RSS / diskuze novinky

Diskuze - komentáře u novinek

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


156789101112131415poslední (26)1014 příspěvků celkem

 KeB (editor) 04.11.2011 22:14  

Proč se tahle novinka zobrazuje jen po přihlášení? Neměla by se zobrazovat všem i neregistrovaným (nepřihlášeným)?

 Xeelee (editor v době uložení příspěvku) 05.07.2011 14:48  

@Majkl[1]: Staniž se :-)

 Majkl 05.07.2011 10:30  

Ak niekto privilegovaný vie, poprosím pridať tento obrázok, nech je to krajšie: http://sarden.cz/storage/obrazky/7_2010/abarat_4m%20V13.jpg

Ďakujem :)

 JardaS 02.07.2011 21:41  

Těším se spíše na vydání knižní 5.série. Ale obávám se, že její vydání bude po úspěchu TV seriálu z marketingových důvodů oddalováno.

 idle (editor) 14.06.2011 12:05  

@Julianne[1]: Podle nedávné diskuse tu je naopak nemálo lidí, kteří z různých důvodů ještě nečetli a tím pádem se ani nekoukají. :) Ale vzhledem k tomu, že mé nahluchlé ucho žádná zvučná jména neregistruje, pro mě poslední věta nenese téměř žádnou informaci.

 tomts (editor v době uložení příspěvku) 14.06.2011 12:05  

@Julianne[1]: No, už je za námi 9. díl, a kdo se díval…:-D Nicméně u Martina povstávají i mrtví z hrobů, takže kdo ví, co nám připraví 5. série:-DD

 Julianne 14.06.2011 12:01  

Kdybych neznala děj, poslední větu bych brala jako spoiler ;). Ale tady bude asi minimum lidí, kteří nečetli knihy nebo neviděli všechny dosavadní díly. Každopádně je to skvělá zpráva!

 idle (editor) 14.06.2011 11:46  

@tomts[9]: Představit nějakého jiného autora? :)

 tomts (editor v době uložení příspěvku) 14.06.2011 11:31  

@makakuk[8]: nojo, ale co dát místo toho, aby to nebylo stejně pitomé? :-D

 makakuk (editor) 14.06.2011 07:25  

Dejte už nějakou novou novinku, tohle už mě začíná iritovat …

 idle (editor) 06.06.2011 17:59  

@KeB[6]: Tipuju záměr, nevím jak u Gaarqů, ale u nás doma je to zcela běžná a oblíbená zkomolenina :)

 KeB (editor) 06.06.2011 17:39  

@Gaarq[4]: to UČUNIL je překlep nebo záměr :D

 Lucc 06.06.2011 13:01  

@Gaarq[4]: +1

 Gaarq (editor) 06.06.2011 08:49  

@idle[3]: dal bych to jako linky k autorovi, což autor už učunil sám, ale tady bych to smazal.

 idle (editor) 05.06.2011 23:08  

No co, novinka asi bude že pan Drahokoupil objevil Legii. Já bych to tu klidně nechala, na jednorázovém představení autora není nic špatného a že by to tu blokovalo prostor významnějším novinkám se taky říct nedá.

 Xeelee (editor v době uložení příspěvku) 05.06.2011 22:49  

@Gaarq[1]: Smazat?

 Gaarq (editor) 05.06.2011 21:25  

wtf? liška chválí vlastní ocas?

a co to dělá mezi novinkami? kniha pana drahokoupila vyšla už v roce 2009…

 Honzeecheck 19.05.2011 07:56  

já se divim hyperionovi že už to dávno nevzdal, protože tomu obětoval fakt hodně… Ten projekt prostě a jednoduše nefunguje, je na čase si to přiznat. Ano, pár lidí bude naštvanejch že nedostanou hromadu skvělejch povídek za minimální cenu, ale takto holt chodí. Tady ty kecy a pseudorady si můžete strčit někam, pokud sami nemáte odvahu se o něco pokusit sami. O magazín prostě a jednoduše neni dostatečnej zájem, lepší odejít se ctí než z toho dělat bravíčko a Martin aspon bude mít spoustu času a energie na jiný projekty, který se stejný skupině budou s největší pravděpodobností taky líbit a kromě toho se ještě zaplatěj.

 Alraune 18.05.2011 21:23  

@louza[51]: Triton žije a vždycky žil z vydávání lékařské literatury, fantastika byla z části „humanitárním“ projektem.

 Lucc 18.05.2011 19:41  

@louza[53]: Pokud by tou zmiňovanou skupinou byli Romové, tak určitě.

Evropské peníze mají jeden háček. Za chvilku se jejich rozdělování přesune víc na východ a ČR se z akceptora stane donátorem. Pokud chceme krátkodobé až střednědobé řešení situace, tak by to možná fakt smysl mělo. Zachraňte kulturní dědictví! nebo tak něco. A napadá mne ještě jedna věc. Na dotace tu přece máme agentury. Já bohužel nikoho konkrétně neznám, takže nedoporučím, ale agentura pracuje asi takto: zadá se jí projekt, rozpočet, ona si ho navýší o své náklady na dovypracování a podání a procenta, pokud se povede. Pokud ale ty peníze nezíská, tak by mělý být náklady nulové. Takže si myslím, že aspoň konzultovat to s nějakou takovou agenturou smysl má a mělo by to být grátis. Oni pak už řeknou, jestli podávat nebo ne, jestli na to vůbec nějaký dotační titul existuje.

 Hyperion (editor) 18.05.2011 18:16  

Podívejte, Ikarie měla za sebou několik tisíc čtenářů, což jsou vcelku zajímavá čísla, zvláště při velmi pravděpodobném snížení nákladů. Já mohu u potenciálního zájemce operovat se čtenářskou základnou jen několika set příznivců a navíc s náklady, jež už lze jen těžko snížit (na F&SF dělali lidé za velmi nízké honoráře prakticky ze známosti či čistého nadšení). To se dá jen velmi těžko porovnávat… V současnosti si bohužel nedovedu představit, že by projekt jako F&SF mohl být ziskový a v rámci licence není moc velký prostor jako posunout do komerční podoby (a ani bych vlastně nechtěl, barevné přílohy s filmovými a herními materiály tam opravdu nepatří). Nerad bych, aby to znělo příliš odevzdaně, ale snažím se věci vidět reálně. Kdyby nebyl Triton tak vstřícný, skončil by magazín už přede dvěma roky, ani přechod na formát antologie nepomohl, ba přímo naopak.

 Dilvermoon (editor) 18.05.2011 18:05  

@louza[55]: Pokud potřebuješ sehnat nějakého estonského autora, tak se porozhlédni po české diplomacii, tam experta máme. :-)

 louza 18.05.2011 18:02  

@Hyperion[54]: Už jen ty tituly napsané vedle sebe dýchají příbuzností. Navíc v Estonsku musí taky mít nějaké autory fantastiky, ne? Přinejhorším by se dalo tvrdit, že Bacigalupi pochází z tamních kořenů…oni stejně neví o koho jde. Každopádně bych to nevzdával…F&SF má určitě potenciální skupinu čtenářů, kterou by bylo škoda pustit jen tak do luftu. Teď za tepla se s tím dá ještě něco udělat (viz. Vlado a Ikarie). Jak to umře, tak to umře.

 Hyperion (editor) 18.05.2011 17:54  

Ano, a poté by se podívali na titul onoho periodika a místo „Estonská poezie nové vlny“ by tam viděli „Fantasy & Science Fiction“. Následovala by věta „Cestu z budovy jistě najdete sám.“

 louza 18.05.2011 17:50  

…i když záleží jak by se to podalo. „Chci vydávat časopis zhruba pro padesát nadšenců (jmenovitý seznam), který nemá šanci na běžné komerční přežití. Náklady budou vysoké a návratnost zaručeně nulová. Zato však výrazně přispěje ke zvýšení kulturní potence již zmiňované skupiny.“ – to by asi přiklepli.

 louza 18.05.2011 17:45  

A co by se mohlo stát horšího, než že řeknou „ne“ a magazín tak jako tak zanikne? I stávající vazby jste musel někde získat. Já bych se toho nebál. Pan Buchal bývá k vidění občas na krámech a určitě bude i na komiksovém conu od Crwe. Normálně bych si zabalil do ranečku pár čísel F&SF a slušně se optal přímo majitele. Nejspíš se to tak běžně nedělá…a právě proto bych to tak udělal. A nebo jít cestou grantů…evropská unie občas dotuje fakt šílený projekty…pro ni by bylo vydávání časopisu asi moc normální…ale co kdyby.

 louza 18.05.2011 17:35  

@Dilvermoon[48]: Stačí pohled na autory vydávané Tritonem a jeho ediční plány. Připadá mi, že to nakladatelství žije z velké části z české fantastiky. Kterou ovšem zdá se nikdo nečte.

 Hyperion (editor) 18.05.2011 17:31  

V BB/Artu nemám absolutně žádné vazby či kontakty, nemůžu k nim jen tak nakráčet a žádat je o peníze na svůj projekt, zvláště, když se už 2× ukázal jako vysoce ztrátový…

 louza 18.05.2011 17:25  

@Hyperion[47]: Hmm. Tak to radši ne. Lepší když přežije aspoň jeden plátek. A co zalovit v úplně jiných vodách? Argo/Triton jsou asi z obliga, ale třeba takový BBArt? Pan Buchal je zdá se experimentům celkem otevřený (viz. jeho komiksové aktivity). Stěžejní produkce vydavatelství je sice trochu jinde. Ale vím že na svých krámech fantastiku běžně prodává, tak by třeba neodolal možnosti vyzkoušet vlastní plátek.

 Dilvermoon (editor) 18.05.2011 17:17  

@louza[46]: Nějak mi uniká, co má nečtení české fantastiky společného s problémy FSF?

 Hyperion (editor) 18.05.2011 17:13  

Vydavatel XB-1 se snaží, aby se zcela nový časopis co nejdříve vyhrabal z červených čísel a pokud se tak nestane, můžeme tu za rok za dva debatovat o zrušení XB-1. Další ztrátový podnik by byl šílenstvím.

 louza 18.05.2011 17:10  

@Hyperion[40]: opravdu je až tak zle? Co třeba vydavatel XB-1? Nespasil by ještě jeden plátek? Za sebe musím říct, že ač nejsem hardcore fanoušek všeho na co sáhnete (hlavně tedy z produkce Laseru), ve F&SF jsem si vždycky něco našel. Ať už z povídek, nebo publicistiky (například skvělé články Františka Novotného, nebo medailonky z kuchyně překladatelů některých zajímavých knih). Podle mého názoru to bylo redakčně zvládnuté dobře a magazín měl hlavně v posledních číslech rozhodně stoupající kvalitu. Na druhou stranu se možná není čemu divit, když se podobný počin vydává v prostředí, kde se 80% intelektuálního jádra (rozuměj akademie) včetně několika stěžejních autorů dušuje, že českou (a já pochybuji, že vůbec nějakou) fantastiku vůbec nečtou, nekonečné ságy pochybné hodnoty se prodávají jako rohlíky (hlavně když mají hezké obálky, jsou dost tlusté a dobře lícují v knihovně). A všemu pak kraluje nejprodávanější domácí autor fantastiky, který nenávidí vlastní knihy (Kulhánek) v závěsu s několika známými talenty tvrdošíjně (a možná moudře) odmítajícími jakoukoli knihu vydat (Pavlovský). To se člověk vůbec diví, že se povídkový magazín pro gurmány typu F&SF udržel tak dlouho…

 Dilvermoon (editor) 18.05.2011 16:22  

@Honzeecheck[44]: Spousta výborných povídek, co čteš třeba v Ikarii nebo v antologiíích a jinde, vyšla poprvé zde. Takže zásluhy tu rozhodně budou a tradice jakbysmet. Ale s tím formátem máš celkem pravdu. Ale je to těžký. Když česká mutace, tak asi je nutno převzít i toto.

 Honzeecheck 18.05.2011 15:53  

@tomts[42]: všude kam se podívam tak vidim jen nadávání na ságy tak tady bych problém neviděl.Spíš ho vidím v tom, že magazín nikde nebyl vidět. Tenhle formát byl prostě nesmyslnej, je to regulérní kniha, co vypadá hnusně v poličce, má reklamy a několik článků, který mě nezajímaj teď, natož za pár let. Pro mě to jméno neznamená vůbec nic, a neměl jsem pocit že držím v rukou něco, co je součástí ohromný tradice. Dostal jsem ho do rukou náhodou v rámci recenzentský soutěže, jinak by to ke mě nikdy nedošlo. A aby nedošlo k mýlce většina povídek se mi moc líbila.

 Dilvermoon (editor) 18.05.2011 15:12  

@Lucc[41]: Hm, taky mám všechno. Takže my jsme z obliga. Vina nechť padne na jiné hlavy. :-(

 tomts (editor v době uložení příspěvku) 18.05.2011 15:11  

@Hyperion[40]: Já budu tedy pořád ještě doufat, že není všem dnům konec a stejně jako kdysi obnovil MFSF Triton, tak se toho časem ujme třeba někdo jiný, až se situace zlepší. Pravdou je, že mi přijde celkově upadající zájem o povídky…holt mladí mají zájem spíš o série a ságy. Každopádně díky za ty dva metry hodnotného čtiva v knihovně, které bylo očividně vytvořeno s péčí a láskou.

 Lucc 18.05.2011 14:59  

@Hyperion[40]: A do pr. Už tak mne mrzelo přiškrcení magazínu na 2 „antologie“ ročně a teď úplný konec?! Pokud tento doomsday nastane, jsem jenom rád, že mám všechna čísla obou edicí. To už je dost velká zásoba kvalitní fantastické povídky na dlouhé zimní večery. Navíc některá starší čísla jsem ještě ani nečetl (kupována po antikvariátech at­p.).

 Hyperion (editor) 18.05.2011 14:22  

Ano, souhlasím, že je to důležitější, rozhodně důležitější pro mne. Ovšem nevidím žádné východisko, jak to jakkoli napravit. Zkoušelo se hned několik postupů a zájem čtenářského publika pouze klesal. V současnosti se ani benevolentní Triton nemůže na magazínu dále podílet. Pochybuju, že by v současné době měl někdo jiný zájem.

 louza 18.05.2011 14:11  

Martine, neberte to jako jedovadost, ale nebylo by lepší než tyhle věčné žabomyší nikam nevedoucí diskuse zkusit najít nějaké řešení pro F&SF. Nebo už je to definitivní? To že by měl magazín zemřít je podle mého názoru zásadnější, než celá akademie za posledních 16 let.

 Alraune 18.05.2011 13:46  

@Hyperion[35]: Martine, nic ve zlém, ale myslím, že jsi ohledně české tvorby mimo dění. Jestli já osobně dnes do něčeho vkládám naděje, tak je to hlavně zaměření na mainstreamový trh a chystaný film a myslím, že podobným směrem uvažuje spousta mých kolegů. Koncepční řešení je vyjít z ghetta, a přesvědčit publikum, že dokáže zkonzumovat nejen to, co zfilmovaly zahraniční společnosti, ne si navzájem rozdat ceny, jakkoli je to v tu chvíli příjemné.

156789101112131415poslední (26)1014 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu