série » Malazská Kniha padlých
v Top10 193
hodnotilo: 388
92%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Malazská Kniha padlých

Autoři: Steven Erikson

originální název: Malazan Book of the Fallen

počet dílů v sérii: 11

Série patří do světa: Malazský svět

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN

odkazy: 4x [web], 1x [recenze], 2x [info]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


12122232425262728293031poslední (36)1429 příspěvků celkem

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

 [431] Eli 06.12.2011 11:14  

@Honzeecheck[430]: MKP je 10 dílů + Esslemont a Eriksonovy související plánované trilogie (viz. Malazpedie). Takže klidně začni nakupovat. Já si taky v květnu myslela, že začnu pomalu nakupovat a číst..... a prd. Do srpna jsem měla doma MKP 1–8 a Noc nožů a začátkem září jsem měla přečteno :-D

 [430] Honzeecheck 06.12.2011 10:32  

Takže dílů bude 10? Takže už pomalu můžu začít kupovat že jo, když už je i desítka napsaná… :-)

 [429] idle (editor) 03.12.2011 10:52  

@Dilvermoon[427]: Hele, máš v podstatě dobrý plán, ale nad tím pustým ostrovem se ještě trochu zamysli, nebo si na něj aspoň nech zavést internet – třeba taky oceníš diskutování nad detaily nebo dohledávání doplňujících informací. Nebo si počkej, až vyjde i ta slibovaná encyklopedie.

 [428] Majkl 03.12.2011 09:33  

@BorgDog[426]: jediné, čo sa dá presne odhadnúť, že koniec knihy bude fakt silný… a veruže vždy je.

 [427] Dilvermoon (editor) 03.12.2011 09:02  

@knedle[423]: Podobně to po blbých zkušenostech se stoplými sériemi dělám taky. Třeba Reynolds, Hamilton aj. Malaz jsem nečetl, ale jestli se zblázním z té místní chvály, tak ho koupím opět v kuse a pak odcestuju na nějaký pustý ostrov a pustím se do toho. :-)

K tomu přispívají podobný příspěvky jako tenhle tvůj. Žádné jásání nad konkrétním dějem, ale prostě info o způsobu vyprávění. Konkrétně popisovaný styl mě zaujal už i jinde.

 [426] BorgDog 03.12.2011 01:03  

@knedle[425]: Přesně. Je to trochu zvláštní mix předvídatelnosti a nepředvídatelnosti. Relativně brzy lze vytušit, CO se stane. Ale absolutně nejde odhadnout, JAK to dopadne. :-)

 [425] knedle (editor) 03.12.2011 00:54  

Když čtu jednotlivé díly, nevěřícně kroutím hlavou, jakým stylem jde Eriskon (téměř) vždy k finále knihy – sbíhání. Od nějaké páté kapitoly to naznačuje a ty se jen těšíš, jak se postupně srocují ty jednotlívé Síly na jedno místo, ale netušíš, jak to dopadne.

 [424] GeRony (editor) 02.12.2011 23:27  

@knedle[423]: Jasne. Mam takto doma viac serii. Proste doverujem legionarom. Zatial som skoro vobec nebol sklamany.

 [423] knedle (editor) 02.12.2011 23:21  

@GeRony[422]: chapu to spravne, ze ty mas doma 1–8 ale necet si ani jednu z nich?

 [422] GeRony (editor) 02.12.2011 19:50  

Ja mam doma zatial vsetky cesky vydane knihy z Malazu, posledne 2 boli vzdy vianocne darceky od mojej najdrahsej ;) A mozno aj tieto Vianoce tak bude. A kedze bude chybat uz iba posledny desiaty diel, ktory pri spolahlivosti Talpressu mozeme ocakavat takto o rok, premyslam, ze by som sa do Malazu aj pustil… Joooj, to by boli vianocne sviatky, ked by som stihol aspon prve 2 knihy dat… A off topic, minule Vianoce som zacal citat Simmonsa a jeho Kantos Hyperionu, precital som prvu knihu a, trosku iracionalne, kedze su obe knihy v jednom vydani, tak som sa na.ral, ze kniha nema poriadny koniec, ze som ju doteraz nedocital. Inak, az na ten koniec, jednoznacne 100%!

 [421] idle (editor) 02.12.2011 11:08  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [420] idle (editor) 02.12.2011 11:01  

A kdyby náhodou někdo zase pochyboval o čtivosti, zase jsem dneska cestou do práce přejela zastávku. :) (Tentokrát jenom jednu.)

 [418] VaHo 09.10.2011 11:18  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [417] Majkl 07.08.2011 19:20  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [416] idle (editor) 07.08.2011 19:17  

@Majkl[415]: No, tak nějak by to mohlo být, ale jistě chápeš, proč to považuju za ještě ne zcela vysvětlenou oblast. :)

 [415] Majkl 07.08.2011 19:15  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [414] idle (editor) 07.08.2011 16:10  

@Majkl[412]: No, to co se (v souvislosti s prstem) vysvětlilo v šestce tuším jenom odsunulo otázky o kousek dál, pořád nemám pocit, že bych tomu rozuměla nějak dokonale, spíš se jenom dozvím víc souvislostí. :)

 [413] idle (editor) 07.08.2011 16:08  

@Majkl[410]: Pěkné. :)

 [412] Majkl 07.08.2011 12:45  

@VaHo[411]: Neboj, Erikson to vysvetlí ;) V jednotke je to hodenie do vody – plávaj alebo sa utop. Dvojka sa odohráva s hŕstkou známych postáv, ale na inom kontinente, má v sebe veľa mystiky a tajomstiev, ale to len preto, že na to bude ďalej nadväzovať a vysvetľovať (napr. línia s Felisín a povstaním má pokračovanie v štvorke, nevysvetlené udalosti z tejto línie sa vysvetlia v štvorke a šestke, iné zas priamo nadväzujú na príbeh z ďalšieho kontinentu (diely 5, 7)). Neboj, (takmer) všetko pochopíš, až budeš čítať ďalej – séria je poriadne prepracovaná ;)

 [411] VaHo 07.08.2011 11:16  

Ano, to byla další věc která mě mátla, vždycky se jenom něco nakousne (např. ten prst) ,nevysvětlí a jde se dál. A mimochodem přesvědčili jste mě 3. díl už jsem si pořídil a koukám že je to pořádnej špalík.

 [410] Majkl 06.08.2011 20:24  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [409] Hairy_Ass 05.08.2011 20:47  

@VaHo[404]: : Dostal jsem se k němu skrze zdejší stránky – Malazská sága je jedna z nejlépe hodnocených. Prvních zhruba 200 stran prvního dílu jsem horko těžko přelouskával, ale pak se mi to z ničeho nic dostalo pod kůži. Mám rád příběhy z rozvinutou mytologií i historií a Malaz je jeden z nejkomplexnějších příběhů, jaké znám. Navíc má spoustu fantastických postav, tohle buď musíš milovat, nebo nenávidět. :-)

 [408] pull 05.08.2011 20:36  

@VaHo[404]: Objevil jsem ji zde na Legii. Z komentářů a recenzí (ke kterým jsou tu linky) jsem získal pocit, že tohle by mi mohlo sednout. Sedlo. Nemůžu říct, že by mě Měsíční zahrady dostaly hned od začátku, „prokousával“ jsem se, nicméně do čtení se nutit nemusel, postupně propadal okouzlení a fascinaci. Neměl jsem pocit, že se ztrácím, ale pocit, že vidím střípek mozaiky. Erikson mě zkrátka směle a bez servítku hodil doprostřed děje. Děje, který se mi postupně dostal pod kůži (nejenom děj samozřejmě). Měsíční zahrady – dóst dobrý; Dům mrtvých – skvělé, výborné!; Vzpomínky ledu – a sakra, jsem závislej :)

 [407] Majkl 05.08.2011 17:23  

@Hairy_Ass[402]: Dana Krejčová práve prekladá Dust of Dreams, tak sa vrhne na The Crippled God, aby bola hlavná sága do zimy 2012 vydaná. Esslemonta bude aj naďalej prekladať Dana Krejčová, takže asi v 2013 sa dočkáme Return of the Crimson guard (no jo, bude to chvíľu trvať, pokým to bude kompletné). Erikson sa vracia do histórie svojho veľdiela a momentálne píše Kharkanas trilogy, (prvý diel sa volá Forge of Darkness) ktorá sa venuje občianskej vojne Tiste Andii a samozrejme Anomanderovi.

@VaHo[404]: Dozvedel som sa o nej práve tu na Legii, pred pár rokmi som kúpil prvé dva diely z antikvariátu a pustil sa do jednotky. Po asi stovke strán som knihu odložil asi na 3 roky – vtedy to bolo na mňa ťažšie čítanie :) Minulé leto som sa do toho pustil a aktuálne mám za sebou druhé kolo ;)

 [406] GeRony (editor) 05.08.2011 16:18  

@VaHo[404]: Mno, mna citanie serie este len caka, napriek tomu, ze mam dosial vsetky vysle diely v cestine. V podstate cakam iba na to, ked bude kompletna. A nahovorili ma tusim tiez ti isti, ako idle. Aj ked nie priamo, ale diskusiami urcite…

 [405] idle (editor) 05.08.2011 16:15  

@VaHo[404]: No, jak bych to… mám ukazovat prstem? Jisté zde přítomné osoby (tuším, že jich na mě byla přesila, i když jistá si jsem takhle zpětně už jenom jedním jménem) mi vysvětlily, že pokud si Malaz nezkusím přečíst, udělám největší chybu svého života. A když jsem chvíli odolávala, dostala jsem zdroje přímo pod nos, takže už jsem se fakt nemohla vymlouvat. :)

Jinak první díl jsem rozečítala nadvakrát, protože po přelouskání asi čtvrtiny jsem se v tom beznadějně ztratila. Nebo možná ne beznadějně, ale nepříjemně. Druhé čtení už dopadlo líp a pak už jsem nepochybovala – kdyby mě to ani po dočtení prvního dílu ještě nechytlo, asi bych se do dalších nepouštěla.

 [404] VaHo 05.08.2011 16:04  

Zajímalo by mě jak jste se vy k MKP dostali. A bavilo vás to hned od 1. dílu nebo jste se k dalšímu čtení museli trošku donutit a teprve pak vás to chytlo?

 [403] Madam Brbla 05.08.2011 14:56  

@Hairy_Ass[402]: Já Ti sice neodpovím, ale musím Ti pochválit nick:-D. Akorát mi teď ta představa pořád nechce z hlavy ven:-).

 [402] Hairy_Ass 05.08.2011 13:34  

Jsem na tom podobně jako pull, u téhle ságy si vybrat konkrétně jeden nejlepší díl snad ani nejde. :-)

PS: Chápu, že pro překladatelku je prioritou #1 dokončit Malazskou knihu padlých, ale nevíte, jestli někdo jiný nemaká na sáze kolem Malazské říše od Esslemonta?

PSS: Nevíte, na čem teď Erikson maká? Docela by mě zajímala ta kniha o staré gardě, co je avizovaná na Malazpedii.

 [401] pull 05.08.2011 13:29  

@idle[399]: @Majkl[400]: A musím si vybrat jen jeden díl? Trojka, pětka, šestka a sedmička. Jsem líný přemýšlet nad pořadím ;)

 [400] Majkl 05.08.2011 13:17  

@idle[399]: uf, dnes mi to nejako nemyslí :/ Päťka určite, tú som donedávna považoval za najlepšiu, ale trojka ju porazila :)

 [399] idle (editor) 05.08.2011 13:03  

@Majkl[398]: Máš tam těch „nových“ nějak moc, oprav si to. :) Ale myslím, že smysl je jasný i tak. Já ani nevím jistě, který díl je můj nejoblíbenější, ale myslím, že pětka je docela silný kandidát.

 [398] Majkl 05.08.2011 12:50  

@VaHo[396]: Len pokračuj, tretí diel začína veľa vecí vysvetľovať, pár nových postáv tam bude, ale ako píše idle, bude tam veľa známych a celkovo je to najlepší diel (idle, pri druhom čítaní som si tento diel zamiloval :)).

 [397] idle (editor) 05.08.2011 11:40  

@VaHo[396]: Jdi do toho, v tomhle ohledu (i v jiných) to teď už bude fakt jenom lepší. Ve třetím díle potkáš spoustu starých známých postav a věci se začnou spojovat a dávat smysl. (I k té Silandě se časem dozvíš další souvislosti, zrovna to drbeme o pár dílů dál. ;))

 [396] VaHo 05.08.2011 11:38  

Tak úspěšně jsem dočetl druhý díl a jsem na rozpacích jestli v sérii pokračovat. Znovu jsem si musel zvykat na nové postavy a nové prostředí. To ještě celkem šlo, krize ale přišla v části s Heborikem a Felisín na Silandě to už jsem opravdu nepobral. Tahle část mě opravdu uspávala. Naproti tomu závěr byl skvělý a tak bych se chtěl zeptat jestli mám ještě pokračovat? Chuť by celkem byla ale nerad bych se 700 stránek znovu motal z místa na místo.

 [395] idle (editor) 26.07.2011 19:42  

Koho víc zajímá Karsa Orlong a vládne angličtinou, může si přečíst Eriksonovu esej (nebo něco na ten způsob) o této postavě, její roli a vůbec. Já to zatím jen naládovala do čtečky, takže poreferuju kdyžtak později, až se k tomu dostanu.

http://www.stevenerikson.com/index.php/the-problem-of-karsa-orlong/

 [394] Majkl 25.07.2011 22:04  

@aqu1la[393]: nič si z toho nerob, sám som tipoval jednotku alebo trojku :) Vidíš, ušetril som ťa od toho, aby si nad tým premýšľal už zopár dní (ako ja :)).

 [393] aqu1la 25.07.2011 21:38  

@Majkl[392]: A sakra, no jasné..

Ale pobavil som sa sám na sebe, nakoľko som nad tým rozmýšľal pár hodín ako občas na ZŠ pred tabuľou, teda štýlom: „niekde som to čítal, ale kde a čo to bolo?“

No a výsledná odpoveď bola samozrejme blbosť :)))

 [392] Majkl 25.07.2011 20:34  

@aqu1la[391]: je to druhá kapitola Domu mrtvých – bol to Bult, resp. Bultov kôň, ktorý Dujekovi priľahol ruku, liečitelia by ju zachránili nebyť koňovho smaradľavého dychu :)) Dujek na oplátku stihol Bulta seknúť cez tvár.

12122232425262728293031poslední (36)1429 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu