série » Malazská Kniha padlých
v Top10 193
hodnotilo: 388
92%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Malazská Kniha padlých

Autoři: Steven Erikson

originální název: Malazan Book of the Fallen

počet dílů v sérii: 11

Série patří do světa: Malazský svět

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN

odkazy: 4x [web], 1x [recenze], 2x [info]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


14567891011121314poslední (36)1429 příspěvků celkem

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

 [1130] idle (editor) 08.10.2013 21:28  

@Strýček Biolit[1129]: Mně byly tři povídky o nekromantech až až. :) Ale ty máš počítám jiný vkus.

@BorgDog[1128]: Měli nechat stejný název, jako tu mám já: První sebrané příběhy o Bauchelainovi a Korbalu Špičákovi. Líbí se mi, jak je to takové rádobyhonosné a přitom přímočaré.

 [1129] Strýček Biolit 08.10.2013 21:21  

@Hyperion[1127]: Jsem právě myslel, že když už sborník povídek, tak co nejkompletnější. Takhle to tedy vypadá na trend co kniha, to tři povídky…

@idle[1126]: Tři jsou málo :(

 [1128] BorgDog 08.10.2013 21:00  

@idle[1126]: Název sice zůstane, ale text pod obrázkem bude vyměněn. :-)

 [1127] Hyperion (editor) 08.10.2013 18:33  

Povídek je zatím pět, ale knižně vyšly tři (z toho dvě už česky vyšly dříve). Ty další dvě vyjdou patrně časem v dalším souboru…

 [1126] idle (editor) 08.10.2013 17:55  

@Strýček Biolit[1125]: Mají být tři, jak se tam píše. Proto jsem se podivovala nad názvem.

 [1125] Strýček Biolit 08.10.2013 17:22  

@BorgDog[1122]: Nemá těch povídek být víc?

 [1124] BorgDog 08.10.2013 14:52  

@idle[1123]: Jo, vypadá to tak. A ještě to zesílí ta Malazská říše místo Malazské knihy padlých.

 [1123] idle (editor) 08.10.2013 14:43  

@BorgDog[1122]: Ono se to celé jmenuje Potoky krve? To zas budou zmatky. :)

 [1122] BorgDog 08.10.2013 14:11  

Těšte a třeste se, rezidenti azathu – dva strašliví nekromanti (a jejich ne až tak strašlivý sluha) se blíží:

http://www.talpress.cz/chystame/steven-erikson-potoky-krve/

 [1121] Strýček Biolit 24.09.2013 12:24  

@idle[1120]: Ááá…pardon, moje chyba, nevšiml jsem si toho komentáře. :))

 [1120] idle (editor) 23.09.2013 20:07  

@Strýček Biolit[1119]: Proč si to myslíš? V jeho odkazu je i obálka Měsíčních zahrad. Všimla jsem si, že inzeroval i jinou sérii, ale to se snad nevylučuje.

 [1119] Strýček Biolit 23.09.2013 19:59  

@idle[1118]: No, koflak se ptá ohledně jiné série než Malazu

 [1118] idle (editor) 23.09.2013 16:03  

@Strýček Biolit[1117]: Co? Já jenom dělám nápovědní budku.

 [1117] Strýček Biolit 23.09.2013 15:34  

@idle[1116]: Chybné umístění, nebo nějaký šotek v kódu?

 [1116] idle (editor) 23.09.2013 14:25  

@koflak: Detail knihy → záložka Antikvariát → přidej do antiku (musíš ji mít přidanou do knihovny)

 [1115] Strýček Biolit 09.09.2013 00:16  

@Reader[1114]: Moje rychlé špunty, moje pravidla! :))

A vůbec…přesuň toto naše poměřování do drbárny…jak vidím diskuzi o Malazu, mám chuť ho začít číst znova. Vcelku by mě zajímalo, kterak se to čte, když už člověk ví, kdo je za čím…zřejmě si pak všímá více náznaků…

 [1114] Reader 08.09.2013 19:18  

@Strýček Biolit[1113]: Pokud si správně pamatuji, tak bouchání šampusu bylo závislé naopak na vyřčení něčeho, co se z tvého pohledu jevilo jako „nerozumné“. Na to, abys moh měnit pravidla za pochodu, jsi moc malej frajer:).

 [1113] Strýček Biolit 08.09.2013 15:25  

@Reader[1112]: Tak…a teď ten šampus fakt bouchnu. Konečně jsi vyplodil něco rozumného :))

 [1112] Reader 07.09.2013 21:12  

@Strýček Biolit[1110]: Tak s tím, že MKP začíná Nocí nožů, bych si dovolil beze slov nesouhlasit. Tady máš můj nesouhlas:

 [1111] Reader 07.09.2013 21:06  

Přesně tak, Biolite, vybral sis omladinu. Ale nechci šlapat po spoilerech(pokud si je vyloženě nevžádáte:)),ani mezi nimi, takže to nebudu rozvádět. Dumejte beze mne.

 [1110] Strýček Biolit 07.09.2013 21:06  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [1109] BorgDog 07.09.2013 20:52  

@Strýček Biolit[1108]: Jenomže tohle jsou většinou „nové tváře.“ Myslím, že někteří z těch opravdu starých skutečně „přirozeně“ nesmrtelní byli. U Jaghutů je to myslím přímo řečeno, u Matky Noci je to nejisté – to, co se píše lze brát i tak, že si „půjčovala“ formou posednutí těla Andijek, ale její „podstata“ bylo něco jiného, dost možná nesmrtelného.

 [1108] Strýček Biolit 07.09.2013 20:22  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [1107] Reader 07.09.2013 19:43  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [1106] Strýček Biolit 07.09.2013 19:12  

@Reader[1102]: No…ono je to možná tím, že většina nesmrtelných charakterů byla kdysi naprosto smrtelná.

 [1105] BorgDog 07.09.2013 17:18  

@Reader[1102]: Na tvém výkladu něco je a určitou logiku dává. Fakt je, že třeba u vládců trůnů chodeb jako Stínupán nebylo nikdy řečeno, kolik jich vlastně bylo před nimi. Možná, že víc, než tušíme – a boje asicendantů mohly být v minulosti podstatně ničivější, než vidíme i během té krátké doby, co Malaz „trvá.“ Možná, že určitý „klid zbraní“ přinesl až Pád Chromého boha, při kterém jednak zemřelo takové kvantum lidí, že tehdejší ascendenti museli utrpět dost citelnou ztrátu moci, a jednak si uvědomili změnu podmínek, fakt, že je tady někdo/něco, čeho by se měli bát všichni – a tedy se moc nevyčerpávat válkami prosti sobě.

 [1104] hovez 07.09.2013 15:57  

Souhlasím. Je to úplně nejvíc nejlepší série. Stejně jako Buba byl úplně nejvíc nejlepší kamarád Foresta Gumpa.

 [1103] Reader 07.09.2013 14:11  

@Strýček Biolit[1101]: Pozn. pod čarou: Ne, vypadá to, že budu zas muset hodit trochu guána sousedovi na fasádu, jinak za chvíli nebudu moci dosednout bez doprovodu mlaskavého a pleskavého zvuku, ohlašujícího, že celá činnost zcela pozbyla funkce hygienické, a stal se z ní jen další vyprázdněný rituál.

 [1102] Reader 07.09.2013 13:56  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [1101] Strýček Biolit 07.09.2013 13:16  

@Reader[1100]: No to beru jako poklonu :)) Aby tvé…ehm…tvůj biologický odpad neškodil v místě tvého působiště, musí to vypadávat u chudáků v Pekingu (což by teda taky vysvětlovalo, proč jsou na tom Číňani tak na štíru s ekologií).

Ale podívej se na to z téhle stránky – jsi-li nesmrtelný, pak pro tebe čas neznamená vůbec nic (neexistuje?)…a je ti v podstatě jedno, že jedna kulička se otočí kolem své osy nebo kolem jiné kuličky. My, lidé, jsme se k tomu upnuli a je to pro nás takové božstvo. Zaprvé…těch otočení k dispozici zase tolik nemáme a zadruhé (jak píšeš), je to praktické…ale jsi-li nesmrtelný…netrápí tě otázka KDY. Vidíš jen hmotu v pohybu a je ti úplně jedno, kdy se tohle dostane tam. Prostě si počkáš, můžeš zírat do blba nebo sedět v koutku.

 [1100] Reader 07.09.2013 10:43  

@Strýček Biolit[1098]: Biolite, ty jsi zase hluboký jak můj suchý záchod. Jedno velké teď je, protože uspořádání hmoty/energie se neopakuje. Čas je jen šikovnou matematickou veličinou vysvětlující toto uspořádání. A protože je i v praxi užitečným určovatelem kauzálních vztahů, stal se z jeho „měření“ praktický nástroj pro život lidského druhu. Co je nahoře, je i dole je sice pěkný, ale máš to jako v Mekáči-kdyždýho nakonec zajímá to, co je uprostřed. Závěrem bych rád popřel všechno, co jsem v tomto přispěku napsal…tedy kromě toho tvého vztahu k suchému záchodu, Biolite.

 [1099] Reader 07.09.2013 10:31  

@BorgDog[1097]: Přizpůsobené vnímání času je taková jednoduchá berlička, na kterou se dá naložit opravdu hodně. Ale když jsou tyhle rasy „v akci“, dokáží „vnímat čas“ ne-lidskou rychlostí, což by znamenalo, že mají dva módy-v jednom sekaj mečem naprosto „normálně“, a v druhém sami se sebou celé eony hrají šachy. Protože o tom vnímání času je-o kauzálních principech a rychlosti s jakou si to dění kolem sebe dokážeš uvědomovat. Na druhé straně by to vysvětlovalo, proč se Andiové tak těžce srovnávají se svou dlouhověkostí(kromě toho, že to jsou tragédi).

 [1098] Strýček Biolit 07.09.2013 00:19  

@BorgDog[1097]: Jsi-li nesmrtelný, pak pro tebe čas nic neznamená. On čas je vůbec zajímavá mrcha, kterou si vytvořili převážně sami lidé. Třeba čas jako takový ani neexistuje…třeba je to jen berlička pro vyjádření polohy/trvanlivosti vesmírných těles/hmoty. Třeba je neustále jedno velké „teď“ v němž se pohybujeme. A třeba platí staré známé: „co je nahoře, je i dole“ a pozemský život není nic jiného než parazitování na někom větším…třeba je celé lidstvo jen taková hodně zákeřná „viróza“ uvnitř „buněčné“ struktury něčeho většího. :)))

 [1097] BorgDog 06.09.2013 23:54  

@Reader[1096]: To je otázka. Spíše tu myslím je nadhozena myšlenka, že tyhle dlouhověké rasy tomu měly přizpůsobené i vnímání času. Takže se nejde ptát z lidského hlediska „co dělaly ty tisíce let?“ Co dělá člověk deset minut? Nic. Třeba prostě jen tak sedí, přemýšlí, prochází se. A pokud by byla pro tyhle bytosti staletí jako minuty… z lidské perspektivy by to znamenalo nedělat „nic,“ ale z jejich ne. Například Sechul Lath podle všeho celé „eony“ hrál sám se sebou „šachy“ v azathu – a i když si ten čas uvědomoval, zjevně to nevnímal jako nějakou extrémní dobu.

 [1096] Reader 06.09.2013 23:07  

@BorgDog[1095]: Na druhé straně v tomto kontextu bych to nevztahoval na všechny starší rasy. Trpělivost toho druhu, co měla na mysli je výhradně Assailská.

 [1095] BorgDog 06.09.2013 22:59  

@Reader[1094]: Tak schválně nebudu upřesňovat, ale pokud tušíš, velmi pravděpodobně máme na mysli totéž. :-)

 [1094] Reader 06.09.2013 22:56  

@BorgDog[1093]: Mno jo, já tyhle pravopisný prasárny občas rád, obzvláště navečer. Jinak: asi tuším, co máš na mysli, ale pro jistotu si to osvěžím.

 [1093] BorgDog 06.09.2013 22:41  

@Reader[1092]: To je dobrá otázka. Myslím, že odpovědí na to, je jedna poznámka vyslovená „bokem“ u scény s Klidností pod kamenem, jestli si vzpomínáš. A mimochodem, nechci být hnidopich, ale kdyby postavy hybernovaly, konvertovaly by k mnišskému řádu Hybernů. :-)

 [1092] Reader 06.09.2013 22:38  

@BorgDog[1091]: Otázkou je, zda-li ten svět dokáže adekvátně zaplnit, tedy jestli budeš mít zdání, že se svět hýbe i když ty se zrovna nedíváš(asi docela nesrozumitelné co?). V minulosti jsem o tom u Eriksona neměl pochyb, teď začínám trochu pochybovat, aby Erikson ve snaze vysvětlit co nejvíce událostí přímou cestou…jich nevysvětlil až příliš, aniž by dal vyvstat dalším podnětným hádankám. Potom by to mohlo vyznít tak, že postavy freneticky jednají ve chvílích „kdy je na ně namířená kamera“, ale posléze sto tisíc let hybernují, nebo sedí a zadeli, nebo tak něco, tzn. svět by přišel o většinu své hloubky a sto tisíc let by klíďo mohlo být deset tisíc, nebo jen tisíc let, aniž by se něco změnilo.

 [1091] BorgDog 06.09.2013 22:11  

@Strýček Biolit[1090]: Je určitě zajímavé, jak „starý“ svět vlastně Erikson stvořil. Dokonce ani ve fantasy to myslím není příliš vídané, jinde je deset tisíc let „epocha,“ v Malazu z pohledu některých postav jen kýchnutí. Místy mi to připomínalo až Reynoldse.

14567891011121314poslední (36)1429 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu