RSS / diskuze diskuze

Diskuze

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1234567891011poslední (256)10220 příspěvků celkem

 [10480] Dilvermoon (editor) 08.11.2016 09:43  

@idle[10479]: To je ale podružné. Pořád tu máme kupování vs. pirátské stahování. A tady je to jasné. Můžou se rozvíjet debaty o výnosnosti vydávání elektronických knih, to je ale jiná věc. A mimochodem – přesně to, o čem jsem psal. Odvádění pozornosti od podstaty. Gratuluji :-)

 [10479] idle 08.11.2016 09:32  

@Dilvermoon[10478]: Není to jednoduché. To, že se přestane pirátit, vůbec nezaručí, že se nakladatelům bude dařit.

 [10478] Dilvermoon (editor) 08.11.2016 09:13  

@Lucc[10476]: Ale to přece není o tom, jak „donutit někoho ke koupi lítostí“. Je to jednoduché. Kupování vs. pirátské stahování. Když nebude nikdo pirátit a všichni budou elektronické knihy normálně kupovat, tak budou spokojení jak autoři, tak vydavatelé. A těžko se lze divit někomu, kdo se cítí obvykle právem poškozován, že se mu to nelíbí. Ta problematika je opravdu jednoduchá, ale v diskusích (a to i tady na Legii), ta trivialita zanikne v tunách balastu, který z toho dělá složitou záležitost. Přitom je to jasné.

 [10477] idle 07.11.2016 16:00  

@Lucc[10476]: Nemyslím si, že kniha bude za 50 let mrtvá. Knihy se budou možná číst míň a ty papírové ještě míň, protože se zájem rozptýlí mezi jiné aktivity a čtenářský zájem mezi různé zdroje. Ale i současná mládež tvoří komunity, které si píšou vlastní příběhy (fanfiction i jiné), publikují to na wattpadu a jiných internetech, a taky si je navzájem čtou. Forma se mění, ale příběhy zatím zůstávají.

Tuhle jsem hledala, jestli náhodou na G+ není nějaká (česká) komunita amatérských autorů. Jednu jsem našla, vypadá docela živě, ale podle projevu je většině účastníků nejspíš čerstvých náct. Radši jsem se jim do toho nepletla. :)

 [10476] Lucc 07.11.2016 15:46  

@BorgDog[10451]: + další
Vysypal dojmy na monitor, vypsal se z nasrání. Fajn, neberu mu to. Možná má i v něčem pravdu, ale prostě jen fňuká. To je ta poslední zoufalá business strategie – donutit někoho ke koupi lítostí. Nebo u některých specifických subjektů první. Obchod prostě není fér a bývá tvrdý.

Sám musím říct, že knihy nepirátím. Mám jen e-archiv starých Ikárií, které bych si stejně nekoupil, protože to už asi nejde. Kdybych je neměl, tak bych 3× za rok, kdy si nějakou povídku rozpakuju, četl něco jiného nebo prostě jen koukal kolem sebe. Možná by mi bylo i líp. Takže za mě o důvod víc na toto téma házet bobek a asi se mu i trochu smát.
Důvody, proč se míň čtou knihy, vidím spíše v tom, že se čtou jiné věci. Internet je plný zajímavých věcí – blogy, videa, hry. Prostě kniha je dnes umírající médium a s narůstající běžností a rychlostmi internetu a vymíráním lidí, pro které je papírová kniha srdcovou věcí, se budou knihy číst méně a méně. A to i elektronické. Kniha bude za 50 let mrtvá jako jsou dnes kramářské písně. Já vlastně už taky moc nečtu, protože být tady na Legii je větší zábava. A to je jen blbá Legie a já už málem jedu páté gumy. Jak mají knihy chytit mlaďochy, kteří jsou od plínky zvyklí na interaktivitu?

 [10475] FerryH 02.11.2016 17:13  

ja jsem mlade (56) proti nejakym tem e-dedkum!! :)))

 [10474] KeB (editor) 02.11.2016 17:09  

@FerryH[10473]: Holt jim tam zvedáš průměry do výšin, staříku :D

 [10473] FerryH 02.11.2016 16:33  

@yerry[10472]: souhlas… az na jednu VEEEEEEEELKOU nepresnost: „Ak by to tí „mladíci“…“ a navazne pak extrapolacni uvaha: „Čo sa udialo vo svete ak vznikla nejaká mládežnícka revolta?“

…oni totiz ebookari-tvurci (ve smyslu, ze aktivne ebooky delaji hlavne OCR z papiru) nejsou zadni mladosi – ti jsou totiz lini jak svina! :)) tihle wareznici ebookari-mladosi pak prakticky vzdy jen siri ebooky z tech jiz prodavanych od nakladatelu – teda jsou to jen ebook-shareri.

Pro zajimavost: pred asi dvouma, trema rokama se delal malej pruzkum na ebookforum.sk (ted uz dualne i .cz) mezi ebookari-aktivisty … prumerny vek? kolem 40… a skoro 20% bylo pres 50, asi 10% bylo ve veku 60–75!! :o)
Tech lidi vekem v segmentu 20 roku.. je tam FAKT malo! :)) 30+letych je asi nejvetsi procento…

 [10472] yerry 01.11.2016 19:59  

@barbar[10470]: Zdá sa mi, že tu ide čisto len o zákopovú vojnu a nepochopenie zo strany vydavateľov a tak trochu aj zo strany niektorých ebookarov. Ak by to tí „mladíci“ robili kvôli zisku, nepoviem. Oni vyvíjajú nejakú činnosť, ktorú považujú za prospešnú. Prirovnanie môže trochu krívať, sú ako rádioamatéri. Výrobcovia rádií môžu začať kričať, že im kazia byznis. Chce to asi trochu vzájomnej ústretovosti. Sú tu skrátka nejakí ľudia, ktorí zdieľajú určité spoločné hodnoty, utvárajú určitú subkultúru a posúvajú veci určitým smerom. Je na vydavateľoch aby ich oslovili s nejakým novým formátom alebo nápadom, a tak ukojili ich potreby. Čo sa udialo vo svete ak vznikla nejaká mládežnícka revolta? Žiadna už neexistuje, lebo všetko sa stalo predmetom konzumu.

Verím, že vo vydavateľstvách majú aj pár chytrých hláv, ktoré toto pochopia a prestanú sa správať kontraproduktívne. Inak Vaše vydavateľstvo patrí medzi tie, čo vydáva tie kvalitnejšie tituly (myslím scifi od klasikov) a bola by škoda ak by ste mali skončiť. Ebooky sa niekedy proste viac hodia ako papierové knihy.

 [10471] KeB (editor) 01.11.2016 15:47  

@barbar[10470]: Tvůj postoj k ebookům je všeobecně znám. Nicméně pořád existuje nemalá suma těch, co jsou ochotní za ebook zaplatit. Pokud je ignoruješ, tak ignoruješ jistý segment trhu, který by ti nějaké peníze přinesl. Ať už ebook vydáš nebo ne, stejně se tvoje kniha bude ebookizovat. Akorát když to neuděláš ty sám, tak se rovnou zbavuješ možnosti na tom něco trhnout pro sebe. Nehledě na to, že pořád máš možnost to pirátům alespoň ztížit dobou hajéní a bonzování svých věcí na ulozto :)

 [10470] barbar (editor) 01.11.2016 10:04  

Koukám, že jsem přišel o jednu diskusi, a jsem tomu rád. :) Z mého pohledu je článek Pavla Koutského zajímavý, protože je to pohled někoho, kdo šel do vydávání ebooků s nadšením a bez „předsudků“, a spálil se. Stále stejná argumentace, že až budou dostupné ebooky úplně ze všeho, budou všichni šťastní, mi přijde poněkud defektní. Taky je možné, že pak budou všichni čeští nakladatelé mrtví a nebude si už mít kdo stěžovat.

 [10469] quinnet 31.10.2016 15:48  
stopnute serie

@BorgDog[10467]: Tak ma napadlo, nebola by cesta robit take nieco ako pri komixoch, ze by vydavatel dal do plena vyzvu, ze ak si napr. 500 citatelov dany diel predplati, tak ho nasledne do roka vyda? A bolo by po riziku, minimalne zo strany vydavatela.

 [10468] Gaarq (editor) 27.10.2016 07:12  

@KeB[10466]: ano, proto o tom mluvím, TAKOVÉ KOMENTÁŘE jsou na tři věci ;)

@BorgDog[10467]: klíííd :) neexistuje jediný empirický doklad toho, jak je knižní trh ovlivněn pirátstvím. všechno jsou to jen a pouze spekulace a zbožná přání (obou stran). trh ze své podstaty je panikářský, ale to nemění nic na tom, že nikdo nemá slušná data o tom, proč na něm jsou věci takové, jaké jsou. trh je konsenzuální, takže pokud neexistuje vůle ke konsenzu, není ani stabilita. knihkupci chtějí vydělávat co nejvíc, čtenáři chtějí co nejlacinější knihy. dokud obě strany neustoupí, nic se nezmění. jistě, za okolností nerovného vztahu může prodejce nakupujícího vydírat (potřeby nutné a absence technologií laciného kopírování), ale právě volný trh by měl zaručit, že se tam vmezeří nějaký smířlivější prodejce (nebo vznikne kartel, to je ta horší varianta).

ano, obviňování jedné strany druhou, tu z neochoty platit, tu z neochoty snížit ceny, jsou ohraná písnička a díky dostupným technologiím tahají dnes prodejci za kratší konec provazu (vydírací potenciál se přesunul na stranu kupujícího), takže prodejcům zbývá buď tvrdá represe, která se ukázala nefunkční, nebo musí vyjít zákazníkovi vstříc tak, aby významnější část pirátů přešla do tábora platících a zbylí piráti budou zanedbatelná menšina. v sociálních vztazích hraje silnou roli pojem „předpoklad vzájemné výhodnosti“, máme to natvrdo zadrátované v mozcích, takže pokud nastane moment a obě strany nabudou dojmu (pozor, nemusí jít o reálnou rovnost, stačí dojem), že se situace narovnala, vznikne stabilnější vztah. stačí se o tom otevřeně bavit, i tím lidi oblafnete a přimějete ke konsenzu. ale neustálé útoky z té či oné strany, obviňování a represe jen krizi zakonzervují. pro bohy, je to tak snadné a lidi to vždycky dokáží posrat.

 [10467] BorgDog 27.10.2016 01:57  

Nechtěl jsem zvedat flame, ani tu situaci hrotit, takže tohle budou moje poslední tři poznámky k tomu.

1.) @KeB[10466]: Přesně tak, ten článek byl komentář, nikoliv studie – osobní pohled, ne odborný text. A jak jsem napsal, bylo to naštvané, ne zcela objektivní, a napsal bych to asi jinak.

2.) @FerryH[10465]: Stejný evoluční průběh jako muzika a film to mít NEBUDE, protože knihy NEJSOU muzika a film. Tak prosté to je. Ryby nemají stejný evoluční průběh jako ptáci, protože NEJSOU ptáci. Plus, opakuji, nechci se hádat, ale zamysli se nad jednou věcí: Ty ty doby „počátku e-booků“, o kterých jsem mluvil, pamatuješ. Dnes jsme tady. E-booky se prodávají v nabídce a množství, jaká je NEJVĚTŠÍ v celé historii (ceny porovnat nejde, protože dřív prostě neexistovaly). Přesto tu pořád máme pirátství v rozsahu, že nakladatelé kvůli tomu stopují rozjeté série – a přesto POŘÁD piráti křičí, že se stahuje kvůli fuj zlým nakladatelům, že kdyby nové obchodní modely tohle a nové obchodní modely tamto… etc, etc. Nepřijde to už i tobě jako trochu ohraná písnička? A minimálně nepřímý důkaz, že to jsou prostě kecy zakrývající přiznání, že by nezaplatili NIC ať by byl model jaký chtěl- protože v principu žádný obchodní model nedovoluje „všechno zadarmo?“

3.) Ohledně argumentu, že většina knih jsou „bláboly“ a když se přitvrdí tak, že zůstane jen to, „co si zaslouží na sebe vydělat“, všem to prospěje, bych se zeptal jinak: PROSPĚJE TO MNĚ? Jaký typ knih čtu – výhradně věci jako Harry Potter, Hra o trůny, Twilight, etc. – tedy ty, co vychází ve vysokých nákladech u „velkých ryb“ a pirátství jim může být fuk? Anebo spíš ty „malé ryby“ od malých nakladatelů, co si na sebe čistě komerčně stěží vydělají? Zajímalo by mě, kolik lidí, kteří volají po podobném „vyčistění zarostlého lesa požárem“ si uvědomuje, že hořet v tom případě budou přesně ty stromy, co se jim líbí, a ne ty, které označují za bláboly.

Toť vše – a omlouvám se, pokud jsem to rozvířil.

P.S.: A aby nedošlo k mýlce – JSEM RÁD, že tu e-booky jsou, vydatně toho využívám, a co se stahování týče, za svatého se nepovažuji, ani si na něj nehraji.

 [10466] KeB (editor) 27.10.2016 00:49  
:-D

A já to sem dal jen proto, že jsem to považoval za zajímavé a v obecné rovině platné. Ta rovnice je směšně jednoduchá. Pokud chci, aby se můj produkt vyráběl, musím ho kupovat. Nelíbí se ti polská zelenina? Nekupuj ji. Nechceš podporovat palmový olej? Přestaň kupovat tatranky a další sračky od MONDeLEZu. Nelíbí se ti, že tvoje oblíbená série není dokončená? A koupil sis ji? Pokud sis ji upirátil, tak se nediv, že už nevyjde.

@Gaarq[10449]: Přečetl sis to úplně první slovo v nadpisu? To slovo je KOMENTÁŘ. Požadovat po komentáři důkazy, čísla tabulky, bilance atd. je imho scestné. Jistě, dodalo by to komentáři lepší fasádu, ale v obecné rovině absence tebou požadovaného důkazu komentář nijak nesnižuje. A že je poněkud hysterický, ano je, protože je to komentíř. Já si taky můžu na csfd komentovat jakkoliv hystericky a cokoliv a kdykoliv a kohokoliv a vůbec, prtože je to taky jen komentář…

@idle[10455]: další takovej, je to KOMENTÁŘ ne nakladatelská bilance.

Za sebe jen dodám, že autor KOMENTÁŘE neobviňuje všechny čtenáře, ale jen ty kterých se to týká. Ti co mají čisté svědomí se vůbec nemusí ozývat, protože o nich to není.

 [10465] FerryH 26.10.2016 17:34  

@idle[10464]: jestli to bude mit stejnej evolucni prubeh jako share muzika a film … tak v zadnem pripade nelze cekat nejake reseni zevnitr … vzdy pak po case prislo odnekud externe – od nekoho noveho… a TEN na tom pak vydelal – a jen tak mimochodem to pak tak trosku uhasi koudel u pr…e tem velikanum nebo strednimu a malemu sektoru tech co se vydavanim zivi…

 [10464] idle 26.10.2016 13:40  

@Gaarq[10463]: Velký ryby jsou obvykle ty pomalejší, to je pravda.

 [10463] Gaarq (editor) 26.10.2016 12:03  

@idle[10460]: připusťme, že zobecňuji příliš. ale na to, že situace existuje už cca 20 let, si tedy dávají docela na čas ;) většina řešení není obecně akceptována a spíše podbíhá existujícímu právu, než by jej měnila. souhlasím s tím, co říká @yerry[10461]: , přijde mi, že pohodlnost velkých ryb je hlavní problém, ne řešení samo.

 [10462] Strýček Biolit 26.10.2016 11:54  

@idle[10458]: …nebo se fest přilepíš a budeš moci jen psát do diskuzí.

 [10461] yerry 26.10.2016 11:38  

@BorgDog[10454]:

1. Vnášať nejakú morálku do biznisu je trochu out, nie? Knižný trh je trh ako každý iný.
2. Cena je len jedným z faktorov, ktorý ovplyvňuje potenciálneho kupcu. Ďalšími faktormi sú kvalita, dostupnosť, potreba a do určitej miery sympatie kupujúceho voči značke, subjektu a podobne…

V trhovo orientovanom hospodárstve to funguje asi tak, že silnejší subjekt pohltí ten slabší (konkurenciu). Teda ak vydavateľ nechce konkurenciu v podobe ebookarov, nech ich teda integruje do svojho systému a adekvátne im zaplatí, toť môj názor. Ich ebooky vyzerajú byť veľa krát kvalitnejšie ako tie oficiálne. Že to takto funguje svedčí množstvo subkultúr pohltených samotným systémom, ktorý na tom napokon vždy zarobil. Plakanie na vlastnom hrobe, vyhrážanie sa a nadávanie je kontraproduktívne.

Ako čitateľ voči ebookarom nič nemám, sťahujem zväčša ebook, z ktorého mám papierovú verziu a kvôli mobilite knihu potrebujem mať v čítačke, oficiálny ebook pritom nie je dostupný. Myslím, že práve v takomto prípade vzniká priestor, kde by spolupráca ebookarov s vydavateľmi mohla byť priechodná.

 [10460] idle 26.10.2016 10:57  

@Gaarq[10459]: Myslím, že taky zbytečně generalizuješ. :) Mám na mysli tvé „nikdo doopravdy nepřemýšlí nad řešením“. Určitě jsou lidi, kteří nad tím přemýšlejí a pracují na tom. Akorát na internetu jsou víc vidět tyhle výkřiky.

 [10459] Gaarq (editor) 26.10.2016 10:55  

@BorgDog[10451]: A v čem ten článek NEMÁ pravdu?

ale fuj! vážně? takový argumentační faul? důkazní břemeno je na tom, kdo něco tvrdí. autor článku leccos tvrdí a doklady žádné. jen emotivní vývody.

@toms[10457]: také mě udivuje, že nikdo doopravdy nepřemýšlí nad řešením (nebo se nesnaží využít již existující nástroje) a všichni s křížkem po funuse jen brečí. ta utkvělá představa, že věci musí být do skonání světa stále stejné, je v dnešní době komická. jistě v něčem je to představitelné, ale v mnohém ne. sestim smiř :)

 [10458] idle 26.10.2016 10:27  

@Strýček Biolit[10456]: Hele, ta čokoláda není blbej nápad… já si od ní vždycky tak upatlám ruce, že si ke klávesnici netroufnu. Takže vyřešeno. :)

 [10457] toms (editor) 26.10.2016 10:00  

@BorgDog[10454]: Přiznám se, že pokud bys na ten článek neupozornil, ani bych se neobtěžoval s ním ztrácet čas. Jestli má pravdu nebo nemá v tomto případě není validní. Mohu jen souhlasit s Gaarqovou poznámkou, ke které bych dodal – i kdyby tam byla sebevíc přesná čísla, pořád je to k ničemu. Je to smutné, můžeme se nad tím rozčilovat, ale tím to končí. A vůbec nejde o knihy, filmy, hudbu, či jakékoliv jiné záležitosti pro potěchu duše. Tím, že jsme vypustili „džina z lahve“ – a dali k všeobecnému užívání lidstvu výpočetní techniku a k němu příslušné služby, sklízíme s tím dobrým bohužel i to méně příjemné.

Co s tím? Nevím… Jak ovlivníš chování lidí na celém území, aby dělali co je správné? Výchovou pouze částečně a značně nedůsledně. Totalita je mnohem úspěšnější, ale i ona má své hranice a vytváří odpor. Ostatně o tom píšeš v Algoru – snad by něco zmohl jedině onen neústupný monarcha s železnou pěstí a pragmatickým přístupem. Jenže nakonec i on by podlehl, neboť není strojem, ale pouhým člověkem.

Zjištění autora, že čtenáři knih jsou amorální je přece pouze úsměvné. To snad mohlo šokovat jen jeho samého. Víme to všichni a většina z nás je to i ochotná přiznat. Jenže uvědomuje si autor článku a potažmo i autoři čehokoliv, že ti co jsou ochotni jim věnovat svůj čas – to jsou ti dobří? Nedávno to došlo jedné (a zatím bohužel jediné!) filmové společnosti, která na dvd místo nesmyslného upozornění, že nesmíme krást, vložila úsměvné poděkování, že jsme si koupili právě jejich dílo. — A ono to fungovalo, měl jsem hned dobrou náladu, zatímco v 99% jsem hned naštvaný z nějakých canců a výhružek.

Možná by autoři čehokoliv, místo spílání všem okolo sebe, měli nejdřív zkusit slušně poděkovat těm, kteří jsou ochotni za jejich dílo zaplatit. Možná jim to nepřinese větší zisk, ale určitě bude méně naštvaných lidí.

 [10456] Strýček Biolit 26.10.2016 09:03  

@idle[10455]: Obal si nervy čokoládou. ;) Pokud to nepomůže, staň se mravenčí královnou – tví poddaní ti budou nosit cukr přímo do volátka, až si u toho nožky ušoupou. Nebo vyhraj Velkou Pardubickou jako kůň – za to je prý pár kostek úplně zdarma, nicméně ten skok na Taxisu za to – imho – moc nestojí.

 [10455] idle 26.10.2016 08:44  

@BorgDog[10454]: No, já se do té diskuse radši nenechám zatáhnout, nemám na to nervy… ale stejně si myslím, že je ten text hlavně dojmologie, žádná analýza.

 [10454] BorgDog 26.10.2016 06:42  

@idle[10453]: Pamatuji si na posty na „starém“ ebookforu, než se prodalo a většina uživatelů smazala svoje příspěvky a zdrhla. Byly to ty stejné nicky, co dnes na novém křičí o 10%, takže ano, podle mě jsou stejní – a neviděl jsem snad nikoho, kdo by se snažil jim to připomenout. To za prvé.

Za druhé – přečetl jsem si ten článek znovu. Ano, působí to jako vzteklý výbuch „můžete za to všichni!“ Což není pravda. Ovšem podstata tvrzení, ten zarážející nepoměr mezi množstvím zařízení k elektronickému čtení, které tu jsou, a prodejů e-knih celkově mi nepřijde nijak neplatný. Díval jsem se na Slunečnici – nejpopulárnější program pro čtení e-knih tam má přes pětadvacet tisíc stažení. A to je jenom JEDEN program, na JEDNOM webu, a pro JEDNU platformu. Vídám lidi číst v mobilech, v tabletech, ve čtečkách. Pokud se e-knih prodá 2% papírových, a pirátství není problém – CO tam tedy čtou???

Nesouhlasím s tónem toho článku, já bych to napsal mírněji, ale obsahově má podle mě pravdu.

 [10453] idle 25.10.2016 23:00  

@BorgDog[10451]: A jsou to opravdu pořád ti samí lidé? A proč se ten článek tváří, jako by totéž dělali plošně všichni uživatelé elektronických knih? Všichni můžou za všechno?

Aneb, jak někdo poznamenal, druhá věta textu na to všechno poměrně slušně odpověděla a zbytek si mohl nechat od cesty.

 [10452] BorgDog 25.10.2016 22:41  

@Lucc[10450]: P.S.: A nemíchej demagogicky dvě nesouvisející věci dohromady: Ano, mnozí lidé se bez vydávání knih obejdou, protože žádné nečtou. Jasné jako facka. Jenomže ten článek o takových není.

 [10451] BorgDog 25.10.2016 22:39  

@Lucc[10450]: A v čem ten článek NEMÁ pravdu? Ten první post jsem tam napsal já, a přesně tak to vidím: Když tu e-booky nebyly, na pirátstkých fórech, kde se sdílely „knihy“ ve formátu .txt se skučelo, že kdyby někdo udělal e-knihy legálně a kvalitně, budou je kupovat za cenu papírových, a po pirátění nevzdechnou. Teď na těch samých fórech ti samí lidé křičí, že budou pirátit, dokud nebude „všechno za 10%“. A Ferryho slavné dohody o hájení? Nový Kotleta byl na uložto 48 hodin po vydání. Takže, na co si to tady hrajeme?

A k tomu přesycení trhu: Kdo z těch diskutujích, co o něm tak moudře řeční, si sedne do čela cenzorské komise a začne soudit, které knihy jsou „zbytečné“ a které ne? Podle čeho? I kdyby byl trh sebevíc přesycený, není to omluva pro pirátění pod pokryteckými záminkami. A je rozdíl, jestli se knihy nebudou kupovat, anebo se budou krást.

 [10450] Lucc 25.10.2016 10:33  

@KeB[10448]: Co tím sleduješ?

Abych jen nenadhazoval a sám nic nepřidal… Souhlasím s těmi komentátory pod článkem, kteří mluví o přesycení trhu a tom, že mnozí lidé se bez vydávání knih jistojistě obejdou a jejich „sobecké“ rozhodnut nezlomí ani vidina autorů umírajících hladem. Byznys je tvrdý. Chápu, že bojovat o výdělek se musí všemi prostředky, klidně hraním na city a obviňováním pirátů, ale naplno říkám, že ten článek je manipulace.

 [10449] Gaarq (editor) 25.10.2016 07:13  

@KeB[10448]: emocionální kydy. žádná fakta, jen dojmy. i kdyby to byla pravda, takhle se to nedělá.

 [10448] KeB (editor) 25.10.2016 00:14  
Komentář: Elektronické knihy a čtenářovo pokrytectví

http://mediahub.cz/komentare-35811/komentar-elektronicke-knihy-a-ctenarovo-pokrytectvi-1058872

 [10447] gokudo 19.10.2016 20:48  

@FerryH[10445]: …a dalsi tri povidky od Weinbauma jsou na edicaku!

 [10446] KeB (editor) 19.10.2016 17:07  

@FerryH[10445]: Já uznán, že pevnost padla, až začne ebooky vydávat barbar :D

 [10445] FerryH 19.10.2016 14:10  

@KeB[10418]: fiiiha!! Polaris se po tech letech zavileho ignorovani ebooku rozjel az tak, ze vydava neco ONLY ebook??!? To cumim :o)

 [10444] toms (editor) 15.10.2016 08:36  

@dolby[10443]: odpověď v osobní poště.

 [10443] dolby (editor) 15.10.2016 00:16  

Ještě pár knih do knihovny

André Maurois-Stroj na čtení myšlenek, vyd. Julius Albert Praha 1938, Albertova krásná kniha sv. XVI. Orig. název La Machine á lire les Pensées., přel. Svatopluk Kadlec, obálka F.Muzika,135×205 mm. vazba, 152 str

R.L. Stevenson-Klub sebevrahů, Melantrich 1931, Melantrichova knižnice sv. XLI (brož. 104–105), překlad Boh. Rovenský, vazba 128×195 mm, 356 str. Obsahuje Klub sebevrahů, Radžův diamant, Pavilon na písčinách, Útulek na noc, Dveře pana de Malétroit, Prozřetelnost a kytara,

Franz Kafka-Obří krtek, vyd. Bohuslav Trojan, Třebíč 1991, 1. vyd.,překlad Vladimír Kafka, obálka Jaroslav Novotný, 140 str. vazba 120×195 mm, obsahuje Popis jednoho zápasu, Vesnický učitel, Blumfeld, starší mládenec, Most, Doupě

Charles Dickens-Vánoční povídky, Albatros 1984,edice Zlatoroh,20000 vý­t., 1. vyd., 27 Kčs, 352 str. vazba 122×205 mm, il. Jindřich Kovařík, obsahuje Vánoční koleda překlad Emanuela Tilschová a Emanuel Tilsch, Zvony překlad Eman. Tilsch, Cvrček na krbu překlad Eman. Tilsch,

Charles Dickens-Koleda(vánoční koleda s duchy),J Otto, překlad Jan Váňa, 112 str., 100×145 mm

Charles Dickens-Vánoční povídky, vyd. Antonín Svěcený 1926, překlad Mary Hořejší, il. prof. Oldřich Cihelka, 372 str, 138×190 mm, obsahuje Vánoční píseň, Strašidelný dům, Statek Toma Tiddlera

Jedním dechem 9 napínavých příběhů, Albatros 1970, il. Josef Žemlička, František Skála, Vladimír Rocman, Jan Žbánek, Zdeněk Filip, Antonie Povondrová, Jiří Krásl, Jiří Mikula, 22,– Kčs, vazba 205×190 mm, 188 str. Obsahuje Jiří Žák-Záhada postříkané tabule, Bohumil Jírek-Na hradu Ramperku, Za bílého dne, Bohumír Polách-Svědek ze záhrobí, Oldřich Železný-Tadumia Mharaja, Jan Houška-Klíč v zámku, Karel Fabián-Mrtvá z pyramidy, Jaromír Tomeček-Vlkodlak, Josef Nesvadba- Golem 2000(jediná sci-fi povídka)

Chtěl jsem přidat další vydáni Dobrodružství Samuela Pingla od Běljajeva, ale v nabídce není nakl. Nová Svoboda. Vyšlo to jako románová příloha Nové Svobody v roce 1947 pod názvem Uloupená tvář, 120×160 mm, 316 str.

Pavel Antokolskij(nar. 1896 Petrohrad)-Pohádky času,Odeon 1973,orig.název Skazki vremeni,překlad Květa Koževniková, obálka Jan Jiskra, redakce Krásné literatury, 3000 výt., 1. vyd. 9,50 Kčs 115×167 mm, 212 str. obs. Sešit v rudém safiánu, Masopust, Druhé Boldino, Nezvaný host, Kouzelný dar, Čtyři hosté, Démon, Vrahova smrt, Moskevský kejklíř, Pařížská setkání, Z doslovu-…ústřední myšlenkou souboru fiktivních povídek jemotiv volného putování časem, motiv věčné hodnoty největších děl světové literatury. Autor ruší hranice času, v povídkách se uskutečňují setkání velikánů evropské i ruské kultury.

Další příště

 [10442] KeB (editor) 14.10.2016 20:17  
HPL adaptace na startovači

Vzniká HPL adaptace, více zde:

https://www.startovac.cz/projekty/psychopompos/#komentare

 [10441] dolby (editor) 13.10.2016 23:45  

Opět prosím o přidání knih Alexandr Žitinskij-Schodiště/Zdám se Lid. nakl. 1985,edice Proudy, velká řada č. 20, přel. Hana Štěpánková(Scho­diště) a Jaroslava Sluková(Zdám se),il. Jaroslav Jiránek, obálka Václav Kučera,2000 výt. 1. vyd. Orig názvy Lestnica a Šňus´. Rozměry 135×205 mm,196 str.vázaná 18 kčs.Z doslovu-…žánr, v němž se fantastično organicky prolíná s realitou v jakýsi fantastický realismus.

G.B.Shaw-Nebeský fotbal a jiné povídky, Melantrich 1973,přel. Eva Kotulová,il.Jiří Kalousek, doslov František Jungwirth, obálka Miroslav Habr,30000 výt­.,1. vyd. 192 str., vázaná 15 kčs.Rozm. 110×184 mm, obsahuje povídky Nebeský fotbal Pomsta zázrakem Černošská dívka hledá Boha Císař a děvčátko Tajemství divadelní šatny Don Juan vysvětluje Serenáda Víkend na venkově z doslovu-povídky jsou zalidněny postavami a postavičkami z tohoto i onoho světa a vyplněny dějem zvláštním, bizarním a přitom realisticky skutečným, zábavným a přitom plným tragického patosu života…

Camille Flammarion-Filozofické povídky, Otto Girgal, rok neuveden, přel. Franta Štěpánek, rozm. 100×140 mm. povídky Rozhovor s Marťanem Rozmluva mezi dvěma akademiky a mezi dvěma chrobáky V prvých stoletích křesťanské víry Ucho Napoleon a Dům invalidů Do nitra Země Požáry nebes První dny Země a zákon Prorokův Závoj pravdy Za fantastické by se daly označit první dvě.

Pokání a jiné filmové povídky, LN 1990,obsahuje Nana Džanelidzová,Then­giz Abuladze,Revaz Khveselava-Pokání Alexandr Mindadze-Plumbum Konstantin Lopušanskij-Návštěvník muzea Poslední je postkatastrofická povídka Překlad Václav A. Černý(pokání),Ji­řina Tejkalová(plumbum) a Hana Müllerová(náv­štěvník muzea).Přebal Karel Aubrecht, doslov Jan Bernard, edice Máj sv.554,29000 výt., 192 str. a 32 str příloh(foto), váz 22 kčs. rozm. 135×205 mm

1234567891011poslední (256)10220 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu