RSS / diskuze diskuze

Diskuze

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


12345678910poslední (256)10209 příspěvků celkem

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: technické

 [10508] gokudo 01.12.2016 19:00  
Příchod bohů (Vlastislav Toman)

Doplnit povídky:

1957–1966: Příchod Malého boha – Marťan – Bludný Holanďan – Jedenáctého dne – Mechanik Tim – Asteroid „L“ – jako Lena – První stádo – Rozhodnutí – Příchod bohů 2008–2016: Bude se jmenovat Kruan – Planeta Xindlu – Muž, který hledal Boha – Na tohle hustý nestačí!

 [10507] quinnet 30.11.2016 23:10  
asimov's

pozerám, že na legii sa nenachádza toto https://antikvariat-brno.cz/kniha/kolektiv-to-nejlepsi-z-asimovs-science-fiction-9-1997

 [10506] BorgDog 30.11.2016 23:03  

@quinnet[10505]: Nějaké bych možná i vzal, ale musel bych si udělat detailní seznam, co mi chybí, a na to teď nemám čas.

 [10505] quinnet 30.11.2016 22:33  
Ikarie

A čo myslíte, Ikarie by sa dali rozumne predať? Mám vyše stovky exemplárov dvojmo.

 [10504] Lucc 26.11.2016 21:55  

@Don_Viliam[10501]: Obávám se, že v antikvatiátech se tyto a podobné kousky krčí v koutě za pár korun a ani by ti je nevykoupili, kdybys jim je do některého přinesl.

 [10503] KeB (editor) 26.11.2016 21:22  

@Don_Viliam[10501]: Zkus to dát n aukro a uvidíš, ale nemyslím si, že by to bylo valné.

@barbar[10502]: :D

 [10502] barbar (editor) 26.11.2016 14:11  

@Don_Viliam[10501]: Historicky nezměrnou! Ale jestli myslíš finanční, tak v době, kdy se všechno stahuje… hmmm…

 [10501] Don_Viliam 26.11.2016 00:12  

Zdravím, chci se zeptat nemá něco z tohohle nějakou historickou hodnotu? Jerry pournelle – Janičáři Mark Stone, V zelené pasti Rhulů John norman GOR válečník z planety gor První kniha mečů  – Fred saberhagen warhammer- říše chaosu- marc gascorgne andy Jones Dobrodružství- mike resnick Nadace Isaac Asimov Světy science fiction -Silverberg Knihgt Anderson Zelazny, moorcock Pohl

 [10500] vankobra 19.11.2016 12:37  
Kladivák 1

Prosím pridať knihu, slovenský akčný sci-fi resp. urban fantasy román Temnota z Pressburgu zo série Kladivák. Autor Janko Iša, vydavateľstvo Artis Omnis, edícia Margo, dátum vydania 12.11.2016, brož, 256 strán, rozmer 105×175, ISBN 9788089718801­. Doporučená cena 11,90 eur. http://artisomnis.sk/kniha.php?kniha=77&pod=publikacie

 [10499] Hyperion (editor) 18.11.2016 19:34  

@Faix[10498]: Jistě to někdo brzy přidá :-)

 [10498] Faix 18.11.2016 11:20  
Fascinace

Chtěl bych se zeptat, zda je možné přidat na váš server nově vycházející edici FASCINACE. Myslím, že do fantastiky patří. Zmínka o jejím vydávání je třeba zde: http://www.sarden.cz/search/node/Fascinace

 [10497] KeB (editor) 12.11.2016 20:25  

@FerryH[10493]: V tomhle máš velký kus pravdy. Byla tu poptávka a nikdo se jí dlouho neobtěžoval překrýt nabídkou. Tak si poptávající pomohli sami. A nyní se nakladatelé zlobí, že si stále pomáhají sami.

@barbar[10494]: Jsi znechucený z pirátů, ale nikdy jsi jim nedal možnost, aby tě příjemně převapili. Máš knihu nachystanou k vydání. Kolik práce navíc by stálo vydat ji i jako ebook? To nevím, ale měl bys další artikl k prodeji. Navíc artikl, který by tě na náklad nestál skoro nic. Stejně ji budeš vydávat v papíru. Nemusíš ji mít skladem. Dokonce ani nemusíš využívat jiného distrubutora, protože ebooky můžeš rozesílat sám a navíc k tomu prdneš soft DRM a garantuji ti, že na internet knihu, kde je moje jméno už dávat nebudu. Jestli jsou ona probíraná 2% jako že obrat v eboocích nebo co je to za číslo, tak ty se ani nesnažíš něco z toho urvat pro sebe. A mimochodem co se týče mojí osoby, tak vůči tobě mám čisté svědomí, mám pirátské ebooky tvých knih, ale všechny mám v papírů.

Já osobně věštím ebookům solidní budoucnost. Jsem bytové dítě a už teď nemám knihy kam dávat. Navíc jsou pro mě ebooky lepší, zvětším si písmo na max a nemusím luštit blechy. Další výhoda je, že jsou levnější. Papírové knihy nezmízí nikdy, ale ty elektronické, pokud je nakladatelé nenechájí chcípnout na vlastní nezájem, tak budou expandovat. Jen je potřeba pokrýt nabídku a čekat. Pirátství nejde zastavit a nejde mu zabránit. Je tudíž potřeba nabídnout víc, například ilustrace nebo nějaký bonusový materiál (rozhovor s autorem třeba), ale naříkáním a trucováním nad zlými piráty se tahle válka vyhrát nedá :)

 [10496] yerry 11.11.2016 22:12  

@barbar[10494]: Pri kategorizácii svojich ebookov som narazil na jeden z viacerých, čo vo výbornej kvalite vytvorili tzv. piráti. Za všetky uvediem digitalizovaný formát románu od Ludmily Freiovej: Odkud přišel Silvestr Stin?

http://www.legie.info/kniha/3080-odkud-prisel-silvestr-stin/zakladni-info#zalozky

Teda je to dielo pre bežného smrteľníka v papierovej forme nedostupné. Súdruhovia celý náklad zlikvidovali. Pamätám si, že po tzv. revolúcii sa celé náklady kníh hádzali do kontajnerov. Už vtedy mi to zaváňalo Fahrenheitom. Čo tým chcem povedať? Buď nie je pirát ako pirát, alebo jeho – ich činnosť môže byť v určitých prípadoch opodstatnená alebo dokonca vítaná. Je dobré, ak sa nájde v každej dobe pár jednotlivcov, ktorí napriek spoločenskej zmene kontinuálne pokračujú vo svojej činnosti bez ohľadu na to, či to je oficiálne alebo nie. Čosi tu nadškrtol už Ferryh. Ak tu hovoríme o nejakom pirátení, tak tvorba a šírenie samizdatovej literatúry v minulosti bolo tiež pirátsvo. … a vďaka za to.

 [10495] quinnet 09.11.2016 12:49  
http://www.legie.info/povidka/32254-problem-tri-teles
technická Tento diskuzní příspěvek je technického/administračního rázu - zobrazit?
 [10494] barbar (editor) 09.11.2016 11:30  

Je to spirála smrti. Při každém větším poklesu prodeje knih (masívnější stahování, zvýšení DPH, nárůst cen), musejí nakladatelé zvýšit cenu, aby měl titul vůbec šanci na návratnost. A při každém zvýšení cen jde prodej zas o něco dolů a víc se křičí, že krást je legální.

Spousta mladých autorů teď vychází samonákladem, aby si udělali radost, o knihu jako takovou se tudíž nebojím. Nedávno u mě byla mladá autorka, s níž jsem jednal o vydání první knížky („Ano, vyšel mi jeden ebook. Prodalo se ho za 4 roky asi 20 ks a pro kamarády jsem si zaplatila vytištění 30 ks, i když to bylo hrozně drahé.“)

Spíš je otázka, jak dlouho vydrží trh jako takový, podle mě se to nerozpadá jen proto, že někteří lidi prostě knihy milují a hodlají u nich zůstat, i když to není finančně výhodné.

Sám, kdybych neměl rád knihy a jejich autory, se na to s prominutím vyseru a kvůli znechucení z pirátů jdu dělat něco jiného.

 [10493] FerryH 08.11.2016 18:14  

Dilvermoon: „nelegalnimu stahovani“ (oxymóron jak svina! ;O) – vzdyt stahovani pro osobni potrebu je nasim autorskym zakonem takrka taxativne vyjmenovan a teda LEGALNI!! :O)

No a piratstvi (teda spravne: „nelegalni sdileni“) tam je hlavni problem to, ze to ma svou HISTORII
Dneska vsichni tak nejak zapominaj, ze to melo svou evoluci:
e-knihy vznikly davno predtim nez je zacali nakladatele sami nabizet v prodeji! A to hoodne davno predtim… nekde na disku se mi vali OCR prevedene knizky do .txt (.pdb) delane na palmtop pristoje a je jich fakt hodne a udelane byly tema „piratama“ nekdy kolem r. 2000 – a ze jich je!! par set ne-li tisice urcite. Koukneme se pak kdy zacali vydavat nakladatele u nas e-knihy (hodne nedavna historie… :o) a bude vam jasne, ze ta historie samoobsluzne tvorby ebooku u nas ma opravdu dlouhou tradici…
Je jasne, ze model volne sirenych ebooku tu byl dlouho a je velice tezke naucit ted toho e-ctenare, aby zacal platit, kdyz casto ty prodavane ebooky jsou v dost horsi kvalite, nez ty „piratske“ vytvorene OCR z papirove knihy samoobsluzne piratem… atd atd atd… a tak do nekonecna… tech argumentu bych mohl jmenovat nekonecne mnoho… tenhle jeden nastin evoluce ebooku u nas snad staci.
ANO opravdu to neni jednoduche a ty chyby bych hledal predevsim na strane nakladatelu a jejich neschopnosti se prispusobit prostredi a ne tech e-ctenaru .. ti se proste jen prizpusobili dane nabidce a digitalni e-kologii – prirozene ne?? e-voluce! :))

 [10492] Lucc 08.11.2016 14:46  

@idle[10489]: Přesně!

@Dilvermoon[10491]: Jasně, já to nemyslel nějak ofenzívně. Koneckonců jak bych se na tebe mohl zlobit. Zatím jsem měl pocit, že řešíme ten článek, ale pokud se chceme posunout do obecné roviny, tak já proti tomu nic nemám. A zdvižený prst v podobě želvích závodů je zobecnění zase z mé strany. Prostě mi přišlo, že nemístně zjednodušuješ (a mnozí další, kteří se baví o eknihách a pirátění obecně), jak naznačuje už idle a Gaarq ve svých postech. Mnohdy je vypíchnutí konkrétního problému velmi vhodné, ale tady mi to přijde jako vylití koupelechtivého vaničkového dítěte spolu s vodou.

 [10491] Dilvermoon (editor) 08.11.2016 12:52  

@Lucc[10488]: Příliš jsem neřešil článek, který tuhle diskusi rozpoutal, myslel jsem to v obecné rovině, ale souhlasím, že když si někdo začne stěžovat na problém až poté, co ho nedokáže zdolat a přitom věděl, že problém existuje, je to špatně.

A neboj, se Zenónovou želvou vyrukovat nehodlám. Hlavně nevím, kam bych jí v rámci tohoto nacpal :-)

@Gaarq[10490]: Možná máš pravdu, koukám se na to ze svého pohledu a ten je z materiálního hlediska asi tedy odlišný od většiny. Kupuji zatím výhradně papírové knihy a to kdykoliv mi něco padne do oka. Na druhou stranu jsem nedávno probral knihovnu a pár desítek poslal do světa. Ovšem hned za to pořídil pár nových :-)

 [10490] Gaarq (editor) 08.11.2016 12:17  

@Dilvermoon[10484]: nedosažitelné sumy… v dobách, kdy jsem byl odborný asistent (1997–1999, 2003–2006) pro mě knihy byly extrémně drahé, měl jsem měsíčně při tehdejších cenách tak na jednu. před tím jsem na ně prostě neměl. nebýt mého dvouletého pobytu v říši, kde jsem za stejnou práci dostával 8× tolik, bych si knihovničku SF pořizoval jen těžko. dnes jsem za vodou díky dobré práci. ale kdo jiný je? nepodceňuj vliv kupní síly, zvláště mladých, kteří mají velkou spotřebu (bývaly doby, kdy jsem četl knihu za půl až týden a nebýt otcovy megaknihovny asi bych si nepočetl, knihovny nejsou zrovna optimální pro tento typ „spotřeby“). díky technologiím mohou obcházet to hrdlo láhve, které je v tomto případě cena. mít málo peněz na luxus, což kniha je, neznamená, že je člověk socka. kšefty stejně dělají knihkupci a vydavatelé díky vánocům a bohatým knihomolům.

 [10489] idle 08.11.2016 11:35  

Aktuální diskuse:

A: Je to špatně.

B: Nojo, jenže co s tím, nemá to jednoduché řešení.

A: Ale je to špatně!!!

 [10488] Lucc 08.11.2016 11:34  

@idle[10477]: Myslím, že jsme o tom už jednou povídali. Ano, když to podáš takto, příběhy nezaniknou, to určitě ne. Dokonce ani kniha ne, ale papírová skoro úplně. Čím dál více se budou prosazovat hybridní modely nebo alespoň rozsekané klipovité formáty jako Aktivní olovo. A nakladatelský trh bude za 50 let (a to jsem ještě hodně opatrný prognostik) úplně jiný, bude-li vůbec jaký. IMHO

@Dilvermoon[10478]: Ten článek (nebo komentář nebo jak tomu budeme říkat) tak ale zněl. Byl manipulativní právě tím, jak do celkem jasně rozdané rovnice zatahoval emoce a nepodložené dojmy, což je přesně to, co ty kritizuješ. Barbar to objasnil. Autor vydával ebooky a holt se nedařilo. Já kdybych přicházel o obživu nebo byznys, taky by se mnou šili čerti a asi bych používal různé metody a stesky a vůbec. Já autor chápu. Ale právě proto, že mám střízlivý odstup, tak to jsem schopen jasně pojmenovat. Je to fňukání. Buď to měl dělat jinak a mohl uspět nebo prostě o ten produkt jako takový nebyl zájem, tak uspět ani nemohl. Svalovat to na piráty, se kterými mohl a měl počítat od začátku, a navíc pomalu svalovat vinu na všechny, je poněkud, hmm, krátkozraké.

@Dilvermoon[10482]: Abys s tím vypichováním za chvíli nedopadl jak Zenón. Ten taky vypichoval a rozsekával a zjednodušoval, až mu vyšel blábol. Všechno se zjednodušit nedá.

@Gaarq[10483]: Přesně tak. To je, jakoby si výrobci aut stěžovali, že člověk chodí pěšky nebo jezdí na kole.

 [10487] idle 08.11.2016 11:28  

@Dilvermoon[10486]: Ale na tom se snad shodneme. Akorát to nic neřeší.

 [10486] Dilvermoon (editor) 08.11.2016 11:24  

@idle[10485]: Že je něco jednoduše dostupné, ještě neznamená, že toho musím využít. Ale je to lidské. Nicméně problém je pořád v tom člověku, který si to stáhne zadarmo, když existuje legální způsob. Nikde jinde.

 [10485] idle 08.11.2016 11:17  

@Dilvermoon[10484]: Takže co? Pranýřujeme tady čtenáře za to, že existuje technologie, nebo jaký je smysl téhle diskuse?

 [10484] Dilvermoon (editor) 08.11.2016 11:12  

@Gaarq[10483]: No jasně, že jde o peníze. Že si chce vydělat autor i vydavatel (i na toho meďoura), to je v pořádku. Problém vzniká až u čtenáře, který, jak píšeš, chce knihu co nejlaciněji (nejlépe zadarmo). Kdyby šlo o nedosažitelné sumy, neřeknu, ale tak tomu není.

Spíš se jedná opravdu o to, že je tu ta možnost stáhnout si knihu (hudbu, film) odněkud zadarmo (kdo z nás to někdy nedělá že ano), než o to, že by čtenáři byli takové socky a nemohli by si to dovolit. Málokdo je tak uvědomnělý (jestli vůbec někdo), aby takovému lákadlu odolal. Vždyť když nebudeme koukat na tržní souvislosti, tak málokdo v sobě najde důvod, proč tam nekliknout.

 [10483] Gaarq (editor) 08.11.2016 10:58  

@Dilvermoon[10478]: Když nebude nikdo pirátit a všichni budou elektronické knihy normálně kupovat, tak budou spokojení jak autoři, tak vydavatelé.

jenže tohle je jen půlka. tou druhou jsou čtenáři a ti mají jiné zájmy než autoři a vydavatelé. můžeme se tu vznešeně bavit o ideálech skvělých autorů čtených nadšenými čtenáři z knih vydaných úžasnými nakladateli, ale tady jde o peníze. a kde jde o peníze jdou ideály stranou, to je boj. autor chce jíst, vydavatel nového meďoura (přeháním, vím, ale u velkých molochů ne tak moc) a čtenář knihu co nejlaciněji. a neschopnost dojít ke konsenzu vede k tomu, co tu máme. kdo není ochoten přiznat, že část elektronického pirátství pramení z nenažranosti vydavatelů (jistě ne všech, zvláště ne těch malých), ten si jen lže do kapsy. cena je smluvní fenomén a kde není konsenzus, tam je ring volný.

a navíc, s existencí dané technologie a prostředků, pirátství nebude možné vymýtit, tak jako péčko, drogy a podobné. ano, odstraňte elektroniku a zmizí tento typ pirátství. a šup zpátky na stromy.

 [10482] Dilvermoon (editor) 08.11.2016 10:29  

@idle[10481]: Já mám dojem, že jsem ten problém osekal až na kost a podstatu jasně vypíchl. Nelegální stahování vs. legální stahování. To je celé. A jak velký problém to je nebo není, to by se ukázalo až v ideálním světě, kde funguje jen ta placená legálnost. Což je samozřejmě totální utopie.

 [10481] idle 08.11.2016 10:02  

@Dilvermoon[10480]: Co přesně je podstata? Já myslím, že jsme se shodli, že pirátství není fajn. Akorát se neshodujeme v tom, jak moc velký problém to je, a v téhle oblasti je myslím moje poznámka relevantní.

(Achjo, už se v tom zase vrtám. Tak já dám pokoj.)

 [10480] Dilvermoon (editor) 08.11.2016 09:43  

@idle[10479]: To je ale podružné. Pořád tu máme kupování vs. pirátské stahování. A tady je to jasné. Můžou se rozvíjet debaty o výnosnosti vydávání elektronických knih, to je ale jiná věc. A mimochodem – přesně to, o čem jsem psal. Odvádění pozornosti od podstaty. Gratuluji :-)

 [10479] idle 08.11.2016 09:32  

@Dilvermoon[10478]: Není to jednoduché. To, že se přestane pirátit, vůbec nezaručí, že se nakladatelům bude dařit.

 [10478] Dilvermoon (editor) 08.11.2016 09:13  

@Lucc[10476]: Ale to přece není o tom, jak „donutit někoho ke koupi lítostí“. Je to jednoduché. Kupování vs. pirátské stahování. Když nebude nikdo pirátit a všichni budou elektronické knihy normálně kupovat, tak budou spokojení jak autoři, tak vydavatelé. A těžko se lze divit někomu, kdo se cítí obvykle právem poškozován, že se mu to nelíbí. Ta problematika je opravdu jednoduchá, ale v diskusích (a to i tady na Legii), ta trivialita zanikne v tunách balastu, který z toho dělá složitou záležitost. Přitom je to jasné.

 [10477] idle 07.11.2016 16:00  

@Lucc[10476]: Nemyslím si, že kniha bude za 50 let mrtvá. Knihy se budou možná číst míň a ty papírové ještě míň, protože se zájem rozptýlí mezi jiné aktivity a čtenářský zájem mezi různé zdroje. Ale i současná mládež tvoří komunity, které si píšou vlastní příběhy (fanfiction i jiné), publikují to na wattpadu a jiných internetech, a taky si je navzájem čtou. Forma se mění, ale příběhy zatím zůstávají.

Tuhle jsem hledala, jestli náhodou na G+ není nějaká (česká) komunita amatérských autorů. Jednu jsem našla, vypadá docela živě, ale podle projevu je většině účastníků nejspíš čerstvých náct. Radši jsem se jim do toho nepletla. :)

 [10476] Lucc 07.11.2016 15:46  

@BorgDog[10451]: + další
Vysypal dojmy na monitor, vypsal se z nasrání. Fajn, neberu mu to. Možná má i v něčem pravdu, ale prostě jen fňuká. To je ta poslední zoufalá business strategie – donutit někoho ke koupi lítostí. Nebo u některých specifických subjektů první. Obchod prostě není fér a bývá tvrdý.

Sám musím říct, že knihy nepirátím. Mám jen e-archiv starých Ikárií, které bych si stejně nekoupil, protože to už asi nejde. Kdybych je neměl, tak bych 3× za rok, kdy si nějakou povídku rozpakuju, četl něco jiného nebo prostě jen koukal kolem sebe. Možná by mi bylo i líp. Takže za mě o důvod víc na toto téma házet bobek a asi se mu i trochu smát.
Důvody, proč se míň čtou knihy, vidím spíše v tom, že se čtou jiné věci. Internet je plný zajímavých věcí – blogy, videa, hry. Prostě kniha je dnes umírající médium a s narůstající běžností a rychlostmi internetu a vymíráním lidí, pro které je papírová kniha srdcovou věcí, se budou knihy číst méně a méně. A to i elektronické. Kniha bude za 50 let mrtvá jako jsou dnes kramářské písně. Já vlastně už taky moc nečtu, protože být tady na Legii je větší zábava. A to je jen blbá Legie a já už málem jedu páté gumy. Jak mají knihy chytit mlaďochy, kteří jsou od plínky zvyklí na interaktivitu?

 [10475] FerryH 02.11.2016 17:13  

ja jsem mlade (56) proti nejakym tem e-dedkum!! :)))

 [10474] KeB (editor) 02.11.2016 17:09  

@FerryH[10473]: Holt jim tam zvedáš průměry do výšin, staříku :D

 [10473] FerryH 02.11.2016 16:33  

@yerry[10472]: souhlas… az na jednu VEEEEEEEELKOU nepresnost: „Ak by to tí „mladíci“…“ a navazne pak extrapolacni uvaha: „Čo sa udialo vo svete ak vznikla nejaká mládežnícka revolta?“

…oni totiz ebookari-tvurci (ve smyslu, ze aktivne ebooky delaji hlavne OCR z papiru) nejsou zadni mladosi – ti jsou totiz lini jak svina! :)) tihle wareznici ebookari-mladosi pak prakticky vzdy jen siri ebooky z tech jiz prodavanych od nakladatelu – teda jsou to jen ebook-shareri.

Pro zajimavost: pred asi dvouma, trema rokama se delal malej pruzkum na ebookforum.sk (ted uz dualne i .cz) mezi ebookari-aktivisty … prumerny vek? kolem 40… a skoro 20% bylo pres 50, asi 10% bylo ve veku 60–75!! :o)
Tech lidi vekem v segmentu 20 roku.. je tam FAKT malo! :)) 30+letych je asi nejvetsi procento…

 [10472] yerry 01.11.2016 19:59  

@barbar[10470]: Zdá sa mi, že tu ide čisto len o zákopovú vojnu a nepochopenie zo strany vydavateľov a tak trochu aj zo strany niektorých ebookarov. Ak by to tí „mladíci“ robili kvôli zisku, nepoviem. Oni vyvíjajú nejakú činnosť, ktorú považujú za prospešnú. Prirovnanie môže trochu krívať, sú ako rádioamatéri. Výrobcovia rádií môžu začať kričať, že im kazia byznis. Chce to asi trochu vzájomnej ústretovosti. Sú tu skrátka nejakí ľudia, ktorí zdieľajú určité spoločné hodnoty, utvárajú určitú subkultúru a posúvajú veci určitým smerom. Je na vydavateľoch aby ich oslovili s nejakým novým formátom alebo nápadom, a tak ukojili ich potreby. Čo sa udialo vo svete ak vznikla nejaká mládežnícka revolta? Žiadna už neexistuje, lebo všetko sa stalo predmetom konzumu.

Verím, že vo vydavateľstvách majú aj pár chytrých hláv, ktoré toto pochopia a prestanú sa správať kontraproduktívne. Inak Vaše vydavateľstvo patrí medzi tie, čo vydáva tie kvalitnejšie tituly (myslím scifi od klasikov) a bola by škoda ak by ste mali skončiť. Ebooky sa niekedy proste viac hodia ako papierové knihy.

 [10471] KeB (editor) 01.11.2016 15:47  

@barbar[10470]: Tvůj postoj k ebookům je všeobecně znám. Nicméně pořád existuje nemalá suma těch, co jsou ochotní za ebook zaplatit. Pokud je ignoruješ, tak ignoruješ jistý segment trhu, který by ti nějaké peníze přinesl. Ať už ebook vydáš nebo ne, stejně se tvoje kniha bude ebookizovat. Akorát když to neuděláš ty sám, tak se rovnou zbavuješ možnosti na tom něco trhnout pro sebe. Nehledě na to, že pořád máš možnost to pirátům alespoň ztížit dobou hajéní a bonzování svých věcí na ulozto :)

 [10470] barbar (editor) 01.11.2016 10:04  

Koukám, že jsem přišel o jednu diskusi, a jsem tomu rád. :) Z mého pohledu je článek Pavla Koutského zajímavý, protože je to pohled někoho, kdo šel do vydávání ebooků s nadšením a bez „předsudků“, a spálil se. Stále stejná argumentace, že až budou dostupné ebooky úplně ze všeho, budou všichni šťastní, mi přijde poněkud defektní. Taky je možné, že pak budou všichni čeští nakladatelé mrtví a nebude si už mít kdo stěžovat.

12345678910poslední (256)10209 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu