor) 05.01.2008 17:56  

@knedle[622]: Snad jo, už to vypadá dobře. :-)

 [622] knedle (editor) 05.01.2008 16:59  
opraveno

takze to nebylo vsechno… to je tak, kdyz nemam poradne vse provazane…

…snad je to vse

 [621] magio (editor v době uložení příspěvku) 05.01.2008 12:09  

@makakuk[620]: Dostaneš se tam klepnutím na další informace.

 [620] makakuk (editor) 05.01.2008 12:04  

@knedle[619]: Nefunguje – nedostanu se do vydání

 [619] knedle (editor) 05.01.2008 11:22  
opraveno

snad je to vse

 [618] knedle (editor) 05.01.2008 11:19  

safra – jdu opravovat

 [617] Marc 04.01.2008 23:54  

zdáse mi to nebo se něco pokakalo?

 [616] makakuk (editor) 04.01.2008 20:37  
Nejde

mi upravovat vydání knih, neb se k editaci nedostanu

 [615] elfos (editor) 04.01.2008 18:18  

@knedle[613]: A taky se u knih při kliknutí na vydání nebo odkazy nezobrazí ani vydání, ani odkazy… takže další informace se asi taky nezobrazují.

 [614] elfos (editor) 04.01.2008 17:54  

@knedle[613]: Jak se tak rozhlížím, vypadá to, že u knih se nezobrazují základní informace (anotace)..

 [613] knedle (editor) 04.01.2008 16:06  
aktualizace

provedeny drobne upravy – pokud neco bude nefunkcni, hlasta zde

(prekopavam uvodni stranku, brzy nabidnu ke komentovani)

 [612] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 02.01.2008 23:53  

ale ty TAKY … mit nebudou :O))

 [611] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 02.01.2008 23:52  
re: do noveho roku

@FerryH[607]: Levnejsi Knihy …samo… jeste sem byl ozralej nejspis :O))

 [610] Ka:o)milka 02.01.2008 20:43  
Ka:o)milka

@magio[605]: Dekuji naucnemu slovniku:o))

 [609] Pista (editor) 02.01.2008 17:30  

@FerryH[607]: Tak jsem byl dneska v knihkupectví, ale Nevnejsi Knihy nemaj. :-))) Hezkej novej rok všem SFF fandům!

 [608] knedle (editor) 01.01.2008 21:29  
opet nas nasel seznam .)

hohooo – na seznamu se zvysilo zaindexovni stranek legie temer o 60% (z 5800+ na 9100+)

takze muzeme ocekavat dalsi naval turistu na legii (a s tim asi spojene i novy naval registraci) – predpokladam, ze se dostanem pres 1000 navstev denne (dle toplistu)

ted mi toplist ukazuje 742.57 – coz je pokles oprotim 900+- z tydnu pred vanocema (coz je logicke – nestuduje se, nepracuje se)

 [607] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 01.01.2008 20:55  
do noveho roku ....

vsechna prani ktera byla dulezita uz vyslovil Knedle a Makakuk … napada me jen jedine … a mozna to nejdulezitejsi – i kdyz zcela jiste zustane jen snem:

Nevnejsi Knihy!

:O)))

 [606] knedle (editor) 01.01.2008 20:40  
zdravim v novem roce

tak par dni neklidu mame za sebou a ja bohuzel lautr nic neudelal… …nicmene:

at se spisovatelum zadari napsat dalsi kvalitni dila, at se prekladatelum zadari zvladnout vsechny prekladateske orisky, at se nakladatelum vyplati vydavat dalsi knihy, at si my ctenari nejen v tomto roce „posmaknem“ na dalsich zabavnych knihach a povidkach (nejen) fantasy a sci-fi

 [605] magio (editor v době uložení příspěvku) 01.01.2008 17:45  
Aukro
 [604] Ka:o)milka 01.01.2008 16:00  

@Pelegrim[595]: Na Aukru je co? Aukce? Dražba? Ď Ď Ď

 [603] makakuk (editor) 31.12.2007 23:46  
PF 2008

Ale jinak všem příznivcům i odpůrcům (pokud existují) našeho webu vše nejlepší do Nového roku plného SF, F či H přeje Makakuk. Za 15 minut čus buřt…

 [602] makakuk (editor) 31.12.2007 23:44  

@softik[601]: Tak bohužel řekl bych že ne, neb to nejsou žádná oficiální vydání.

 [601] softik (editor v době uložení příspěvku) 31.12.2007 16:11  
fan překlady

Zdravím, možná, že se tady o tom již jednalo, ale nenašel jsem to. Zajímalo by mne, jak je to s fanouškovskými překlady, které se v elektronické podobě objevují na netu i když u nás knižně nebyly vydané. Jedná se třeba o pokračování Perry Rhodana. Patří sem a nebo ne ?

 [600] knedle (editor) 30.12.2007 12:24  

@Pelegrim[594]: FAQ budu muset prekopat, uz je 2 roky starej a ani tenkrat nebyl poradne udelanej… nicmene Chyby a pripominky byla jedna z drivejsich sekci  – nahradila ji tato diskuze

nejenom Verne, ale i dalsi autori zde nemaji kompleni dila – proste jen sf a f

 [599] Pelegrim 29.12.2007 23:21  

@makakuk[596]: …aha, už jsem v obraze. Díky :)

 [598] Marc 29.12.2007 20:12  
Nárazník Fantasy a Prózy

http://www.naraznik.cz/

Je to kvalitní znovu obnovený web, na kterém vycházejí kvalitní recenze. A myslím že by bylo dobré ho tu mít taky… Myslím jako je třeba u každé knihy externí odkazy na recenze…

Marc

1273274275276277278279280281282283poslední (292)11643 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu