série » Malazská Kniha padlých
v Top10 193
hodnotilo: 388
92%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Malazská Kniha padlých

Autoři: Steven Erikson

originální název: Malazan Book of the Fallen

počet dílů v sérii: 11

Série patří do světa: Malazský svět

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN

odkazy: 4x [web], 1x [recenze], 2x [info]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1678910111213141516poslední (36)1429 příspěvků celkem

 [1049] KeB (editor) 26.08.2013 20:51  

@Gaarq[1047]: Někdo, kdo nepotřebuje vydělat peníze. Asi jako když tě vyhodí z hospody hodinu před zavíračkou, že už zavírají a pivo nedostaneš.

 [1048] johnytopinka 26.08.2013 16:15  

Podáme si ho :D

 [1047] Gaarq (editor) 26.08.2013 07:39  

@Dext1[1043]: co to, pro bohy, bylo za prodavače? :-o

 [1046] BorgDog 25.08.2013 21:28  

@johnytopinka[1045]: Goodkind je určitě kvalitativně dvě patra pod Martinem nebo Eriksonem. Tím srovnáním jsem ale myslel, že Goodkind svou sérii DOPSAL (nemluvím teď o současné nastavované kaši) a seriál vznikl až poté.

 [1045] johnytopinka 25.08.2013 20:12  

Ten hype tam opravdu je. Už mě unavuje, jak mi někteří lidé pořád cpou, jak je Martin nepředvídatelný a nečekaně zabijí. Přitom Erikson stihl v jednom díle (ti co četli, ví o kterém mluvím) pozabíjet více hlavních postav než Martin v celé sérii. A děj v 4. a 5. díle se neskutečně vlekl a – světe div se – byl opravdu předvídatelný.

Představte si knihu MKP, která se neskutečně vleče a na konci ji chybí sbíhání – tak takhle se čte Hostina pro vrány a Tanec s draky. Taky jsem si to delší dobu nechtěl přiznat, ale tak to prostě je.

Ale Goodkinda bych opravdu k Martinovi nepřirovnával. Martin je fajn chlap. Goodkind je plagiátor, co vám neustále cpe své politické názory v knížkách a říká o sobě, že nepíše fantasy.

 [1044] Sir Artorias the Abysswalker 25.08.2013 19:42  

@Dext1[1043]: Tvůj názor, ale rozhodně mě nepřesvědčí o opaku, že Martin v současnosti píše jen průměrné fantasy a jeho sága doslova zamrzla a pan autor neví co dál. Jestli jsi si nevšiml hypu tak žiješ ve vzduchové komoře na oběžné dráze.)

 [1043] Dext1 25.08.2013 19:12  

@BorgDog[1036]: tak teď jsi mě docela dostal, já jsem si žádného hypu ať už seriálem tlačeného nebo nějakého jiného vůbec nevšiml, tím netvrdím, že neexistuje, seriál nesleduju a do doby než dočtu sérii (jsem optimista a chci věřit, že to za pár let klapne) sledovat nebudu, nějaké fanouškovské stránky sám taky nevyhledávám, ale samozřejmě ti nemám dovůd nevěřit, že nějaká bombastická propagace někde v prostoru existuje, já vycházím jen z knih, které jsem přečetl, a za mě je PLO skvělá četba (pozn. pro Artoriase : a to včetně posledních 2000 stran:-)). Chápu frustraci čtenářů, kterým se nechce čekat na další knihy, ale že tě vytáčí to, že je série výrazně propagovaná, ikdyž ještě není dopsaná, to mě nenapadlo. Jinak pokud má PLO tak brutální hype všude jinde, tak MKP je celkem výrazně propagovaná díky tobě a některým dalším tady na Legii, což je jen dobře, protože jinak bych se k MKP poté, co mi prodavač na můj dotaz na MKP řekl, ať to nekupuju, že je to kravina, kde nikdo ve skutečnosti neumírá, určitě nedostal. Což by byla rozhodně škoda, protože prodavač byl zjevně pako. Idle promine, nenapadlo mě, jak diskusi přesunout jinam, ale už toho nechám:-)

 [1042] idle (editor) 25.08.2013 12:38  

@Sir Artorias the Abysswalker[1040]: @BorgDog[1041]: Ale jděte, šlo mi o umístění, ne o přesnou kvalifikaci.

 [1041] BorgDog 25.08.2013 12:12  

@Sir Artorias the Abysswalker[1040]: Přesně tak. Začíná mi prostě v této věci chybět trochu střízlivější, kritický názor.

 [1040] Sir Artorias the Abysswalker 25.08.2013 11:41  

@idle[1039]: Neřekl bych, že tady někdo PLO pomlouvá. Spíše je to konstatovaní faktů.)

 [1039] idle (editor) 25.08.2013 11:28  

Mazejte pomlovat PLO někde jinde, pak to nemá vypadat, že se fanoušci obou sérií na potkání mydlí. :)

 [1038] BorgDog 25.08.2013 11:26  

@Sir Artorias the Abysswalker[1037]: Seriál neznám a nebudu na něj koukat, dokud nepřečtu knihy. Ohledně alergie naprostý souhlas. Já Martinovi přeju – i podle hodnocení tady na Legii PLO očividně JE výborné čtení. Na druhou stranu, kolik je tady sérií, co začaly výborně a skončily úděsně? Z PLO se dělá „hvězda“ a přitom nikdo neví, jestli to nakonec nebude to samé – pokud vůbec NĚCO bude a nebude ji přinejlepším dopisovat kdoví kdo jako u Kola času.

 [1037] Sir Artorias the Abysswalker 25.08.2013 11:19  

@BorgDog[1036]: Seriál bych tebou ignoroval .) Ten se snažil držet tématu jak takž první sérii. Druhá a třetí série je pro fanoušky série nožem do zad. A ten hype? Tady máš samozřejmě pravdu a sérii to rozhodně uškodilo, navíc se k tomu přidala i nevalná kvalita posledních dvou dílu a máme tu produkt, na který začínám být alergický i já, člověk který má opravdu rád první tři díly série.

 [1036] BorgDog 25.08.2013 11:10  

@Dext1[1034]: No, ze prvé nemyslím, že bych rýpal zas tak moc – i když uznávám, že trochu ano. :-) A co mě motivuje? Asi ta nedopsanost versus všudypřítomný, seriálem tlačený hype. PLO jsem si chtěl přečíst už před pár lety. Odložil jsem to, protože jsem uvěřil Martinovým slibům, že „už za půl roku.“ Táhlo se to tři roky a teď se táhne dál. Vtipy, že dřív Martin půjde do mohyly, než poslední PLO do knihkupectví se už zvolna přesouvají z kategorie vtipů do úrovně reálné možnosti. Pak HBO udělala seriál a najednou je PLO všude, rodiče dávají potomkům jména podle postav, když otevřeš kdejaký SF web, ani nejde plivnout, abys netrefil článek, apod., jako by to byl nějaký ideál fantasy – z mého hlediska je to zatím akorát NEDODĚLEK. I takový Goodkind v podstatě došel dál, akorát že seriál podle jeho série neměl to štěstí na milionový rozpočet, díky čemuž skončil jako odpad, po kterém neštěkne pes. A pokud se vážně stane, že PLO seriál předběhne děj knih, opět dle mého se celá absurdita dovrší. To je asi důvod, proč na PLO začínám reagovat maličko víc podrážděně. Ale ano – až dočtu knihy, které mám teď vypůjčené, konečně se pustím i do něj, tentokrát už definitivně. Ne kvůli hypu, ale protože mě prostě zajímá.

 [1035] Sir Artorias the Abysswalker 25.08.2013 11:08  

@Dext1[1034]: Osobně bych Malaz a Píseň moc nesrovnával. V Malazu má skoro každá stránka svoje místo naopak Píseň má naprosto mnoho zbytečných stránek, které k ději vlastně nemají co říct. Kdybych chtěl být hnusný, tak řeknu, že těch zbytečných stránek je posledních cca 2000.

 [1034] Dext1 25.08.2013 10:20  

@Sir Artorias the Abysswalker[1033]: tak to budu asi silák, protože mi to přišlo výborný:-) @BorgDog[1032]: to bude nejspíš opravdu jen dojem, když si položíš vedle sebe z každé série jednu jakoukoli knihu, lehce si je prolistuješ a trochu si započítáš, tak zjistíš, že rozdíl v průměrném množství textu na jednu stranu není nijak výrazný, když vezmeš v úvahu i básničky a prázdné strany + strany jen s názvy částí v MKP, tak to vyjde plus mínus nastejno, papír je u dvouknih v hardu použit stejný nebo podobný jako u jiných vydavatelství v případě pevné vazby, nemyslím si, že by série jako PLO nebo Malaz potřebovaly budit nějaký falešný dojem objemnosti, navíc pochybuju o tom, že by někdo v Talpressu vymyslel takové moudro, že je super nápad vyrábět kilové špalky, které se dají číst v podstatě jen v místě bydliště, a to jen s motivací, aby vyvolal falešný dojem, že je to „fakt hodně čtení“. Jinak by mě docela zajímalo, co tě motivuje k tomu, nevynechat žádnou příležitost rýpnout si do série, kterou jsi ani nečetl (pokud se tedy od minule něco nezměnilo), je to jen sport nebo už se to blíží obsesi?:-)

 [1033] Sir Artorias the Abysswalker 25.08.2013 09:33  

Hlavně ta tíha se projevuje v Tanci dost často, jelikož kniha je tak nudná, že časem vnímáš jen tu váhu. Kapitoly s Daenerys byly opravdu jen pro fyzicky zdatné čtenáře.

 [1032] BorgDog 24.08.2013 23:24  

@Strýček Biolit[1031]: Měl jsem podobný dojem. U Martina jako by byla „špalkovitost“ součástí propagace.

 [1031] Strýček Biolit 24.08.2013 14:27  

@idle[1030]: Písně mám přečtený komplet (co vyšlo) – ale mám takový dojem, že na vázaná vydání je používám trošku lehčí papír než na Malaz + že mají na stránce méně textu (nebo mi to tak aspoň přišlo). Myslím, že Malaz by v té vázané formě ještě trochu nabobtnal, co se stran týče.

 [1030] idle (editor) 24.08.2013 13:37  

@Strýček Biolit[1029]: Já si to představit dokážu, měla jsem v ruce vázaný Tanec s draky, to je podobný kalibr. :) Sestra to vzdala, cihlu šoupla do knihovny a četla z ebooku. (Pořád si myslím, že by se u knih neměly uvádět jenom rozměry, ale i hmotnost.)

Nicméně na koukání to je asi hezčí, to jo.

 [1029] Strýček Biolit 24.08.2013 13:27  

@Damacon[1028]: To souhlasím, ale nedovedu si představit, jak by to snášela ruka…už z brožovaných kousků pěkně bolí :))

 [1028] Damacon 24.08.2013 12:46  

Díky za odpovědi, přitom té sérii by tak slušel pevný přebal… :(

 [1027] Strýček Biolit 24.08.2013 12:45  

@Damacon[1025]: Zdar, je to klasicky brožované. Vázané vydání prý není v plánu.

 [1026] Madam Brbla 24.08.2013 12:44  

@Damacon[1025]: Je to všechno brož :-(

 [1025] Damacon 24.08.2013 12:36  

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaký mají knihy této série přebal? Žil jsem v domění že to je v krásných tvrdých deskách a dnes jsem se při objednávání zhrozil, že jde o klasickou měkkou vazbu, tak jak to tedy je? Předem děkuji za odpověď

 [1024] idle (editor) 06.06.2013 20:53  

@BorgDog[1023]: Aha… tak to pak jo.

 [1023] BorgDog 06.06.2013 20:43  

@idle[1022]: Já bych řekl – indicie nemohu předložt, aniž bych se dopustil fatálních spoilerů – že tím, co bezprostředně navazuje, jsou „Wurms of Blearmouth“

 [1022] idle (editor) 06.06.2013 14:25  

@BorgDog[1021]: Jo, s těmi návaznostmi máš vlastně pravdu. (Ovšem pokud něco navazuje na, tak jsem to ještě nečetla. Kdo ví, jestli je to už napsané. :))

 [1021] BorgDog 06.06.2013 14:21  

@idle[1020]: Mám dočteno, ale přehodnocovat možná budu, protože LoLE zcela přímo navazuje na Potoky krve a z konce to vypadá, že možná bude ještě něco navazovat na něj. Takže s definitivním hodnocením počkám, až to prostě uvidím „v celku.“

 [1020] idle (editor) 06.06.2013 14:13  

@BorgDog[1019]: Tak dík, teď mi bude vrtat hlavou, co jsem při čtení dělala špatně. :) Nebo prostě jenom nejsem cílovka „masakrů jedné noci“.

Mimochodem, zatím 90%? Už máš dočteno, ale ještě možná budeš přehodnocovat?

 [1019] BorgDog 06.06.2013 13:02  

Tak jsem LoLE dočetl a bude to asi jedna z mála knih, kde se s idle neshodneme, protože já svými výbuchy smíchu úspěšně vzbudil pohoršení v čekárně na onkologii. Ne, ta novela není „filozofická,“ na hluboké myšlenky tentokrát zapomeňte. Je stylem mnohem víc podobná povídce „Kozy a sláva,“ až na to, že je tak desetkrát lepší. Prostě úžasně napsaný a vypointovaný „masakr jedné noci,“ který se hravě vyrovná tomu nejlepšímu od Kopřivy, i s černohumornou tečkou na konci. A narážek na Malaz, skrytých i úplně zjevných je… plno. U mě zatím MINIMÁLNĚ 90%.

 [1018] BorgDog 05.06.2013 15:32  

@idle[1017]: K masakru jsem ještě nedospěl, ale ten úvod mě bavil dost. Postavy se mi nepletou a ty situace – kradená loď, kde polovina „námořníků“ neví, který konec lodi má směřovat k přístavu – jsou dobrá. :-)

 [1017] idle (editor) 05.06.2013 15:08  

@BorgDog[1016]: Nevím, proč mi to nesedlo. Humorné situace jsem postřehla, ale nějak mi asi nestačily. Nebo jsem byla zrovna přesycená… těžko říct.

Našla jsem svůj komentář z doby, kdy jsem to četla, tak já ho sem plácnu:

***1/2

Na to, že je to Erikson, mě to dost nebavilo. Asi proto, že mě tam víc nezaujala žádná z postav. Nekromanti jsou mi vzdálení, jejich sluha se tam vyskytuje jen letmo a posádka – většinou potrava a hračka pro potvory – se před očima míhá tak nějak letmo a napřeskáčku. Postavy jsou rozmanité, ale cítit se s nimi moc nedá.

Povídka dějově navazuje na Blood Follows a celá se odehrává na lodi. Z předchozí povídky víme, že se tam s pasažéry veze i cosi ne uplně sympatického, ale to zdaleka není všechno. Takže se chvilku rozehrává situace a pak následuje nějakých sto stránek postupného strašení a masakrování osazenstva lodi. Podaného kreativním způsobem, to ano, a místy i zábavně, ale nějak se tam neděje o moc víc. Místy vyprávění sklouzne do úplně pratchettovských odboček. Občas jsem se zasmála, nebo spíš uchichtla, ale jinak jsem si čtení ani moc neužívala… škoda.

Konec podivně otevřený, to by mě zajímalo, jestli ta další bude zase navazovat.

 [1016] BorgDog 05.06.2013 15:04  

@idle[1014]: Také se divím. Nečekal jsem podle tvých postřehů nic moc, ale situace jako Korbalovo rybaření nebo kapitán se svým prvním „důstojníkem“ mě pobavily docela hodně.

 [1015] pull 05.06.2013 14:35  

@BorgDog[1013]: zalezi na velikosti mrkance, pamet je mrcha

 [1014] idle (editor) 05.06.2013 13:34  

@BorgDog[1013]: Zdá se, že tě to chytilo víc než mě – to je asi jedině dobře. :)

 [1013] BorgDog 05.06.2013 13:09  

@pull[1012]: To nevím a i kdybych věděl, neměl bych oprávnění zveřejnit. O tom, že reedice povídek bude se šeptá už nějaký čas, tady myslím nic zásadního neprozrazuji, ale tím to končí. Z Lees jsem zatím přečetl asi čtvrtinu a bavím se – je to „lodnická historka,“ podle mě zatím vtipnější než anabáze Šurk Elalle, Felaš a spol., dvě situace mě už docela „dostaly“ a to se k pořádné mele zřejmě teprve schyluje. Navíc jsem identifikoval už dvě pomrkávání na znalce MKP, jsem zvědavý, kdo všechno ty narážky po vydání pochytí. :-)

 [1012] pull 05.06.2013 12:52  

@BorgDog[1011]: diky, po podanem prstu musi prijit na radu cela ruka ;) na kdy se cca muzeme tesit?

 [1011] BorgDog 05.06.2013 12:30  

@pull[1010]: Ano, jistě. :-)

 [1010] pull 05.06.2013 12:09  

@BorgDog[1009]: beta preklad povidky, ktera se objevi spolecne s dalsimi povidkami dua Korbal/Bruchalain v jedne sbirce? :)

1678910111213141516poslední (36)1429 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu